طراحان ایرانی مشهور دنیا، ناتاشا برادران

1

طراحان ایرانی مشهور دنیا، ناتاشا برادران

طراحان ایرانی مشهور دنیا، ناتاشا برادران : ناتاشا برادران یکی از طراحان ایرانی برجسته در زمینه‌ دکوراسیون، معماری داخلی و طراحی مبلمان است. او بیشتر برای محیط‌های مسکونی و تجاری لوکس به طراحی می‌پردازد. تاثیر پیشینه‌ فرهنگی ایرانی-ایتالیایی‌ او از نکات بارزی است که در آثارش به چشم می‌خورد. همچنین علاقه‌ وی به دنیای جواهرات و الهام گرفتن از زیورآلات در کارهای مبلمانی‌اش، مشهود است. در ادامه به بررسی زندگی شخصی و حرفه‌ای وی می‌پردازیم.

ناتاشا برادران، در سال ۱۹۷۲ در لس‌آنجلس آمریکا و در خانواده‌ای ایرانی‌الاصل متولد شد. مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و سپس در دوره‌های طراحی داخلی دانشگاه کالیفرنیا حاضر شد. پس از آن کار خود را بعنوان طراح ارشد در شرکت طراحی معروف ویلسون و شرکا، شروع کرد و پروژه‌های متعددی شامل طراحی هتل‌های لوکس، رستوران‌های پنج ستاره و دفاتر شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا را انجام داد.

ورود ناتاشا به دنیای طراحی داخلی:

او در سال ۲۰۰۰ شرکت طراحی ناتاشا برادران را تأسیس کرد و با محصولات این شرکت برنده‌ جوایز زیادی شد؛ ازجمله جایزه‌ «ستاره‌های در حال ظهور»  در سال ۲۰۱۲. همچنین در سال ۲۰۱۳، در لیست بیست و پنج نفر از قدرتمندترین طراحان داخلی در هالیوود قرار گرفت. آثار برادران موردتوجه مجلات معروف زیادی ازجمله Veranda, house, town&country و Architectural Diges بوده است. برخی از معروف‌ترین آثار او عبارتند‌ از: طراحی داخلی در مرکز هنری برنت وود، طراحی داخلی در عمارت Greystone mansion، طراحی اداری در سانتا مونیکا و طراحی فروشگاه در میلان.

ورود ناتاشا به دنیای طراحی و تولید مبلمان:

طراحان ایرانی مشهور دنیا، ناتاشا برادران : ناتاشا برادران در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای طراحی محصولات شد. او که همیشه به حوزه‌ جواهرات علاقه‌مند بود، اینجا هم فرصت را مناسب دید تا از این گرایش در تولید مبلمان و دیگر محصولات مشابه استفاده کند. نتیجه‌ این الهام گرفتن، طراحی آثاری بی‌نظیر و جدید بود. مجموعه دوم برادران که به طور اختصاصی به طراحی و تولید مبلمان می‌پردازد، فعالیتش را در سال ۲۰۱۶ بانام تجاری CURVA آغاز کرد.

ترکیبی از فرهنگ ایرانی و ایتالیایی:

آشنایی ناتاشا برادران با سبک‌های ایتالیایی و ایرانی باعث شده است آثار او از دیگر طراحان متفاوت باشد. او می‌گوید با اینکه هرگز در ایران نبوده ولی خیلی‌ها می‌گویند که لهجه‌ دارد. مادر ایرانی الاصل او در میلان بزرگ شد و او نیز تابستان‌های زیادی را در ایتالیا گذرانده است. به همین دلیل است که او به چهار زبان اسپانیایی، ایتالیایی، فارسی و انگلیسی مسلط است. البته برادران اکنون به همراه همسر و دو دخترش ساکن شهر بورلی هیلز است، شهری که بسیاری از مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود، خوانندگان و دیگر هنرمندان آمریکایی در آن اقامت دارند.

فرهنگ چندگانه و تأثیرش در آثار این طراح ایرانی‌الاصل:

طراحان ایرانی مشهور دنیا، ناتاشا برادران : همانطور که ذکر آن رفت تنوع فرهنگی که ناتاشا تجربه کرده در پروژه‌های طراحی‌ داخلی‌اش نمایان است. این هویت فرهنگی را می‌توان در مجموعه‌ مبلمان و در آثاری که در آن‌ها از جواهرات مختلف استفاده‌شده‌اند، نیز مشاهده کرد. برای مثال محصولات مجموعه‌ دوم تولید مبلمانش یعنی CURVA الهام‌گرفته از سبک ایتالیایی اواسط قرن بیستم است. استفاده از فرش‌های ایرانی و وسایل طراحی شده به سبک ایتالیایی در پروژه‌هایی که تا امروز به انجام رسانده، مصداق دیگر این موضوع است، چیزی که کار او را از دیگر طراحان آمریکایی متمایز می‌کند. ناتاشا معتقد است که خانه‌ ما و نحوه‌ دکوراسیون داخلی آن نشان می‌دهد که ما چگونه زندگی یا سفر می‌کنیم و چه کسی هستیم. او که دارای دوفرزند دختر است می‌گوید اتاق‌های خانه‌ خود را طوری طراحی کرده که همه اعضای خانواده کاملاً راحت باشند و به‌عنوان یک طراح همیشه در حال تغییر آن بر اساس معیارهای جدید است.

تجربه‌ جدید

ناتاشا برادران با وارد شدن به صنعت تولیدمبلمان، دنیای جدیدی را تجربه کرد که امکان رشد و پیشرفت و تغییر را برای او ایجاد کرد. او می‌گوید: «اینکه توانستم در این مرحله از کارم، دنیای طراحی و تولید مبلمان را نیز تجربه کنم عالی است. این دقیقا همان حس هیجانی را به من می‌دهد که وقتی وارد حرفه‌ طراحی داخلی شدم، تجربه کردم.» او نشان داد که حوزه‌ طراحی داخلی و مبلمان هریک دنیای منحصربه فردی دارند که تجربه‌ هر دو در کنار هم می‌تواند منجر به تولید آثار بی‌نظیری شود.

خانه هنجارشکنانه هالیوودی

طراحان ایرانی مشهور دنیا، ناتاشا برادران : وقتی از او در مورد پروژه‌ مورد علاقه‌اش می‌پرسند به طراحی صحنه یک اتاق برای یک فیلم علمی_تخیلی اشاره می‌کند. او اینطور ادامه می‌دهد: «این پروژه که مرا وادار به هنجارشکنی کرد، ترکیبی از سبک هالیوودی و آرت دکو در قالب مدرن بود. بعلاوه ما توانستیم بهترین‌ها را از سراسر دنیا خریداری کنیم. حالت ایده‌آل برای من در طراحی اینست که از بهترین و جدیدترین محصولات استفاده کنم.» یکی دیگر از برجستگی‌های اینکار استفاده از تکنولوژی سه بعدی و مواد لوکس و پوستر‌های فیلم‌ سوئدی خود آن کارگردان، در ساختار اتاق‌ها بود

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد