بازگشت سیمان به خانه‌های مدرن

0

بازگشت سیمان به خانه‌های مدرن

بازگشت سیمان به خانه‌های مدرن : تا دو سه سال پیش‌، بتن بیشتر در زیرزمین خانه‌ها‌، گاراژها و پیاده‌روها استفاده می‌شد و کمتر کسی به فکر استفاده از آن در خانه‌های مسکونی می‌افتاد ولی امروزه اینگونه نیست. مدل‌ها و محصولات بتنی که مدل‌های سیمانی هم نامیده می‌شوند‌، در حال حاضر یکی از موضوعات داغ صفحه‌های اینستاگرامی هستند. بتن‌ها علاوه بر اینکه به بنای خانه استحکام می‌بخشند‌، در کفپوش، طاقچه‌ها و مواردی دیگر از مبلمان و دکوراسیون منزل نیز استفاده می‌شوند. اگر به دنبال المانی استثنایی با کارایی طولانی برای دکوراسیون هستید‌، بتن را فراموش نکنید. در ادامه می‌توانید با ۱۰ کاربرد متفاوت سیمان در دکوراسیون خانه‌های مدرن آشنا شوید.

انواع بتن مورد استفاده در دکوراسیون

«بتن جلا یافته‌» به درخشندگی و صیقلی بودن معروف است. نوع دیگری از بتن با ظاهری کدر نیز وجود دارد. این بتن مات با پوشش سیلانی (یک نوع ماده‌ آلی) از خراشیدگی و تخریب به وسیله‌ آب‌ حفاظت می‌شود‌ و «بتن مهروموم شده» نام دارد. در «بتن ریز دانه» هم‌، نقش و نگار چوب قابل مشاهده است. بنابراین طراحان و معماران داخلی‌، گزینه‌های مختلفی برای استفاده از بتن در خانه‌ها دارند.

اگر چه ممکن است بتن ماده‌ای سرد و خشک به نظر برسد ولی به‌خوبی می‌تواند زمینه‌ای خنثی برای دکوراسیون محیط‌های متفاوت ایجاد کند. بتن در صورت استفاده به‌جا با دیزاین‌هایی مثل سبک فارم هاوس، سبک بوهمین، سبک مینیمالیستی و فضاهای صنعتی‌ هارمونی خواهد داشت. بتن طول عمر بیشتری از سایر مصالح مثل کفپوش‌های چوبی داشته و روش شست‌وشو و گردگیری خاص خودش را دارد. کاربردهای دیگر این ماده در دکوراسیون را در ادامه می‌خوانیم.

۱-آشپزخانه

در آشپزخانه‌های مدرن‌، بتن به‌خوبی می‌تواند با سایر المان‌ها ترکیب شود. می‌توان در طراحی کانتر و جزیره‌ آشپزخانه از بتن استفاده کرد یا حتی کل آشپزخانه را به کل‌، از کفپوش آشپزخانه گرفته تا جزیره و کانتر‌، همه را از بتن ساخت. این نکته را هم به خاطر بسپارید که رنگ خاکستری بتن در کنار رنگ آبی‌، زیبایی بیشتری میابد.

۲-لامپ

بازگشت سیمان به خانه‌های مدرن : استفاده از بتن‌، به وسایل روشنایی از جمله چراغ‌ها و پایه لامپ‌ها‌ هم رسیده است. لامپ‌های بتنی هم به‌راحتی در بازار یافت می‌شوند هم به‌راحتی قابل ساخت هستند. خودتان می‌توانید با کمی خلاقیت و ساخت یک قالب دو تکه ساده آن‌ها را بسازید و حتی رنگ کنید تا جلوه جذابتری داشته باشد.

۳-وان حمام

استفاده از بتن در وان حمام‌، چهره زیبایی به آن می‌بخشد. نصب و راه‌اندازی چنین وانی بسته به وزنش، نیازمند نصاب متخصص است. ولی در مجموع وان‌های بتنی‌ کیفیت و طول عمر زیادی دارند و سالیان زیادی برایتان کار می‌کنند.

۴-شومینه

به جز آجر‌ و سنگ‌، بتن هم می‌تواند گزینه‌ای برای ساخت شومینه باشد. شومینه بتنی که در عکس می‌بینید‌، ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را در خانه به وجود آورده است.

۵-قفسه و طبقه

بدون شک‌ بتن به دلیل استحکام زیادش‌، برای ساخت طبقه‌ها بسیار مناسب است. چنین طبقه‌هایی علاوه بر طراحی نوآورانه‌، توانایی تحمل وزن سنگین‌ترین اجسام را هم دارند. قرار دادن کیوب‌های بتنی در کنار قفسه‌های چوبی ترکیبی چشمگیر را ایجاد می‌کند که نمونه آن را در کمتر خانه‌ای می‌توانید ببینید. مانند تصویر بالا سمت چپ.

۶-میز نهارخوری

بازگشت سیمان به خانه‌های مدرن : اگر می‌خواهید در طراحی میز نهارخوریتان خلاقانه‌تر عمل کنید، آن را از بتن سفارش دهید. چنین میزی، سطح محکمی دارد و از نظر رنگ در کنار سایر اجسام خنثی عمل می‌کند، با هر رنگ و سبکی هماهنگ می‌شود و هارمونی خوبی ایجاد می‌کند. همچنین دستور ساخت ساده‌ای دارد و اغلب شرکت‌های دیزاین یا هنرمندان می‌توانند آن را بسازند.

۷-کف‌پوش

از دیزاینی که اغلب گاراژها دارند الهام بگیرید و کفپوش‌های خانه‌تان را بتنی کنید. همانطور که در عکس می‌بینید، چنین کفپوشی با رنگ ماتی که دارد در کنار فرشی با طرح برجسته‌ می‌تواند زمینه‌ی زیبایی برای مبلمانی به رنگ روشن باشد.

۸-گلدان

این روزها گلدان‌های بتنی همه جا دیده می‌شوند و علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند، از گیاهانی که ریشه‌های ظریفی دارند در برابر باد و شرایط نامساعد حفاظت می‌کنند. ساکولنت‌ها گزینه‌های خوبی برای کاشت در چنین گلدان‌هایی هستند، ولی اگر قصد پرورش چنین گیاهانی را ندارید، گلدان‌های بتنی با گیاهان مصنوعی نیز در بازار موجودند که آوردن حس طبیعت به خانه را برای شما آسانتر می‌کنند.

۹-دیوار

نصب کفپوش‌های بتنی انتخابی جسورانه است ولی اگر می‌خواهید واقعا متفاوت باشید، دیوارهایتان را هم بتنی کنید. دیوارهای بتنی با رنگ ملایمی که دارند، گزینه‌های بیشتری برای طراحی خانه در اختیار شما می‌گذارند. مثل استفاده از مبلمان معاصر در کنار آباژورهای مینیمال و استفاده تاکیدی از لوازم کوچک مثل کوسن‌ها با رنگ‌هایی کاملا متضاد چون قرمز.

۱۰-شمعدان

بازگشت سیمان به خانه‌های مدرن : امروزه شمعدانی‌های مدرن از سنگ‌های بتنی ساخته می‌شوند و رایحه‌های معطر در ساختار آن‌ها به کار می‌رود. طبق تصویر، شمعدانی بتنی، با کاناپه و کوسن‌های خاکستری همخوانی خوبی دارد.

گرچه بسیاری بر این باورند که بتن نمی‌تواند گزینه خوبی برای استفاده در خانه‌های مسکونی باشد ولی با این ایده‌ها دیدیم که در واقع بتن اِلمانی کلاسیک و زیبا برای طراحی خانه‌های مدرن است و اگر از استفاده از آن در سطوح وسیع تردید دارید حداقل برای اشیاء دکوراتیو می‌تواند انتخابی ایده‌آل و ج

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد