دیدنی‌های هفته طراحی میلان ۲۰۱۸

0

دیدنی‌های هفته طراحی میلان ۲۰۱۸

دیدنی‌های هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ : هفته طراحی میلان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه طراحی مبلمان و دکوراسیون است که از سال ۱۹۶۱ تاکنون هر ساله در شهر میلان برگزار می‌شود و برندهای مطرح جهانی نیز بسیاری از محصولات جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی می‌کنند. این نمایشگاه در چند سال اخیر در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع برپا می‌شود و بیش از ۲۵۰۰ کمپانی و ۷۰۰ طراح جوان و خلاق در آن شرکت می‌کنند. پنجاه و هفتمین دوره این رویداد در آوریل سال جاری برگزار شد و ۴۳۴ هزار نفر از ۱۸۸ کشور جهان از آن بازدید کردند. در ادامه با چند نمونه از جذاب‌ترین محصولات به نمایش در آمده در هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ بیشتر آشنا شوید.

بیش از چهارصد هزار نفر در روزهای نسبتاً آرام و گرم میلان و در زیر یک سالن شیشه‌ای از پنجاه و هفتمین هفته طراحی میلان در سال ۲۰۱۸ بازدید کردند. این رقم نسبت به سال گذشته رشدی ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. شاید برای شما نیز این سؤال پیش بیاید که در این رویداد مردم به دنبال چه چیزی هستند؟ اگر به دنبال پاسخی برای این پرسش هستید، بد نیست به همراه ما گشتی در این نمایشگاه بزنید.

مجموعه مبلمان Julep

یک مبلمان بادکنکی شبیه به پاستیل‌های خوراکی یکی از محصولات جالب توجه هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ بود که توسط طراحی به نام Jonas Wagell طراحی شده است. این مجموعه شامل مبل‌های تک نفره و دو نفره است که از تعدادی پوف به عنوان تکیه‌گاه پا نیز بهره می‌برد.

مجموعه مبلمان مدولار Tape

دیدنی‌های هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ : یکی از آثار جذاب در غرفه شرکت Moroso مجموعه مبلمانی موسوم به Tape بود که توسط طراحی به نام بنجامین هوبرت (Benjamin Hubert) ساخته شده است. این مجموعه در واقع یک محصولات مدولار متشکل از پانل‌های بزرگ و کوچک است که می‌توانند در کنار هم یک مبل راحتی، میز جلو مبلی یا تختخواب باشند.

کتابخانه ای برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال

طرح فوق یک کتابخانه مدولار و ساده برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال است که توسط استودیو B&B ایتالیا طراحی شده است. وزن کم، گنجایش بالا و ظرافت از جمله ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند. همچنین از این کتابخانه می‌توان به عنوان یک دیوار جداکننده نیز استفاده کرد.

مبل سه نفره OSLO

یکی دیگر از طرح‌هایی که در هفته میلان ۲۰۱۸ توجهات زیادی را به خود جلب کرد، مبل سه نفره OSLO بود که توسط طراحان Anderssen & Voll ساخته شده است. این مبل از فریم استیل بهره می‌برد و پایه‌های آلومینیومی آن نیز از روکش پودری برخوردار هستند. این طرح در پایان نمایشگاه توسط برند Knoll خریداری شد.

آشپزخانه‌های جذاب هفته طراحی میلان

وجه مشترک بیشتر آشپزخانه‌های طراحی شده برای هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ استفاده از رنگ‌های خنثی نظیر سفید و خاکستری و سطوح فلزی و استیل بود که نمایی مدرن و جدید به طرح‌ها می‌بخشید. مزیت استفاده از فلزات مقاومت بالا در برابر حرارت، ضربات اشیا نوک تیز، خوردگی، پوسیدگی، تغییرات دمایی و نظافت آسانتر است. همچنین هزینه تولید محصولات فلزی به نسبت مدل‌های چوبی ارزان‌تر خواهد بود.

اشکال ارگانیک

دیدنی‌های هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ : این طرح نیز یکی از دکوراسیون‌های جذاب نمایشگاه امسال بود. طرحی متشکل از منحنی‌های متعدد که نرم و راحت جلوه می‌کرد. منحنی‌ها به سبب وجود ذاتی در طبیعت، بیشتر از خطوط صاف مورد پسند قرار می‌گیرند. این طرح نیز با الهام از طبیعت، دکوراسیونی گرم و راحت را برای منازل فراهم کرده است.

یک ترکیب خنثی جدید

در تصور ما رنگ‌های خنثی اغلب به تنهایی کسل‌کننده و یکنواخت هستند. از این رو، معمولاً از این رنگ‌ها برای ایجاد تعادل در دکوراسیون داخلی و جلوگیری از بسته شدن فضا استفاده می‌شود. این در حالی است که در یکی از غرفه‌های هفته طراحی میلان امسال یک ترکیب بی‌نظیر از رنگ‌های خنثی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. رنگ خاکستری با وجود آنکه در بسیاری از قسمت‌های این طرح به کار رفته اما تاثیر منفی آن در ترکیب با رنگ‌های کرم گرم، بژ و شیری بسیار نامحسوس شده است. این ترکیب خنثی به طرز جالبی بسیار گرم و دوست داشتنی به نظر می‌رسد.

یک آباژور متفاوت

دیدنی‌های هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ : بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه میلان با دیدن این طرح به اشتباه افتادند. این آباژور در ظاهر شبیه به یک طرح تمام سنگی است و بسیار سنگین به نظر می‌رسد اما در واقع برای طراحی آن صرفاً از الگوهای سنگی استفاده شده است و بسیار سبک وزن است

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد