لوستر و آباژور

1

لوستر و آباژور

لوستر و آباژور : نور و روشنایی یکی از نیازهای اساسی هر خانه محسوب می‌شود اما بهتر دیده شدن محیط تنها یکی از وظایف نور در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. نور و روشنایی گاهی می‌توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو به زیبایی بیشتر فضای منزل کمک کنند. این موضوع با وجود لوستر یا آباژورهایی با طراحی منحصر به فرد امکان‌پذیر است. این عناصر گاهی به قدری با محصولات رایج در بازار تفاوت دارند که به‌سختی می‌توان باور کرد که آنها لوستر و آباژور باشند. ما در این مطلب قصد داریم تا چند نمونه از این محصولات را به شما معرفی کنیم.

لوستر ابری

لوسترابری یکی از طرح‌های منحصر به فرد و بدیع روشنایی است که توسط ریچارد کلارکسون طراحی شده است. این لوستر تمام ویژگی‌های یک ابر واقعی داراست اما خوشبختانه اتاق شما را خیس نمی‌کند. لوستر ابری علاوه بر لامپ، به یک سیستم صوتی نیز مجهز است که در کنار پخش موسیقی، وظیفه تولید صدای رعد و برق را هم برعهده دارد. همچنین این لوستر از قابلیت رقص نور نیز برخوردار است که با پخش موسیقی می‌تواند تغییر کند. ریچارد کلارکسون طراح این لوستر به‌منظور کارایی راحت‌تر یک ریموت کنترل نیز برای آن در نظر گرفته است.

ده روش کم هزینه برای ایجاد تغییر در فضای نشیمن

لوستر تراریوم

لوستر و آباژور : تراریوم خود به قدر کافی جذاب و دوست‌داشتنی است. حال اگر این ایده زیبا با یک سیستم روشنایی ترکیب شود بی‌شک می‌تواند هر بیننده را مدت‌ها به خود خیره کند. لوستر تراریوم در واقع یک گلخانه کوچک است که ایده طراحی آن از رشد گیاهان الهام گرفته شده است. گیاهان در این لوستر قابلیت رشد دارند و نور مورد نیاز خود را نیز از لامپ درون لوستر تأمین می‌کنند. همچنین حفره میانی لوستر نیز امکان دسترسی راحت به گیاهان و تهویه هوا را میسر می‌کند. این لوستر توسط طراحی به نام Kristyna Pojerova ساخته شده است.

لامپ دیواری Peel

ایده ساخت لامپ دیواری Peel از یک طرح ساده الهام گرفته شده است. این لامپ که در گوشه دیوارها نصب می‌شود یادآور صفحات کتاب هنگام ورق خوردن است. همچنین بیننده با دیدن این لامپ دیواری تصور می‌کند که در پشت دیوار یک منبع عظیم نور وجود دارد که تنها به اندازه دیواری به نازکی یک ورق کاغذ با آن فاصله دارد. در طراحی لامپ دیواری Peel از نور OLED استفاده شده و کابل برق آن نیز در گوشه دیوارها تا زمین امتداد می‌یابد.

لامپ رومیزی سیار Lumio

Lumio یکلامپرومیزی سیار به شکل کتاب واقعی با جلد چرمی است که با باز شدن نور خود را ساطع می‌کند. این لامپ انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری یا تلفن همراه تأمین می‌کند و به سبب استفاده از لامپ‌های OLED در داخل آن مصرف بسیار کمی دارد. لامپ رومیزی سیار Lumio قابلیت باز شدن ۳۶۰ دارد و در دو مدل کلاسیک و مینی تولید می‌شود.

چراغ بادکنکی

لوستر و آباژور : بادکنک‌ها همیشه وسیله‌ای جذاب و دوست‌داشتنی برای کودکان هستند. احتمالاً شما نیز می‌دانید که اگر یک بادکنک را با گازی مانند هلیوم پر کنید به سمت بالا حرکت می‌کند و در فضاهای سر بسته به سقف اتاق می‌چسبد. حال یک شرکت اسپانیایی فعال در زمینه نورپردازی از این موضوع ساده ایده گرفته و چراغ‌هایی شبیه به بادکنک تولید کرده که به سقف می‌چسبند و ریسمانی کوچک نیز از آنها آویزان است. این چراغ‌های جذاب برای اتاق خواب و به ویژه اتاق خواب کودکان یک عنصر دکوراتیو منحصر به فرد محسوب می‌شود.

چراغ قارچی

طراحی به نام Yukio Takano با الهام از طبیعت یک چراغ کم مصرف و زیبا طراحی کرده است. این لامپ در ظاهر یک تخته سنگ با تعدادی قارچ کوچک بر روی آن است که در تاریکی می‌درخشند؛ اما در واقع این قارچ‌های کوچک و دوست‌داشتنی خوراکی نیستند بلکه لامپ‌های LED هستند که با یک دکمه مخفی روشن می‌شوند. این چراغ قارچی را می‌توان به عنوان آباژور در اتاق خواب یا حتی فضای نشیمن نیز مورد استفاده قرار داد.

لامپ ابر قارچی

ژاپنی‌ها اگرچه از بمباران اتمی خاطرات دردناکی به یاد دارند اما از آن در خلق آثار هنری خود نیز الهام می‌گیرند. به‌تازگی یک شرکت ژاپنی از ابر قارچی شکل انفجار اتمی ایده گرفته و یک لامپ زیبا و دوست‌داشتنی طراحی کرده است. این لامپ از نور ملایمی برخوردار است و می‌تواند به عنوان آباژور در اتاق خواب یا اتاق نشیمن قرار گیرد.

لامپ مواج

لوستر و آباژور : تنها تفاوتی که لامپ مواج با یک لامپ معمولی دارد در فرم حباب آن است. در این لامپ حباب شیشه‌ای شکلی نامنظم دارد که در نتیجه موجب ایجاد سایه‌هایی جذاب بر روی دیوار می‌شود. همین تفاوت جزئی تأثیری خارق‌العاده در زیبایی محیط دارد و می‌توان با استفاده از آن به فضاهای خالی که هیچ مبلمان یا قاب عکسی در آنها وجود ندارد جلوه‌ای متفاوت بخشید. لامپ مواج محصول شرکتی با نام Poetic Lab است و با دو نور سفید و زرد عرضه می‌شود.

لامپ کم مصرف به شکل مغز انسان

 لوستر و آباژور : لامپ‌های کم مصرف معمولاً از ظاهر چندان زیبایی برخوردار نیستند و تناسبی با لوسترها ندارند. با این حال یک طراح خوش‌ذوق به نام Igor Solovyov تصمیم گرفته تا همین ظاهر نامتعارف را به گونه‌ای تغییر دهد که تداعی‌کننده عضوی از بدن ما باشد و در نتیجه ظاهر زمخت آن چندان به چشم نیاید. او لوله‌های شیشه لامپ کم مصرف را به شکل یک مغز انسان درآورده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد