تعریف معماری داخلی

1

تعریف معماری داخلی

تعریف معماری داخلی : همه ی ما اسامی معماری داخلی – طراحی داخلس و دکوراسیون داخلی را شنیده ایم و احیانا با آن ها سر و کار داشته ایم . اما باید توجه داشته باشیم که این اسامی اگرچه در میان عامه ی مردم به عنوان هم معنا و مترادف و گاهی به جای یکدیگر به کار برده می شوند ؛ اما مفهومی کاملا متفاوت با یکدیگر دارند  .

در ادامه ی مطلب سعی کرده ایم که با ارائه دادن تعریف دقیق ؛ واژه ی معماری داخلی را توصیف کرده و از این طریق شما را با تفاوت این مفهوم با دکوراسیون و طراحی داخلی آشنا نماییم .

مفهوم معماری داخلی :

در ابتدای بحث باید به این مهم اشاره شود که در کل واژه ی معماری از ساختن نشات گرفته و در رابطه با ساخت و ساز می باشد .

معماری داخلی عبارت است از : معماری داخلی در واقع فرایندی است که در آن قسمت داخلی ساختمان‌ها با توجه به همهٔ جنبه‌های انسانی و استفاده از فضاها، طراحی می‌شود و در واقعطراحی داخلی  ساختمان با توجه به قید شرط‌های معمار ی است .

بر طبق این تعریف ؛ به این نتیجه می رسید که معماران تلاش دارند که نقشه ی طراحی شده ی ساختمان را به اجرا درآورده و بسازند . این در حالی است که معماران داخلی ، سعی در قابل سکونت و استفاده کردن فضا دارند و همین مورد اختلاف آن ها را با معماران به وضوح نشان می دهد .

یا به عبارت بهتر و ساده تر ؛ می توان معماری داخلی را این گونه معنا کرد که ؛ عبارت است از سبکی که به ساختن فضای داخلی ساختمان می پردازد .

معماری داخلی رشته ای تحصیلی است که افراد مشتاق به کار در این حوزه ملزم به ورود به دانشگاه ها و گذراندن واحدهای درسی در این راستا می باشند .

کلیه حقوق این مطلب متعلق به خوگر است

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد