مبلمان‌هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی

0

مبلمان‌هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی

مبلمان‌هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی : در سراسر دنیا، برخی از افراد از حیوانات خانگی نگهداری می کنند و با آن ها هم زیستی دارند. به همین منظور گروهی از طراحان مبلمان در طراحی‌های خود به ساخت مبلمان هایی مخصوص حیوانات خانگی پرداخته‌اند که استفاده آسان و راحت حیوانات از این مبلمان های کوچک از خصوصیات این طراحی‌ها است.

ما در این مطلب به معرفی چند نمونه از این طرح‌های جالب و زیبا می‌پردازیم که توسط هنرمندان خلاق دوست دار حیوانات طراحی شده، با ما همراه باشید.

کاناپه‌ای با پشتی به شکل تونل برای بازی گربه‌ها، اثری از سئونگجی مون (Seungji Mun)

آیا تابه‌حال کاناپه‌ای برای اتاق نشیمن به همراه تونلی برای بازی گربه‌ها دیده‌اید؟ Seungji Mun، طراحی از کره جنوبی، کاناپه‌ای برای استفاده مشترک انسان و حیوان، با توجه به عادت‌ها و رفتارهای گربه‌ها طراحی کرده است. این کاناپه دارای یک لوله طولانی است که در امتداد پشتی کاناپه قرار دارد و ‌گربه‌ها به راحتی می‌توانند در داخل کاناپه بخوابند و بازی کنند. Seungji Mun معتقد است حیوانات همدم و هم‌نشین انسان‌ها هستند، به همین دلیل فضای زندگی انسان و حیوان باید مشترک باشد و مبلمان بهترین وجه اشتراک این دو در دکوراسیون خانه است.

صندلی گهواره‌ای دوقلو، اثر پل کتون (Paul Kweton)

مبلمان‌هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی : معمولاً مبلمان های طراحی شده برای حیوانات خانگی به صورت مجزا ساخته می‌شوند و جایگاه حیوانات دور از صاحبانشان قرار می‌گیرد.

اما یک طراح مبلمان حیوانات، به نام Paul Kweton دست به خلاقیت زده است و یک صندلی به صورت گهواره‌ای طراحی کرده که این صندلی، دارای یک قفسه چوبی در قسمت زیرین آن است و برای نگهداری سگ‌ها و گربه‌ها از آن استفاده می‌شود. این صندلی از تخته چندلایه از جنس چوب توس ساخته‌شده است که هم می‌تواند در داخل خانه و هم خارج از خانه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این صندلی برای حیوانات با دم بلند توصیه نمی‌شود. Paul Kweton با این طراحی نشان داده است که مبلمان انسان و حیوانات خانگی می‌تواند یکی باشد.

تختی برای گربه‌ها، قابل نصب بر روی رادیاتور، اثری از جولی ماگی (Jolly Moggy)

گربه‌های دوست‌داشتنی و بامزه، به جاهای گرم و نرم علاقه ی زیادی دارند. Jolly Moggy تختی طراحی کرده است که با استفاده از این تختخواب آنها می‌توانند در تمام طول سال جایگاهی گرم و دنج داشته باشند. ایده اصلی این تخت به این صورت طراحی شده است که از رادیاتور آویزان شود، چراکه بهترین نقطه در خانه برای گرم نگه‌داشتن این تخت در طول زمستان است. در صورتی که در خانه رادیاتور نباشد، این تخت می‌تواند از نرده‌ها، دسته‌های صندلی‌ و یا هر مکان دیگری آویزان شود. این تخت از چوب بامبو و الیاف طبیعی ساخته‌شده و متناسب با انواع رادیاتورها است و داخل آن یک بالشتک نرم و خزدار قرار داده شده است.

کتابخانه‌ای مدولار برای بازی گربه‌ها، اثری از Corentin Dombrecht

مبلمان‌هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی : طراح بلژیکی Corentin Dombrecht، با توجه به رفتار خاص گربه‌ها قفسه‌های مدولاری طراحی کرده است که هم جایگاهی عمودی برای نگهداری کتاب‌ها است و هم مکانی برای بازی و استراحت گربه‌ها. این کتابخانه به چند قسمت تقسیم شده است که با توجه به سلیقه افراد چیده می‌شود و با ایجاد فضایی خالی بین قفسه‌ها، مکانی برای بازی و شیطنت گربه‌ها ایجاد می‌شود.

مبلمانی به همراه محل استراحت سگ‌ها، باز هم طرحی از سئونگجی مون (Seungji Mun)

Seungji Mun طراح کره ای روند طراحی خود را در مبلمان هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی ادامه داده است. او با اشاره به این واقعیت که فضای زندگی و خانه تنها مختص انسان‌ها نیست، مبلی را طراحی کرده است که بسیار مدرن است.

این طرح از یک مبل ساده تشکیل شده است که در یک طرف آن یک بازوی چوبی به عنوان محل استراحت سگ‌های خانگی قرار داده شده است. این جایگاه کمی پایین‌تر از محل نشستن مبل قرار گرفته است که صاحبان حیوانات به راحتی می‌توانند با حیوانات خود ارتباط برقرار کنند. این مبل برای سگ‌های کوچک و متوسط، بسیار مناسب است.

تختی چسبیده به دیوار اثری از، آکمی تاناکا (Akemi Tanaka)

حیوانات خانگی هم همانند انسان ها سزاوار زندگی راحت هستند. تخت چسبیده به دیوار مناسب برای گربه‌ها و همچنین سگ‌های کوچک، اثری هنرمندانه از Akemi Tanaka است. این تخت قابلیت نصب بر روی هر دیواری را دارد و  از مشخصات آن می توان به منحنی ایجاد شده در دو طرف آن اشاره کرد که انعطاف‌پذیری و یکپارچه‌سازی را فراهم می‌کند. این تخت شامل یک بالشتک نرم است که قابلیت تمیز کردن دارد.

میزی دومنظوره، اثری از Madshome

مبلمان‌هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی : یکی دیگر از مبلمان های زیبا و خاصی که برای حیوانات خانگی طراحی شده است، میزی با دو کارایی از  هنرمند خلاق Madshome است.

این ایده خلاقانه هم به صورت میزی کنار تخت استفاده می‌شود و هم به عنوان استراحتگاهی برای حیوانات خانگی کاربرد دارد. حیوانات خانگی کوچک می‌توانند به راحتی و با آرامش درون این فضا استراحت کنند. این میز دو منظوره ی زیبا، از جنس ام دی اف ساخته شده است.

گیاهان در کنار حیوانات خانگی، اثری از Jardin Chic

Jardin Chic نشان داده است که مبلمان حیوانات خانگی می‌تواند بسیار زیبا باشد. او از ترکیب فضا و گیاهان، استراحتگاهی را برای گربه ها، سگ ها و پرندگان پدید آورده است که ضمن ایجاد فضایی زیبا، می تواند مکانی برای استفاده ی این حیوانات باشد.

نردبانی چوبی برای بازی و شیطنت گربه‌ها

یکی دیگر از طراحی‌های زیبا و ایده آل برای گربه‌ها، ساخت نردبانی چوبی برای بازی آنها می‌باشد که یک امکان رویایی برای هر گربه‌ای است. چرا انسان همیشه فکر می‌کند که این مکان‌های خوب همیشه باید به وسیله کتاب‌ها، لباس‌ها و چیزهای دیگر پر می‌شود؟ آنها باید درک کنند که گربه‌ها هم نیاز به یک مکان برای بازی و شیطنت در اتاق دارند. طراحان خلاق با طراحی نردبانی چوبی، فضای بازی گربه‌ها را در خانه فراهم کرده‌اند.

میزی با طراحی منحصر به فرد اثر Emily Wettstein

این میز خاص و منحصربه‌فرد، توسط طراح آمریکایی Emily Wettstein طراحی شده است. بدنه میز از جنس چوب گردو و فولاد است و در مرکز میز، گیاهی با قابلیت جا به جایی برای بازی گربه‌ها قرار داده شده است.

میز کنسولی چندمنظوره برای گربه‌ها

مبلمان‌هایی برای همزیستی انسان و حیوانات خانگی : خراشیدن اجسام از غرایز خاص گربه‌ها است و نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد و حتی نباید آنها را از این کار منع کرد. در اینجا یک میز کنسول را معرفی کرده ایم که دو کاربرد دارد. این میز درواقع کنسولی است که از یک صفحه سمباده ای قابل تعویض و قفسه ای برای اسباب بازی گربه ها یا اجسام دیگر، تشکیل شده است.

این طراحان نشان دادند که حیوانات خانگی می توانند در کنار انسان ها و در خانه ها، فضایی امن داشته باشند و به راحتی در کنار صاحبان خود زندگی کنند، ضمن آن که این طراحی ها می توانند جلوه ی خانه را بیشتر و فضا را زیباتر کنند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد