کابین هاوایی توسط آرین مور برای زندگی در فضای باز طراحی شده است

0

کابین هاوایی توسط آرین مور برای زندگی در فضای باز طراحی شده است

کابین هاوایی توسط آرین مور برای زندگی در فضای باز طراحی شده است : امروزه اقامتگاه‌های مسافری در انواع بسیار متنوعی طراحی و ارائه می‌شوند. با این حال، در مناطق مختلف جغرافیایی با توجه به ویژگی گردشگران طراحی اقامتگاه‌ها نیز متفاوت می‌شود. از اقامتگاه‌ها و پناهگاه‌های مناطق کوهستانی مخصوص کوهنوردان گرفته تا اقامتگاه‌های ساحلی و جنگلی برای طبیعت گردان همگی بر اساس علایق و ویژگی های رفتاری گردشگران ساخته می شوند. در ادامه با یکی از جدیدترین اقامتگاه‌های طراحی‌شده توسط یک معمار آمریکایی آشنا می‌شوید، که طراحی مدرن و کاربردی برای زندگی چندروزه در جنگل‌های گرمسیری را فراهم آورده است.

آرین مور، معماری اهل ایالت اورگان آمریکا است که به‌ تازگی پروژه‌ جدیدش را رونمایی کرده است. یک کابین برای زندگی در مناطق گرمسیری هاوایی که از دو فضای مجزا تشکیل شده و مستقر بر روی گدازه‌های آتشفشانی  ۳۰۰ ساله است.

کابین هاوایی توسط آرین مور برای زندگی در فضای باز طراحی شده است : این کابین در جزیره‌ی مائو که ارتفاع نسبتاً زیادی از سطح دریا دارد، واقع‌شده و این ویژگی موجب شده آب‌ و هوای خنک‌تری نسبت به سایر شهرهای اطراف داشته باشد. وجود چنین کابینی با تمامی امکانات می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سپری کردن یک تعطیلات کوتاه مدت به‌ دور از فضای شلوغ شهری در آب‌ و هوای مطبوع جزیره باشد.

این کابین دو اتاقک دارد که یکی از آنها رو به جنوب واقع‌شده و دارای یک تخت خواب، میز تحریر کوچک و یک گوشه دنج و راحت برای مطالعه است. برخلاف بسیاری از کابین‌های اقامتی که تاکنون ساخته‌شده، این کابین شباهت زیادی به محیط یک خانه واقعی دارد به طوری که وقتی در داخل آن قرار می گیرید به سختی می توانید باور کنید که پا به یک کابین پیش ساخته گذاشته‌اید.

قسمت دیگر این کابین یک اتاق‌ خواب کوچک و مجزا است که رو به جریان گدازه‌های آتشفشانی قرار دارد و هر صبح اولین اشعه‌های خورشید را از لابه‌لای میوه‌های نیم سوخته‌ی درختان کاج دریافت می‌کند. پس از این تابش صبحگاهی، اتاق در سایه‌‌ای خنک قرار می‌گیرد و حال و هوای دل‌چسبی برای مطالعه‌ روزانه و استراحت کردن به وجود می‌آورد.

کابین هاوایی توسط آرین مور برای زندگی در فضای باز طراحی شده است : دیواره‌های کابین از پوشش چوب و پلی کربنات ساخته‌شده است. سازه‌ای ساده که دارای دریچه‌ها و منافذی است تا جریان هوا به راحتی در آن گردش کند. سازه‌ی اصلی کابین از چهار طرف بر روی بلوک‌های بتنی قرار دارد. وجود بلوک‌های بتنی مانع از آسیب دیدن کابین در اثر ارتعاشات درون زمینی و یا عوامل طبیعی مانند سیل و رطوبت می‌شود و آسیب‌های احتمالی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

علاوه بر اتاقک اصلی ، یک پلتفرم سرپوشیده و مجهز نیز برای ساکنان کابین تهیه‌شده است که شامل یک آشپزخانه‌ی کوچک در فضای خارجی و یک حمام می‌شود. اقیانوس آرام منظره روبروی این بخش را تشکیل می دهد. همچنین این پلتفرم از اطراف نیز به جزیره‌ Kahoolawe مشرف است.

تمام قسمت های فلزی این آشپزخانه از فولاد گالوانیزه ساخته شده که در برابر خوردگی و پوسیدگی ناشی از رطوبت هوا کاملا مقاوم است. همچنین در طراحی این کابین تلاش شده تا حد امکان محیط اطراف بکر و دست نخورده باقی بماند. بنابراین ساکنین موقت این اقامتگاه باید از میان چمن‌ها و زمین خاکی تردد کنند.

کابین هاوایی توسط آرین مور برای زندگی در فضای باز طراحی شده است : این خانه‌ی فضای باز، در ژانویه سال ۲۰۱۷ تکمیل شد و در مسابقه‌ صدای ساختمان که کیفیت طراحی سازه‌ها را موردسنجش قرار می‌دهد، توانست برنده‌ جایزه‌ نخست شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد