نمایشگاهی متفاوت در کاخ ورسای

0

نمایشگاهی متفاوت در کاخ ورسای

نمایشگاهی متفاوت در کاخ ورسای : کاخ ورسای، مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به‌ عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود.از سال ۱۶۸۲ تا سال ۱۷۸۹، که به‌اجبار انقلابیون خانوادهٔ سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتیِ شاهان فرانسه بوده است.معاهده ورسای، که به جنگ جهانی اول پایان داد، در این کاخ منعقد شده‌ و این کاخ به‌عنوان یکی از میراث‌های جهانی توسط یونسکو انتخاب شده‌است.

در ۸سال گذشته کاخ ورسای میزبان نمایشگاههای مختلفی ازکارهای هنرمندان بین المللی  بوده که این کارهای زیبا معمولا نمایشی از تعامل میانهنر و معماریاست .”امسال نیز این کاخ مهمان هنرمندی به نام  Olafur Eliasson، می باشد. وی نمایشگاهی تلفیقی و متفاوت از  آبشارها، مه، آینه و بازی با نور و سایه را خلق کرده است.

این هنرمند می گوید: کاخ ورسای که من در رویاهای خود می دیدم مکانی خاص و باشکوه است که به هرکسی قدرت می دهد فضارا درک کند.وی از بازدیدکنندگان می خواهد که خود کنترل امور را بدست بگیرند، حوادث غیرمنتظره را با آغوشی باز بپذیرند و فضا را با راه رفتن در آن به خوبی احساس کنند و بدین صورت عظمت کاخ را کشف کنند.

به طور کلی این نمایشگاه در دوبخش سازماندهی شده است.یک سری از آثار در فضای باز واقع در اطراف  کاخ  و برخی دیگر در داخل فضای پرزرق و برق کاخ ورسای قرار گرفته اند.

در فضای باغ سه مونومان به کمک حالتهای مختلف آب و نیز یخ خشک طراحی شده که در واقع برای تقویت احساسات ناپایداری و ایجاد تحول اجرا گشته است.

نمایشگاهی متفاوت در کاخ ورسای : در واقع این اجرای ماهرانه تجلیل از طراحی فوق العاده آندره لونوتر نیز می باشد. “ورسای دارای بزرگترین مجموعه باغ‌ها و فضای سبزی است که تا کنون در جهان ساخته شده‌است. در میان این باغ‌ها، آبراه‌ها، حوض‌ها، فواره‌ها و مجسمه‌های زیبایی طراحی شده‌اند. طراحی تمام این قسمت‌ها توسط آندره لونتر”معمار و طراح باغ فرانسوی” صورت گرفته‌است.طراحی فضای سبز به شکلی است که نمای بسیار وسیع و بی‌انتهایی را به ذهن می‌آورد. باغ‌ها نیز در قسمت جنوبی کاخ قرار گرفته‌اند که نمای فوق العاده‌ای را از ایوان کاخ سلطنتی فراهم می‌کند. تمامی این فضا بر دو سوی کانال محوری ورسای قرار گرفته‌اند. در چهار سوی این کانال نیز فواره‌ها و استخرهای عظیمی پدید آمده‌اند که بعضی از آنها نظیر استخر آپولون و یا استخر لاتونا شهرت جهانی دارند.”

نمایشگاهی متفاوت در کاخ ورسای : در داخل ساختمان از بازی نور و آینه استفاده شده است و بازدید کنندگان انعکاس خود را در مکان های غیر منتظره کشف و درک متفاوتی از فضا خواهند داشت و در واقع از آنها خواسته می شود که مشارکتی فعال در نمایشگاه داشته باشند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد