همه چیز درباره انواع مبل و کاناپه

0

همه چیز درباره انواع مبل و کاناپه

همه چیز درباره انواع مبل و کاناپه : این روزها قیمت بالای لوازم منزل از جمله مبل راحتی و کاناپه و کاهش امکان تعویض مداوم آنها موجب شده تا خریداران علاوه بر زیبایی توجه زیادی به کیفیت و طول عمر این محصولات نیز داشته باشند. در واقع آنها ناچارند در هنگام خرید به نکات زیادی از جمله اندازه مناسب، سبک، جنس روکش و الیاف به کار رفته در بدنه مبلمان دقت کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا خرید مبلمانبرای برخی مشتریان به کاری مشکل و وقت گیر بدل شود. این مشکل سبب شد تا ما در قسمت قبل به معرفی انواع سبک‌های رایج مبلمان بپردازیم و در این قسمت نیز پیرامون نکاتی نظیر اندازه، جنس و الیاف مبلمان صحبت خواهیم کرد.

چه اندازه‌ای برای مبل و کاناپه انتخاب کنیم؟

انتخاباندازه مبلمان به نظر ساده می‌آید؛ مبلمان بزرگ برای منازل بزرگ و مبلمان کوچک نیز برای منازل جمع و جور. با این حال بد نیست هنگام انتخاب اندازه مبلمان این نکات را هم به خاطر داشته باشید. بهتر است کار را با اندازه‌گیری طول و عرض و ارتفاع اتاق نشیمن آغاز کنید. اغلب خریداران مبلمان طول و عرض فضایی که در اختیار دارند را در نظر می‌گیرند اما به ارتفاع اتاق کمتر توجه می‌کنند؛ اما به یاد داشته باشید که مبلمانی کم ارتفاع در اتاقی که از سقف کوتاهی برخوردار است موجب ایجاد توهم یک فضای بزرگ و بازتر در ذهن بیننده می‌شود. در مقابل چینش مبلی با ارتفاع کم در یک اتاق پر ارتفاع فضا را خالی نشان می‌دهد و از جلوه مبلمان نیز می‌کاهد.

همچنین به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید از تمام فضای اتاق نشیمن برای چینش مبلمان استفاده کنید چراکه قسمت ورودی باید به‌اندازه‌ای باز باشد که ورود و خروج چند نفر به طور همزمان را ممکن سازد.

همه چیز درباره انواع مبل و کاناپه : در قدم بعد به کارکرد مبلمان دقت کنید. در واقع از خود بپرسید که قرار است از این محصول چگونه استفاده کنید؟ آیا خانواده بزرگ و پرجمعیتی دارید؟ آیا مهمانانی که اغلب به منزل شما می‌آیند دوستان و خویشاوندان صمیمی هستند؟ طبیعی است که هرچه تعداد اعضای خانواده و مهمانان و نزدیکی شما با آنها بیشتر باشد مبل‌ها نیز می‌توانند ظاهری غیر رسمی‌تر به خود بگیرند. همچنین اگر به استراحت و خوابیدن بر روی مبل علاقه دارید باید مبلمانی با عمق زیاد و دسته‌های متوسط، نرم انتخاب کنید.

دکوراسیون محیط و سایر وسایل موجود در آن نیز در انتخاب صحیح اندازه مبلمان نقش مؤثری دارند. به‌عنوان مثال وجود دو دست مبلمان در اتاق نشیمن‌گاه نه‌تنها موجب زیبایی نمی‌شود بلکه با ایجاد موانع متعدد برای افراد کمی کلافه کننده نیز خواهد بود. اگر به میزهای کناری علاقه دارید خرید مبل‌هایی با دسته‌های خیلی بلند تنها موجب به حاشیه رفتن این میزها می‌شود چراکه نه به‌خوبی دیده می‌شوند و نه استفاده راحت از آنها امکان‌پذیر است. افزون بر این، اگر به استفاده از صندلی در دکوراسیون اتاق نشیمن علاقه دارید بهتر است از مبلمان سکشنال استفاده کنید چراکه چینش صندلی در میان سایر سبک‌ها اغلب نوعی ناهماهنگی را به دنبال دارد.

چه روکشی برای مبل و کاناپه انتخاب کنیم؟

همه چیز درباره انواع مبل و کاناپه : از آنجایی که هر نوع پارچه دارای ویژگی‌های متفاوتی است، توجه به شیوه زندگی شما بسیار مهم خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید و قصد دارید تا مبل خود را در مقابل پنجره و تابش مستقیم نور خورشید نیز قرار دهید بهتر است از روکش‌های میکروفیبری استفاده کنید. همچنین میزان استفاده شما از مبلمان نیز در جنس و رنگ روکش آن نقش بسزایی دارد. در هر حال، روکش‌های مبلمان را می‌توان به انواع زیر تقسیم‌بندی کرد:

چرم: روکش‌های چرمی یک انتخاب محبوب و پرطرفدار برای مبلمان راحتی و کاناپه هستند. چرم‌ها خود به دوستی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند که چرم طبیعی اگرچه از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است اما قیمت بسیار بالایی دارد و برای بسیاری از خریداران مقرون‌به‌صرفه نیست. در مقابل چرم مصنوعی هم از کیفیت و قیمت قابل قبولی برخوردار است و هم نظافت آن به نسبت چرم طبیعی آسان‌تر است. به یاد داشته باشید که مبلمان چرمدر معرض نور مستقیم خورشید رنگ خود را از دست می‌دهد با اشیای نوک‌تیز نظیر چاقو یا پنجه حیوانات خانگی آسیب می‌بیند.

کتان:کتان یا فیبر طبیعی مقاومت خوبی در برابر نور خورشید دارد اما باز هم در برابر چروک شدن، خراشیدگی و آتش‌سوزی مقاوم نیست. البته دوام پارچه‌های کتان به ضخامت و فشردگی تار و پود آنها نیز بستگی دارد. افزون بر این، پارچه کتان برای خریدارانی که دائماً به فکر نظافت مبلمان خود هستند گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

لینن:پارچه لینن (Linen) که بسیاری آن را به اشتباه لنین می‌خوانند برای فضاهای رسمی یا خانواده‌های بدون کودک و حیوانات خانگی مناسب است. لینن پارچه‌ای ظریف است که به‌راحتی گرد و خاک را به خود جذب می‌کند و چروک می‌شود. البته پارچه لینن نیز از مقاومت رنگ بالایی برخوردار است و در برابر نور خورشید محو نمی‌شود.

میکروفیبر: میکروفیبرها انتخاب مناسبی برای صاحبان حیوانات خانگی محسوب می‌شوند. میکروفیبر پلی‌استر نرم و بادوام است و به‌آسانی نیز تمیز می‌شود. با توجه به بافت بسیار ریز میکروفیبرها، موی حیوانات و گرد و غبار به داخل آنها نفوذ نمی‌کند.

پلی‌استر:یکی از رایج‌ترین پارچه‌های مصنوعی که برای مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد پلی‌استر است. این گزینه مقرون‌به‌صرفه از مزایای بسیاری برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به مقاومت در برابر چین و چروک، نظافت آسان و دوام بالا در برابر خط و خش اشاره کرد.

همه چیز درباره انواع مبل و کاناپه : روکش مخمل یکی از پارچه‌های آشنا و محبوب برای مردم ایران است که به دلیل هزینه تولید پایین و ماندگاری بالا در بیش از نیمی از محصولات موجود در ایران از آن استفاده می‌شود. مخمل اگرچه در گذشته به‌عنوان یک پارچه اشرافی و لوکس شناخته می‌شد اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی تولید پارچه در سبک‌های مختلف مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، مخمل هنوز هم در ذهن خریداران، یک مبلمان لوکس و گران قیمت را تداعی می‌کند، پس چندان عجیب نیست که این پارچه در ایران از طرفداران زیادی برخوردار باشد. یکی از مزایای روکش مخمل تطبیق آسان آن با سایر بخش‌ها نظیر پرده و تابلوهای دکوراتیو است چراکه از این پارچه به دلیل لطافت و ظرافت آن در تولید انواع پرده‌ها و لوازم دکوراتیو استفاده می‌شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد