مسابقه صندلی اداری استاندارد

1

مسابقه صندلی اداری استاندارد

مسابقه صندلی اداری استاندارد : درباره اهمیتصنعت مبلمان در اقتصاد و اشتغال کشور سخن زیاد گفته شده . صنعت مبلمان گستره وسیعی را در بر می گیرد که علیرغم اشتراکات زیاد از نظر برخی ویژگی ها به نحو قابل ملاحظه ای با هم  متفاوت هستند. بخشی از فعالان حوزه مبلمان کشور درحوزه تولید و عرضه مبلمان اداری فعال هستند. حوزه ای که به جرات می توان گفت از قدیمی ترین بخش های صنعت و در عین حال، در حال حاضر پیشرفته ترین بخش های آن است.

تعداد برندهای نام آشنا در این حوزه خود بیانگر سرمایه گذاری های خوبی است که در آن انجام شده و در بسیاری از بخش های صنعت مبلمان اداری ، ساختار و نظام سازمانی که حداقل از نظر شکلی درست است و بخش های مختلف تامین، تولید و عرضه را در چهارچوب یک سازمان در بر می گیرد شکل گرفته است؛ حال آنکه در بسیاری از بخش های دیگر صنعت هنوز تولید و عرضه در چهارچوب های سنتی انجام می شود.

درحوزه مبلمان اداری بخش صندلی اداری مورد استقبال بسیار خوبی از سوی تولید کنندگان متعدد که بسیاریشان مسلط به دانش روز و تجارب ارزشمند هستند قرار گرفته و امروزه حرف های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل بیش از نود درصد صندلی اداریمورد استفاده در کشور از تولیدات همین تولید کنندگان داخلی و با کیفیت قابل قبول تامین می گردد.

اما سوی دیگر واقعیت این است که در زمانه ای زندگی می کنیم که خوب بودن کافی نیست. رقابت بسیار فشرده است و نه حتی برای توسعه بلکه برای بقا باید عالی بود. باید هر روز حرف تازه ای زد و پاسخگوی معیارهای جدید انتخاب و تشخیص مشتری که هرروز سخت تر و  پیچیده تر می شود بود.

از سوی دیگر تنها بازار داخلی برای بازگشت سرمایه و ایجاد اشتغال بیشتر در حوزه های مختلف منجمله صندلی اداریکافی نیست و می بایست برای موفقیت اقتصادی مرزها را درنوردید و اینجاست که کار بسیار سخت تر و مراحل و الزامات آن پیچیده تر می شود. رعایت استانداردهای مناسب برای عرضه کالا در سطح بین المللی و رقابت با رقبای خارجی چیزی است که تلاش مضاعف و عملکردی فراتر از آنچه امروز شاهدش هستیم را می طلبد.

خوشبختانه این چیزی نیست که از دید تیز بین تولید کنندگان و متولیان امر دور مانده باشد و تلاش های مختلف و متفاوتی برای پیشرفت در این حوزه در جریان است. یکی از بهترین روش ها برای تشویق و ترغیب تولید کنندگان به توسعه و بهبودکارهایشان برگزاری مسابقات است. مسابقاتی که نقطه عطفی می شوند برای تلاش های مستمر تولید کنندگان  تا با سرعت بخشیدن و جهت دادن به این تلاش ها و حضور در این رقابت ها و مقایسه دستاوردهایشان با دیگران امتیازاتی کسب کنند یا تجاربی بیاندوزند.

مسابقه صندلی اداری استاندارد : یکی از این نوع اتفاقات که امسال در کشورمان درچهارچوب صندلی اداری رقم خورد اولین مسابقه صندلی استاندارد بود که به همت پژوهشگاه استاندارد ایران و با همراهی اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران و مدرسه علمی کاربردی مبلمان و با همت شرکت نیکان کیفیت اندیش به عنوان مجری برگزار شد و می تواند شروعی خوب برای تداوم این نوع فعالیت با گستردگی و کیفیت بیشتر در آینده باشد.

اهداف این مسابقه عبارت بودند از :

تشویق و ترویج فرهنگ استاندارد و کیفیت بین تولید کنندگان

آشنایی با استانداردهای ملی و سیستم های کنترل کیفیت

افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی

در این مسابقه فقط تولیدات و محصولاتی که از استاندارد ملی اجباری (استاندارد ملی صندلی‌های اداری ۹۶۹۹) برخورداربودند یا با ارسال مدارک در حال کسب آن بودند، مشارکت داده شدند. از بین واجدین شرایط دارای استاندارد ملی فعال در این عرصه در کشور، ۲۰ شرکت درمسابقه شرکت کردند که امیدواریم در مسابقات آتی این تعداد افزایش یابد.

بطور معمول نتیجه تست ها و آزمایشات پژوهشگاه استاندارد در قالب «قبول» یا «مردود» منتشر می شود، اما در این تست به محصولات نمره داده شده و بر مبنای امتیازات کسب شده شرکت ها و محصولات برتر معرفی شده اند. تست های ملی و بین المللی پژوهشگاه شامل مواردی همچون آزمونهای استحکام و دوام ، تست کف و پشت، پایه و مکانیزم، سقوط ، تعادل و ایستایی و دسته ها بوده اند.

این مسابقه در پنج رسته صندلی های مدیریتی، صندلی های کارمندی، صندلی های آموزشی دسته تحریردار، صندلی های کنفرانس و مبل های اداری برگزار شد و هر شرکت می توانست در هر رسته در این مسابقه شرکت کرده و به ارسال محصولات خود بپردازد.

مسابقه صندلی اداری استاندارد : مراحل برگزاری به این صورت بود که ابتدا یک دوره آموزشی برای شرکت ها و شرکت کنندگان برگزار شد که طی آن با معیارهای رقابت آشنا شوند. پس از آن یک تیم سه نفره داوری متشکل از نمایندگان پژوهشگاه استاندارد، اتحادیه سازندگان صندلی و مبلمان و شرکت مجری مسابقه به انجام بازدید دوره ای از واحدهای کنترل کیفیت، آزمایشگاه ها و فرآیند تولید در شرکت ها پرداختند.

این تیم داوری سپس از هر شرکت یک نمونه صندلی به صورت تصادفی انتخاب و پلمپ کرده و برای شرکت در تست ها به پژوهشگاه استاندارد ارسال کردند.

پس از این مراحل و کسب امتیازات، یک تیم داوری دیگر صندلی ها را از نظر زیبایی و راحتی مورد ارزیابی قرار دادند که امتیاز محصولات از این جهت نیز مشخص گردد.

در هر رسته سه تندیس طلایی، نقره ای و برنزی کیفیت به محصولات برتر اعطا شده است. اسامی برندگان اولین دوره مسابقه صندلی اداری استاندارد ۱۳۹۶ براساس روالی که در بالا قید شد به شرح جدول فوق می باشد. اعلام اسامی برندگان و اعطای لوح ها  همزمان با اختتامیه هفتمین نمایشگاه مبلمان اداری انجام شد.

مسابقه صندلی اداری استاندارد : ضمن تبریک به تولید کنندگانی که موفق به دریافت تندیس شده اند و تبریک به سایر مشارکت کنندگان برای حضور در عرصه چنین رقابتی که مطمئنا گامی در راستای موفقیت های روز افزون آینده است امیدواریم شاهد تداوم این رویداد و برگزاری رویدادهای مشابه در سال های آتی باشیم و به مجری برنامه شرکت نیکان کیفیت اندیش خسته نباشید می گوییم

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد