اصول استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه

0

اصول استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه

اصول استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه : با آمدن فصل پاییز و سرد شدن هوا استفاده از رنگ‌های گرم را در دکوراسیون خانه فراموش نکنیم. اگر از آن دست آدم‌های دوست‌دار تغییر در دکوراسیون خانه هستید و می‌خواهید صمیمت و گرما را در فضای خانه خود بیشتر کنید به سراغ رنگ‌های گرم بروید تا انرژی این رنگ‌ها را در خانه خود ببینید. که قرمز، زرد، نارنجی، سبز-زرد را شامل می‌شود. رنگ‌های گرم باعث افزایش آدرنالین خون، باعث بالا رفتن فشارخون، باعث بالا رفتن دمای بدن و همچنین باعث بالا رفتن تعداد تنفس می‌شوند، به همین دلیل بدن شما احساس گرما می‌کند. رنگ‌های گرم هرچقدر که قوی‌تر و پررنگ‌تر باشند اثر گرما بخشی آنها بیشتر می‌شود. ما در این مطلب اصول استفاده از رنگ‌های گرم را عنوان کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

نکات مهم برای استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه

رنگ‌های گرم یادآور نور خورشید، شن، آتش و گرما هستند. این رنگ‌ها  به دکوراسیون خانه شخصیت می‌بخشند. برای جذابیت بیشتر و برقراری تعادل در فضا بهتر است در کنار آن ها از رنگ های خنثی استفاده شود. کالاهایی که به رنگ گرم هستند معمولا قدری نزدیک تر دیده می شوند به همین دلیل استفاده از آن‌ها در اتاق‌های بزرگ‌تر باعث ایجاد صمیمیت بیشتر می‌شود. همچنین استفاده از رنگ های گرم در اتاق‌های شمالی و تاریک خانه باعث گرمابخشی و روشنایی بیشتر می‌شود.

رنگ‌های گرم منبع انرژی

اصول استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه : اگر شما دوستدار سبک‌های سنتی و قدیمی هستید، استفاده از رنگ‌های گرم به عنوان رنگ غالب را فراموش نکنید. البته برای پرهیز از زیاده‌روی سعی کنید با ترکیب کردن رنگ انتخابی‌تان با رنگ‌های سرد مناسب تعادل را در فضا ایجاد کنید. راه دیگر برای رسیدن به تعادل استفاده توامان از رنگ‌هایی است که در چرخه رنگ در مقابل هم قرار دارند. به عنوان مثال، رنگ زرد را می‌توانید در کنار یک رنگ بنفش قرار دهید تا تعادل خوبی برقرار شود.

رنگ‌های گرم و ایجاد هیجان در فضا

اصول استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه : اگر شما شخصیت ساکت و درون‌گرایی دارید، استفاده از رنگ‌های گرم به صورت غالب برای دکوراسیون خانه شما مناسب نیست. دلیلش این است که  رنگ‌های گرم باعث ایجاد هیجان در فضا می‌شوند و ممکن است که زیاد با خصوصیات اخلاقی شما همخوانی نداشته باشد. در این صورت از رنگ‌های گرم فقط برای تأکید و در اشیایی مانند کلاهک آباژور و کوسن استفاده کنید و رنگ‌های سرد را به عنوان رنگ غالب در فضا بکار ببرید.

رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های گرم

رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری و دیگر رنگ‌های خنثی به خوبی در کنار رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند. رنگ‌های خنثی با توجه به ترکیب و رنگی که کنارشان قرار می‌گیرند، گرم و یا سرد به نظر می‌رسند.

توجه به انتخاب رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه

اصول استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه : به این نکته توجه کنید که هنگام رنگ آمیزی دیوارها و سطوح بزرگ ممکن است رنگی که نهایتا بر روی دیوار خانه خود مشاهده می کنید قدری با رنگی که در کالیته دیده و انتخاب کرده‌اید تفاوت داشته باشد. اگر خیلی روی انتخاب طیف رنگ حساس هستید، بهتر است قبل از این که دیوار را به طور کامل رنگ کنید، اندکی از رنگ را تهیه کنید و بر روی قسمتی از دیوار که دید کمی دارد امتحان کنید تا بتوانید با تغییر رنگ در صورت لزوم با خیال راحت آن را برای یک دیوار بزرگ استفاده کنید.

این نکته را فراموش نکنید که این نکات برای راهنمایی عنوان شده است و قواعد انتخاب رنگ می‌تواند بسته به عناصر مختلف مانند نورپردازی یا طراحی فضا تغییر کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد