چگونه یک فرش مناسب انتخاب کنیم؟

1

چگونه یک فرش مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک فرش مناسب انتخاب کنیم؟ چه اندازه‌ای برای فرش در نظر بگیریم؟ چه رنگ‌هایی برای دکوراسیون منزل ما مناسب هستند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که بسیاری افراد پیش از خرید فرش با آنها مواجه‌اند و اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای آنها هستید بهتر است خواندن این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

فرش و کفپوش یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود چراکه یکی از شش وجه اتاق را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. بنابراین عجیب نیست که تمام جزئیات آن نظیر اندازه، جنس و سبک آن مورد توجه قرار گیرد. بهتر است ابتدا به بررسی اندازه یکفرشمناسب بپردازیم.

چه فرشی برای چه مکانی؟

چگونه یک فرش مناسب انتخاب کنیم؟ برای فضای ناهارخوری:ابتدا سطح میز ناهارخوری را اندازه بگیرید و سپس ۱۸۰ سانتیمتر (معادل ۶ فوت) به آن بیافزایید.

بنابراین فرشی که برای فضای ناهارخوری انتخاب می‌کنید باید از هر طرف حدود ۹۰ سانتیمتر بزرگ‌تر از میز ناهارخوری باشد.

در نتیجه صندلی‌های ناهارخوری با عقب کشیدن همچنان بر روی فرش قرار خواهند داشت. افزون بر این، اندازه بزرگ‌تر فرش نسبت به میز ناهارخوری موجب می‌شود تا زیبایی و نقش و نگار آن بیشتر دیده شود و بر دکوراسیون داخلی تأثیر بیشتری هم داشته باشد.

برای اتاق نشیمن:یک فرش مناسب برای اتاق نشیمن باید دست‌کم مقداری زیر پایه‌های جلوی مبلمانقرار گیرد.

همچنین قرار گرفتن فرش در زیر پایه‌های عقب باعث یکپارچگی بیشتر فضای اتاق نشیمن نیز می‌شود.

به یاد داشته باشید که هیچ چیز به‌اندازه یک فرش کوچک که فاصله زیادی با مبلمان دارد به زیبایی اتاق نشیمن آسیب نمی‌زند.

چگونه یک فرش مناسب انتخاب کنیم؟ افزون بر موارد فوق، قرار گرفتن فرش در زیر پایه‌های مبلمان به ثبات آن نیز کمک می‌کند.

برای اتاق خواب:بخش زیادی از فرشی که در اتاق خواب پهن می‌کنید باید زیر تخت خوابقرار گیرد و با توجه به ابعاد اتاق از هر سمت تخت خواب ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر بیرون باشد. البته این قاعده بیشتر برای اتاق‌هایی است که تخت خواب در میانه آن قرار داشته باشد.

چه سبکی برای فرش اتاق خود انتخاب کنیم؟

حال که اطلاعات کافی پیرامون ابعاد مناسب برای فرش را به دست آوردیم بد نیست کمی درباره سبک و طرح فرش‌ها صحبت کنیم.

البته این موضوع تا حد زیادی به سلیقه خریداران بازمی‌گردد؛ با این حال برای یک فضای ناهارخوری استفاده از فرش‌های طرح دار مناسب‌تر است.

در اتاق ناهارخوری معمولاً میز و صندلی‌های بزرگ چوبی قرار داده می‌شود و پهن کردن فرش طرح دار می‌تواند به جذابیت این فضا کمک کند. همچنین فرش‌های طرح دار کثیفی و خرده‌های غذا را نیز تا حدی پنهان می‌کنند و محیط را تمیزتر جلوه می‌دهند

در هنگام  خرید فرشمناسب برای اتاق خواب بهتر است پای خود از کفشتان دربیاورید و مطمئن شوید که با راه رفتن بر روی فرش زیر پایتان احساس ناراحتی نمی‌کنید. فرش اتاق خواب باید نرمی زیادی برخوردار باشد تا امکان نشستن بر روی آن را داشته باشید.

چگونه یک فرش مناسب انتخاب کنیم؟ طرح فرش در اتاق نشیمن نیز تا حد زیادی به سبک دکوراسیون اجرا شده در این فضا ارتباط دارد.

در طراحی‌های داخلی با سبک کلاسیک که عمدتاً از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود انتخاب یک فرش پر نقش و نگار می‌تواند از گرفتگی و سنگینی فضا بکاهد و محیط را زیباتر جلوه دهد.

در مقابل فرشی پر نقش و نگار با یک اتاق نشیمن به سبک کلاسیک به‌هیچ‌عنوان سازگار نیست و در این محیط باید از فرش‌های ساده یا با طرح‌های هندسی استفاده کرد.

چه جنسی برای فرش مناسب‌تر است؟

چگونه یک فرش مناسب انتخاب کنیم؟ بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم تا فرش‌هایی با الیاف پشمی خریداری کنیم چراکه از نظافت و نگهداری راحت‌تری برخوردار هستند. فرش‌هایی از جنس سیلک و ویسکوز نیز ظاهری جذاب و درخشنده دارند و به انواع دکوراسیون‌ها اعم از کلاسیک، معاصر و مدرن جلوه‌ای زیبا می‌بخشند. با این حال اگر در منزل خود کودک خردسال یا حیوان خانگی دارید بهتر است به سراغ این‌گونه فرش‌ها نروید چراکه کثیفی و لکه بر روی این کفپوش ها بسیار به چشم می‌آید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد