مصاحبه با Masamichi Katayama ماسامیشی کاتایاما

0

مصاحبه با Masamichi Katayama ماسامیشی کاتایاما

مصاحبه با Masamichi Katayama ماسامیشی کاتایاما : Wonderwall واندروال یک شرکت طراحی داخلی است که در سال ۲۰۰۰ بوسیله Masamichi Katayama ماسامیشی کاتایاما تاسیس شده است. گرچه مرکز این استودیو در توکیو قرار دارد لیکن کاتایاما و تیم همکارش گروه وسیعی از پروژه ها را در سراسر جهان به انجام رسانده اند، که شامل کارهائی در اروپا ، چین و استرالیا می باشد. شرکت Wonderwall واندروال اخیرا مشغول انجام پروژه ای برای شرکت تولید لباس Diesel دیزل می باشد، آخرین پروژه فروشگاه خرده فروشی در شهر نیویورک، که بخشی از ایجاد کانسپت جدیدی از برند diesel دیزل در سطح جهانی است که در حال انجام می باشد.

در موقعیتی که فروشگاه مذکور در حال بازگشائی است، یکی از سایت های مشهور دکوراسیون به نام   designboom مصاحبه ای با کاتایاما در مورد چگونگی شکل گیری و رشد این پروژه و نظرات شخصی و فلسفه طراحی ایشان انجام داده است که در اینجا متن این مصاحبه را که می تواند برای طراحان ما الهام بخش باشد می آوریم :

سوال:رابطه همکاری میان شما و دیزل چگونه برقرار شد؟ابتدا آقای Nicola Formichetti نیکولا فرمیچتی ، مدیر بخش خلاقیت شرکت دیزل به دفتر ما آمد و از من خواست که به پروژه جدید ایشان بپیوندم، که هدفش ایجاد کانسپت جدید از نسل بعدی کالای دیزل می باشد. سپس من و تیم همکارم به محل دفتر مرکزی ایشان در Breganze برگانز پرواز کردیم، ما شروع به بحث با آقای Renzo Rosso رنزو روسو ( موسس شرکت دیزل ) و همکارانش در مورد آینده دیزل نمودیم .

سوال: آیا ممکن است با توضیح در مورد این کانسپت و ایده ای که در پس پروژه وجود دارد ، شروع نمائید؟

مصاحبه با Masamichi Katayama ماسامیشی کاتایاما : همکاری با تیم دیزل برای انجام این پروژه، تجربه بسیار جالبی بود، مخصوصا همکاری با Renzo Rosso رنزو روسو و Nicola Formichetti نیکولا فورمیچنتی . در ابتدا برای انجام این پروژه لازم بود که میان دو شرکت دیزل و واندروال همکاری نزدیکی انجام گردد که البته بسیار مفید هم بود و توانستیم تاریخ این برند را بشناسیم ، خواسته ها و با امیال آقای روسو در آغاز تاسیس دیزل آشنا شویم. این بسیار جذاب بود که بدانیم که این محبوبیت اولیه را کمپانی دیزل چگونه کسب کرد.

دیدگاه شخصی آقای روسو از فروشگاه برند کاملا شخصی و خودمانی است. من به ایده طراحی این محل که بیشتر شبیه به یک سالن باشد تا یک فروشگاه خرده فروشی جذب شدم . بعد از شنیدن تمام گفته ها ، تصمیم گرفتم که این فروشگاه تحت لغت کلیدی ‘apartment’ آپارتمان طراحی شود. آخرین کالاهای دیزل را نگریستم آنها را بسیار قوی و اما بدون زرق وبرق یافتم. در اینجا می باید میان زندگی عادی و غیر عادی تلفیقی ایجاد می کردیم . می خواستم هنگامیکه مردم در این محل با این هویت قوی روبرو می شوند خود را صمیمی و راحت احساس کنند.

سوال : شمامی خواهید که مشتریان با فروشگاه چگونه برخورد کنند و برداشت کلی که از طرح اجرا شده خواهند داشت چگونه باشد؟

دیزل صورت های گوناگونی دارد، این برندی است که سبکی از زندگی را با تجمل و نوعی کاریزما ایجاد نموده است. این فروشگاه شامل این صورت های مختلف است، و تلاش نموده ام که روی این تفاوت ها تاکید کنم. دوست دارم که مشتریان از فضای ایجاد شده در دیزل لذت ببرند، و تجربه ای از این روند روبه تعالی داشته باشند و در حقیقت احساس خاصی در اینجا عرضه می شود.

سوال:چگونه می توانید از راه های مختلف لباس های متنوع را عرضه نمائید؟

من ابتدا ‘apartment’آپارتمان را به عنوان لغت کانسپت انتخاب کردم . دلیل اینکار این بود که هنگامیکه اولین بار رنزو دیزل را گشود، او وقتش را در آنجا مثل یک سالن صرف می کرد. خصوصیتی که به عنوان مشخصه این برند شناخته شده است ، پس من با راحت ترین بخش آپارتمان ارتباط برقرار کردم  و سپس احساس های مختلف را با هم ترکیب نمودم و به این ترتیب احساس های مختلفی در بخش های مختلف آپارتمان ایجاد گردید .

سوال: چه جنبه های خاصی از پس زمینه و تربیت شما اصول طراحی و فلسفه تان را شکل داده اند؟

من در خانواده ای متولد شدم که یک فروشگاه مبلمان را می گرداندند، ضمن آنکه خانه ما هم در بالای همان فروشگاه بود. به این ترتیب من هر روز برای رفتن به خانه از این فروشگاه می گذشتم. من شاهد همه اتفاقاتی که میان مشتریان و کارکنان می افتاد بودم . هنگامیکه کاسبی خوب بود، همه خانواده احساس خوبی داشتند. من عاشق فروشگاه و مشتریان بودم ، که برایم سمبل شادی بود. سپس هنگامیکه بزرگتر شدم و به دوره جوانی رسیدم ، خیلی وابسته به فرهنگ مردمی و خرده فرهنگ ها بودم.

مصاحبه با Masamichi Katayama ماسامیشی کاتایاما : هنگامیکه تحصیلات در طراحی داخلی را شروع کردم، مطمئن نبودم که آیا این جاده را تا پایان طی می کنم یا خیر. اما ناگهان ، متوجه شدم که هر آنچه که در موزیک پاپ و یا فرهنگ ساب می پسندم همگی مربوط به طراحی داخلی می باشد. پس من تصمیم گرفتم که یک طراح داخلی بشوم . طراحی داخلی کاری است که من انجام می دهم ، اما به صورت شخصی ، این برای من بیشتر از یک شغل است، من عاشق تفکر در مورد دکوراسیون داخلی هستم . این همه زندگی من است. من حقیقتا از انجام آن لذت می برم، من اعتقاد دارم که لذت به طور طبیعی از مسیر طراحی برای من حاصل می شود.

سوال: به طور کلی بزرگترین قدرت شما از چه چیز منشاء می گیرد و چگونه این توانائی را در طول زمان در خود گسترش داده اید؟

مصاحبه با Masamichi Katayama ماسامیشی کاتایاما : قدرت من از کنترل عینیت و ذهنیت (objectivity and subjectivity)در فکرم حاصل می شود . من یک فاصله مشخصی میان پروژه ای که روی آن کار می کنم با خودم حفظ می کنم . هیچگاه طرح خودم را ضعیف اجرا نمی کنم . من طرح خودم را در لبه نگه می دارم و سعی می کنم بهترین جواب را بیابم و ویژه ترین پاسخ را برای پروژه پیدا کنم. من یک هنرمند نیستم ، من یک طراح داخلی هستم ، پس من فقط یک کار هنری خلق نمی کنم . طراحی باید شکلی از ارتباط را همراه خود داشته باشد، این ارتباط نشانه ای از نام تجاری برای مشتریان است.آنچه که من می توانم انجام دهم این است که سخت برای پروژه، برند، مشتری و همه مردمی که با پروژه مرتبط هستند که شامل خودم هم می شود ، تفکر کنم. نیازی به تلاش نیست . من فقط از پروژه تا حدی که بتوانم لذت می برم

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد