اشتباهات رایج در ساخت گالری بر روی دیوار

0

اشتباهات رایج در ساخت گالری بر روی دیوار

اشتباهات رایج در ساخت گالری بر روی دیوار : دیوارهای ساده و یکنواخت خسته‌کننده‌ترین بخش از دکوراسیون منزل هستند و البته فضای قابل توجهی را برای خلق ایده‌های گوناگون در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از این ایده‌ها نصب تصاویر، نقاشی و قاب عکس بر روی دیوارها و ساخت یک گالری خانگی است. اما با وجود آنکه اغلب ما به یک گالری زیبا بر روی دیوارهای منزلمان علاقه داریم، سؤال اینجاست که چگونه می‌توانیم آن را به بهترین شکل ممکن بسازیم؟ با توجه به اینکه ساخت گالری کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد، ترجیح می‌دهیم تا به اشتباهات رایجی که در هنگام ساخت آن اتفاق می‌افتد اشاره کنیم. پس اگر به دنبال پاسخی برای سؤال خود هستید تا انتها با ما همراه باشید.

از آثاری با اندازه‌های مختلف استفاده نکنید

این یک تصور اشتباه است. وجود قاب‌هایی با اندازه‌های مختلف می‌تواند نمای جذاب و غیریکنواختی بر روی دیوار خلق کند. همچنین برای تمرکز بیشتر چشم‌ها بخصوص بر روی دیوارهای بزرگ می‌توانید قاب‌هایی با اندازه‌های بزرگ را در وسط فضای گالری استفاده کنید.

لازم نیست درباره طرح اولیه فکر کنید!

اشتباهات رایج در ساخت گالری بر روی دیوار : اگر از ما بخواهند که قاب عکس‌ها را بر روی دیوار نصب کنیم، اغلب یک الگوی ذهنی را تصور کرده و سپس شروع به کوبیدن میخ بر روی دیوار و آویزان کردن قاب‌ها می‌کنیم. اما اگر قصد دارید که یک گالری تأثیرگذار و جذاب داشته باشید، باید نحوه چینش قاب‌ها را کاملاً مشخص کنید. به این منظور می‌توانید ابتدا عکس‌ها را مطابق با چینش مورد علاقه خود بر روی زمین بگذارید و سپس با استفاده از کاغذ الگو یا روزنامه اشکالی همانند آنها را برش دهید و به دیوار بچسبانید. در نتیجه پیش از سوراخ کردن دیوارها می‌توانید تشخیص دهید که به این الگو علاقه دارید یا خیر.

از چند رنگ استفاده نکنید

علیرغم تصور معمول قرار نیست قاب عکس‌ها همگی یک رنگ باشند زیرا  برای ایجاد هماهنگی تنها یک وجه اشتراک نظیر اندازه یا شکل قاب‌ها کفایت می‌کنند. بنابراین هم می‌توانید از یک پالت رنگ به همراه رنگ‌های خنثی برای قاب‌های خود استفاده کنید و هم می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را برای فریم عکس‌های خود در نظر بگیرید. البته این انتخاب تا حد زیادی به سبک دکوراسیون منزل و رنگ‌های به کار رفته در آن نیز بستگی دارد.

فاصله هایی کاملا یکسان میان تابلوها و هم شکل بودن آنها!

قاب عکس‌هایی که بر روی دیوار نصب می‌کنید عمدتاً باید فاصله یکسانی نسبت به هم داشته باشند، با این حال قاب‌هایی که نسبت به سایرین از ضخامت بیشتری برخوردارند، می‌توانند فاصله بیشتری با دیگر قاب‌ها داشته باشند. این کار بیشتر برای کاهش ناهماهنگی میان اندازه‌ها صورت می‌گیرد و بسته به سبک و نوع چینشی که استفاده می کنید گاهی همین هم اندازه نبودن فاصله ها می تواند جذابیت بیشتری به قاب ها و تصاویر بدهد و می توانید از مدول های مربع ، مستطیل و دایره در کنار هم استفاده کنید.

از استاندارهای خاص پیروی کنید.

اشتباهات رایج در ساخت گالری بر روی دیوار : اگر چه استفاده از استاندارها و راهنماها همیشه به شما کمی می کند اما لزومی ندارد که قاب عکس‌ها را به شکل همیشگی بر روی دیوار نصب کنید. در واقع اگر احساس می‌کنید که دیوارهای گالری شما زیبایی و ظرافت لازم را ندارند، می‌توانید از برخی تجهیزات نظیر آینه‌ها برای پوشش دادن نواقص آن استفاده کنید. می‌توانید قاب‌ها را بر روی میزهای بزرگ یا طبقات یک کتابخانه قرار دهید. همچنین می‌توانید فضاهای مختلفی را برای نصب قاب عکس یا نقاشی‌ها در نظر بگیرید که از جمله آنها می‌توان به راه‌پله‌ها و راهروی ورودی خانه‌ها اشاره کرد. این فضاها که اغلب خالی از هر گونه جلوه هنری رها می‌شوند با نصب قاب نمایی جذاب و تماشایی به خود می‌گیرند. ابتکار و خلاقیت شما در کنار رعایت اصول اولیه می تواند یک گالری دیواری منحصر به فرد ایجاد کند.

از طرح‌های مستطیلی یا متقارن استفاده کنید

اشتباهات رایج در ساخت گالری بر روی دیوار : جدا از اینکه در چینش قاب تصاویر می‌توان از طرح‌های نامتقارن استفاده کرد، چیزی که به‌تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده استفاده از قاب‌ها برای خلق یک جلوه متفاوت است. برای مثال به‌تازگی با چینش دایره‌ای شکل قاب‌ها از آنها یک ساعت دیواری می‌سازند و یا با نصب آنها روی شاخه‌های یک درخت نقاشی شده به‌کلی نمای دیوار را از حالتی ساده و یکنواخت خارج می‌کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد