روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان

0

 

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان : در سال ۱۸۷۲ در ایالت نبراسکای آمریکا، ۱۰ آوریل مصادف با ۲۱ فروردین ماه، روز درختکاری نام گرفت که طی آن روز بیش از یک میلیون درخت کاشته شد. اما پس از مدتی، این روز به خصوص، به آخرین جمعه آوریل انتقال یافت.

۱۵ اسفند ماه در کشور ما، روز درختکاری نامیده می شود و مردم با حضور در پارک ها، باغ ها و جنگل ها و بسیاری از نقاط شهر، نهال های جوانی می کارند. این کار که قبل از سال جدید انجام می شود، کاری نمادین برای استقبال از بهار و آغاز زندگی در طبیعت است.

ما نیز به مناسبت این روز، قصد داریم تا در ادامه ی مطلب، به معرفی معروف ترین باغ و باغچه های زیبا در سراسر دنیا بپردازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

راه رفتن در یک باغ و باغچه‌ی زیبا و استشمام بوی خوشگل و گیاهان، می‌تواند سراسر آرامش بخش باشد و حسی فوق‌العاده القا کند. حین قدم زدن در میان گیاهان زیبا، حس رها شدگی در ما ایجاد می‌شود و ذهن به تنها چیزی که فکر می‌کند، زیبایی فوق‌العاده گل و گیاهانی است که آن حوالی وجود دارد!

در سراسر دنیا، از گل و گیاهان بهره‌ی زیادی برده شده است تا باغ‌های فوق‌العاده‌ای ساخته شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

باغ گیاه شناسی کویر آریزونا، فنیکس، آریزونا، آمریکا

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان : باغ کویر گیاه شناسی در فینکس در آریزونا قرار گرفته است و نمایشی از مجموعه ای بزرگ از گیاهانی که در زمین های خشک می رویند را، عرضه می کند. در ۱۴۰ هزار هکتار باغ آن، بیش از ۲۱ هزار گیاه بیابانی از ۱۳۹ گونه ی مختلف قرار دارند. این باغ به دلیل داشتن ۱۶۹ نوع کمیاب از گیاهان بیابانی بسیار معروف است و همچنین خانه ی ۱۳۵۰ گونه ی کاکتوس متفاوت است. این مجموعه ی زیبا عمدتا از بیابان های جنوب غربی آمریکای شمالی جمع آوری شده است.

باغ کلود مونه، شمال فرانسه

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان : باغ فوق‌العاده‌ی کلود مونه در شمال فرانسه واقع شده است و به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود؛ باغ گل و باغ آب. کلود مونه، نقاش برجسته‌ی امپرسیونیست فرانسوی، کسی بود که این باغ زیبا را طراحی کرد. کلود مونه و خانواده‌اش در سال ۱۸۸۳ در این باغ سکنی گزیدند و او با الهام گرفتن از بسیاری از آثار نقاشان چینی، باغ خود را بازسازی کرد.

او بازسازی باغ را از سال ۱۸۹۰ آغاز کرد و با کار بسیار زیاد، رودخانه ای در باغ زیبای خود ایجاد کرد. مونه همچنین پلی روی رودخانه ساخت و حوضچه‌ای پر از نیلوفرهای آبی نیز ایجاد کرد.

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، درختان بید کنار حوضچه، بر زیبایی باغ افزوده‌اند. پل کوچک روی رودخانه با مقداری زیادی وستریسیاس پوشانده شده که چشم انداز بی نظیری ایجاد کرده است. همچنین آب شفاف و زلال حوضچه، بازتابی زیبا از گل و گیاهان را به نمایش می‌گذارد.

این باغچه که مجموعه‌ای از  گیاهان مختلف را شامل می‌شود، رو به روی خانه‌ی مونته ساخته شده است. گل رز صخره‌ای یکی از جذابیت‌های اصلی این باغ است و همچنین تعداد زیادی از درختان میوه در این باغ وجود دارد.

باغ لانگ وود در پنسیلوانیا، آمریکا

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان : این باغ در ۱۰۷۷ هکتار زمین در آمریکا ایجاد شده است که ۴۰ باغچه‌ی بسیار زیبا و تعدادی گلخانه را در خود جا داده است.

این باغ بسیار بزرگ و زیبا، خانه‌ی ۱۱۰۰۰ گونه‌ی مختلف گیاهی و درخت است و با ۸۶ هکتار باغ و چمنزار، به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در لانگ وود تبدیل شده است.

مسیرهای پیاده روی زیبا در این باغ، بیش از ۳ مایل طول دارد. همچنین تعداد زیادی منابع آب در این باغ بزرگ وجود دارد و در لانگ وود  از حیوانات بسیاری از جمله گوزن، خروس، پروانه‌ها و پرندگان محافظت می‌شود.

این باغ زیبا در سراسر منطقه وسیع  ۴.۵ هکتاری گسترش یافته است و از ۵۵۰۰ گونه‌ی مختلف گیاهی محافظت می‌کند. مراجعین می توانند بسیاری از گل‌های زیبا از جمله گل‌های تابستانی، سرخس، بونسای، کوکتی، برملیاد و سرخس را در داخل سالن های این باغ مشاهده کنند.

باغ گیاه شناسی Villa Taranto، پیمونت، ایتالیا

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان : این باغ گیاه شناسی زیبا در پیمونت در شمال غربی ایتالیا قرار گفته است و در گستره‌ی ۱۶ هکتار زمین ساخته شده است. در باغ Villa Taranto  از ۲۰ هزار گونه‌ی مختلف گیاهی از هزاران نوع متفاوت نگه داری می‌شود و در آن انواع مجسمه‌های سبک ایتالیایی، تراس، آبشار، چشمه و حوضچه وجود دارد که بر زیبایی باغ می‌افزاید.

۴.۳ مایل راه پیاده روی برای لذت بردن از گیاهان این باغ، ساخته شده است تا مراجعین بتوانند از مجموعه‌ی بزرگ گیاهان گرمسیری، لاله‌ها، لوتوس، دالیوس، کاملیا، ماگنولیا و بسیاری دیگر این باغ زیبا، دیدن کنند.

باغ باستان شناسی کیو در لندن

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان : این باغ زیبا در منطقه ی کیو لندن در مساحتی به وسعت ۳۲۶ هکتار ساخته شده است. در این باغ بیش از ۵۰ هزار گونه ی مختلف گیاهی نگه داری می شود و علاوه بر آن، در این باغ، گالری های هنری، خانه های سبز، ساختمان های منحصر به فرد دیده می شود.

باغ کیو لندن، یکی از باغ های تاریخی در فهرست میراث جهانی محسوب می شود. گفته می شود که شاهزاده آگوستا، مادر پادشاه جورج سوم، برای اولین بار این باغ را طراحی کرد.

در این میان، ویلیام ایاتون، کارشناس گیاه شناسی لرد بوت و یک باغبان او را کمک کردند و توانستند باغی بزرگ در ۳.۶ هکتار زمین در تپه سفید ریچموند لندن طراحی کنند.

در سال ۱۷۷۰ پادشاه جورج سوم تصمیم به گسترش باغ طراحی شده توسط مادرش گرفت، به همین دلیل او به جوزف بانک معروف شد. پادشاه مقدار زیادی از گیاهان مختلف را از سراسر جهان جمع آوری کرد و به باغ جدید افزود.

در قرن نوزدهم، تعداد زیادی گلخانه به این باغ اضافه شد که در میان آن ها، خانه ی خرما جذاب ترین خانه ی این باغ است. همچنین باید گفت که خانه ی شیشه ای این باغ، خانه ی بسیاری از گیاهان استوایی است که برای مراجعین بسیار جذاب است.

باغ بوچارت، بریتیش کلمبیا، کانادا

باغ بوچارت، این باغ معروف جهان، یکی از سایت های تاریخی ملی کانادا است که در خلیج Brentwood بریتیش کلمبیا واقع شده است. این باغ دارای تیم پارک و گل و گیاهان عجیب و غریب است که در ۲۲ هکتار ساخته شده است و ۷۰۰ گونه گیاهی را در خود نگه داری می کند.

باغ بوچارت، توسط رابرت پیم بوچارت و همسرش، جنی بوچارت، طراحی شد.

سایت این باغ در واقع معدنی متعلق به رابرت پیم بوچارت بود که پس از آنکه این معدن در سال ۱۹۰۹ تعطیل شد، این زوج تصمیم گرفتند این مکان را تبدیل به یک باغ بزرگ کنند. آنها برای ساخت این باغ ۱۲ سال زمان صرف کردند که از سال ۱۹۲۱ بازدید کنندگان توانستند از این باغ زیبا دیدن کنند. در باغ بوچارت، هزاران پروانه، طوطی و سایر پرندگان زندگی می کنند و در حوضچه ی ستاره ای این باغ، از تعدادی اردک نیز محافظت می شود. شب ها، در این باغ موسیقی برگزار می شود و نمایش نور و آتش بازی بر زیبایی باغ می افزایند.

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ، پاتایا، تایلند

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب شهر پاتایای تایلند است. این باغ گیاه شناسی با داشتن ۵۰۰ گیاه، دارای بزرگترین مجموعه گیاهان گل‌دار در این کشور است که این مقدار به بیش از ۶۷۰ گونه بومی می‌رسد.

باغ نانگ نوچ طراحی متقارنی دارد و راه پیاده روی  ۱.۱ کیلومتری آن، برای گشت و گذار در این باغ بسیار مناسب است. بونسای، سرخس، پالم، کاکتوس و ارکیده از جمله گیاهانی هستند که در بخش‌های مختلف این باغ، پراکنده شده‌اند. در باغ نانگ نوچ، درختچه‌هایی مرتب شده  و برش خورده‌ای وجود دارند که جلوه‌ای ویژه به باغ نانگ نوچ بخشیده‌اند.

علاوه بر گل و گیاه، در باغ گیاه شناسی نانگ نوچ، نمایشگاه فرهنگی تایلندی و یک موزه خودرو وجود دارد و مراجعین می‌توانند از ماهیگیری و نمایش فیل در این مکان لذت ببرند. دوچرخه سواری، فیل سواری و قایق سواری از جمله فعالیت هایی است که در این باغ زیبا می‌توان انجام داد.

باغ ورسای، فرانسه

یکی از زیباترین باغ‌های دنیا، در فرانسه قرار گرفته است که باغ ورسای نام دارد. این باغ فوق‌العاده نمایشی است حیرت انگیز از فضای رؤیایی و رومانتیک فرانسه!

باغ ورسای وسعت ۸۰۰ هکتاری دارد و معماری فوق‌العاده‌ی آن، طراحی فرانسوی را به خوبی به نمایش می‌گذارد. در باغ ورسای فرانسه، صدها هکتار تخت و تاج‌های گل، ۳۵ کیلومتر کانال،۶۰۰ چشمه و ۳۷۲ مجسمه، بیشتر از ۲۰۰ هزار درخت و بیش از ۲۱۰ هزار گیاه گل دار وجود دارد.

ساخت این باغ در سال ۱۶۶۱ به دستور لویی XIV آغاز شد و طی چهار سال به پایان رسید. اهمیت این باغ به اندازه‌ی کاخ ورسای است و در سال ۱۹۷۹ در سازمان میراث جهانی به رسمیت شناخته شد.

در قسمت پایین این باغ، کانالی بزرگ وجود دارد که به وسیله‌ی درختان مختلفی محاصره شده‌اند و مراجعین می‌توانند در آن، قایقرانی کنند و از زیبایی بی نظیر آن لذت ببرند.

در این باغ فواره‌هایی نیز وجود دارد که در کنار هر یک  مجسمه‌ی عظیم که نمایانگر اسطوره‌هایی مانند زحل و نپتون و.. هستند، قرار داده شده است.

باغ گل کوکنهوف هلند

روز درختکاری؛ معرفی برترین باغ های جهان : این باغ بزرگ‌ترین باغ گل جهان است و در مساحت ۳۲ هکتاری، از ۷ میلیون گیاه گل‌دار حفاظت می‌کند. باغ گل کوکنهوف در شهر لیس در غرب هلند قرار گرفته است و عنوان باغ اروپا را به خود اختصاص داده است.

بازدید از این باغ تنها در بهار، از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه می امکان پذیر است و در طول این زمان باغ نمایشی از میلیون‌ها گل لاله با شکوفه‌های کامل را به مراجعین عرضه می‌کند.

به غیر از این، در باغ کوکنهوف هلند، ۸۰۰۰ گونه‌ی مختلف لاله کاشته می‌شوند. مسیر پیاده روی ۱۵ کیلومتری آن، قایق سواری ۴۵ دقیقه‌ای به همراه مجسمه‌های هنری و چشمه‌های مختلف به همراه گل‌های زیبا، این باغ را تبدیل به زیباترین باغ جهان کرده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد