چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن

0

چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن

چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن : بهار است و بهترین موعد برای استفاده از هوای خوب و مواهب طبیعت، شاید نتوانید به راحتی زمان کافی برای رفتن به گردشگاه های خارج از شهر و پارک ها پیدا کنید پس چه بهتر که بالکن‌های کوچک خود را با کمک گل‌های بهاری زیبا کنید.  آپارتمان‌نشینی و نبود حیاط، دلیل کافی برای این که خود را از داشتن باغچه‌ای پر از گل‌های زیبا محروم کنیم نیست و حتی کوچک‌ترین بالکن‌ها را می‌توان با کمی خلاقیت و سلیقه به یک باغچه با شکوه و جذاب تبدیل کرد و شادی و نشاط خارج از خانه را به داخل خانه آورد. اگر شما هم به این کار علاقه دارید و فقط نیاز به قدری انگیزه برای شروع دارید با ما همراه باشید تا با روش هایی مناسب برای این کار آشنا شوید.

بررسی فضای موجود در بالکن

چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن : قبل از هر گونه تصمیم‌گیری اولین کاری که باید انجام دهید، محاسبه فضای بالکن است. برای ایجاد یک بالکن زیبا همه چیز را مرتب کنید و سعی کنید بیشترین فضای مفید را ایجاد کنید. به ساعت آفتاب‌گیری بالکن خود توجه کنید، اکثر بالکن‌ها آفتاب‌گیر هستند و گل‌ها می‌توانند به راحتی در آن فضا رشد کنند. اما چنانچه بالکن شما آفتاب‌گیر نبود، هیچ جای نگرانی نیست، چرا که گل‌هایی وجود دارند که می‌توانند مطابق با محیط شما رشد کنند. مهم نیست بالکن شما کوچک باشد یا بزرگ؛ تنها کافی است با رعایت اصول دکوراسیون، بالکن خانه خود را متفاوت از آنچه که تا به امروز بوده است، چیدمان کنید.

UM Junior ،فروشگاه ممتاز چند برندی پوشاک کودکان به طراحی ASD Design،در مرکز خرید SANDS Cotai،ماکائو

استفاده از دیوارهای بالکن برای گل‌کاری

اگر فضای بالکن خانه شما کوچک است و فضایی برای مانور ندارید و می‌خواهید علاوه بر گل کاری، فضایی هم برای نشستن داشته باشید، به جای نصب گلدان روی سطح، از دیوارها کمک بگیرید. یک باغچه ی عمودی می تواند کار را تمام کند و جلوه ای زیبا به بالکن شما ببخشد.

هنگامی که گیاهان روی دیوار رشد کنند، دیگر نشانی از سنگ و آجر باقی نمی ماند و تنها زیبایی گل و گیاه شما است که چشم نوازی می کنند.

استفاده از گل‌های بالا رونده پیشنهاد خوبی برای دیوار است. این گیاهان از دیوارها و نرده‌های بالکن شما بالا می‌روند و یک دیوار سبز زیبا در اطراف بالکن شما ایجاد می‌کنند. با استفاده از این ایده شما می‌توانید در فضای کوچک بالکن خود از شادابی و طراوت گل‌ها بهره ببرید و گیاهان بیشتری داشته باشید. برای استفاده از فضای عمودی راه های زیادی هست که ساده ترین آن آویزان کردن گلدان از سقف با ارتفاع های مختلف است و کمی مشکل تر از آن استفاده از باکس های چوبی مناسب بر روی دیوار. با توجه به نوع دیوار و میزان هزینه ای که می خواهید بکنید می توانید یکی از گزینه های متعددی را که به راحتی می توانید با جستجو در اینترنت درمورد آن ایده بگیرید انتخاب کنید.

استفاده از گلدان‌ها بر روی لبه تراس و یا نرده‌های بالکن

چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن : در صورتی که بالکن شما کم جا و کوچک است، راه حل دیگر برای ایجاد یک گل‌کاری زیبا در بالکن، نصب گلدان‌ بر روی لبه تراس و یا نرده‌ها است. شما می‌توانید از جا گلدانی‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید. به این ترتیب، شما تنها از وجود گل‌های زیبا لذت نمی‌برید، بلکه هر کسی که نظاره‌گر بالکن خانه شما باشد، از تماشای آن لذت می‌برد.

استفاده از استندهای نردبانی شکل در بالکن

یکی از ایده‌های جذاب دیگر برای گل‌کاری در بالکن‌ها، استفاده از استندهای به شکل نردبان یا حتی اگر به آن دسترسی دارید نردبان‌های چوبی و قدیمی است. این ایده یک راه بسیار ساده و مؤثر برای صرفه‌جویی در فضای بالکن‌های کوچک است. طبقات این استندها به شما فضای مناسب برای قرار دادن تعداد کافی گلدان را می دهد ولی درعین حال فضای زیادی را از بالکن اشغال نمی کند.

استفاده از گلدان‌های معلق در بالکن

درکنار همه روش های دیگری که استفاده کردید می توانید با نصب گلدان‌های زیبا از سقف، همان‌طور که در تصویر می‌بینید، بالکن خود را جذاب تر کنید و تا حدودی دید آن را هم بگیرید. این روش با گلدان های روی دیوار، روی نرده ها ، نردبانی و … ترکیب زیبایی را برای سرسبزی بیشتر ایجاد می کند.

کف سازی بالکن‌ها

چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن : باغچه‌های کوچک بالکن خانه را، مطابق سلیقه خود با کمی خلاقیت طراحی کنید. ایده دیگری که شما می‌توانید از آن برای ایجاد یک باغچه زیبا در بالکن خود بهره ببرید، استفاده از سنگ‌ریزه‌ها برای کف‌سازی بالکن است، چرا که کف‌سازی نقش مهمی در ایجاد باغچه‌ای زیبا در بالکن دارد. استفاده از سنگ‌ریزه‌ در بالکن ایده‌ای خلاقانه و کاملاً متفاوت است.

استفاده از صندلی‌های تاشو در بالکن‌های کوچک

بالکن خانه شما می‌تواند هم به عنوان یک باغچه کوچک باشد و هم فضایی خوب برای اوقات فراغت افراد خانه در یک عصر بهاری! اگر فضای بالکن شما کوچک است، استفاده از صندلی‌های تاشو گزینه خوبی است. نگران فضای کم بالکن‌های خود نباشید، چرا که همیشه ایده‌هایی برای زیباسازی فضاهای کوچک هست.

استفاده از رنگ‌آمیزی شاد و بهاری در بالکن

برای ایجاد یک باغچه زیبا و چشمگیر مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید ترکیب رنگ‌هایی است که باید استفاده کنید. پس از گل‌ها و گیاهانی که دارای رنگ‌های شاد هستند، غافل نشوید. با آمدن فصل بهار، تنوع گل‌ها هم زیاد می‌شود. با بکار بردن گل‌های بهاری در تزئین باغچه کوچک بالکن خود، طراوت و شادابی را به ارمغان بیاورید. همان‌طور که در تصویر مقابل مشاهده می‌کنید، استفاده از نردبانی فلزی، می تواند بالکن شما را زیباتر کند و برای نظم بخشیدن به این فضا، گزینه ای بسیار مناسب است.

استفاده از گلدان‌هایی با برگ‌هایی پهن در بالکن

چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن : اگر می‌خواهید در گل‌کاری بالکن تنوع ایجاد کنید و فضا را دل‌چسب تر کنید، از گیاهانی با برگ‌های پهن استفاده کنید، این گلدان‌ها را در یک زاویه مناسب آویزان کنید تا به بهترین شکل ممکن بالکن را زیبا کنند.

کاشت سبزی‌های سرسبز و معطر در بالکن

برای کاشت سبزی‌های معطر و داشتن یک فضای سبز، همیشه نیاز به یک فضای بسیار بزرگ نیست. اگر بالکن شما در طول روز ۲ و یا ۳ ساعت آفتاب داشته باشد با کمی خلاقیت می‌توانید گلدانی از سبزی‌های معطر در بالکن کوچک خود داشته باشید و یک باغچه کوچک از سبزی‌ روی بالکن خود ایجاد کنید و با هر بار تماشای آنها لذت ببرید.

نورپردازی بالکن در شب

چند ایده برای ساخت یک باغچه‌ی کوچک در بالکن : بعد از ساخت یک باغچه زیبا در بالکن خانه خود، از شب‌نشینی در فصل بهار لذت ببرید، تنها کافی است از یک نورپردازی زیبا در بالکن استفاده کنید تا از استشمام عطر گل‌های بهاری در شب بهره ببرید. بالکن‌های کوچک نیاز به نورپردازی زیادی ندارند، چراغ‌های کوچک LED و شمع‌های زیبا برای رمانتیک کردن فضای بالکن در شب کفایت می کنند. هیچ ‌چیزی جذاب‌تر از یک ‌شب آرام و رمانتیک با یک نورپردازی زیبا در یک بالکن پر از گل نیست.

امیدواریم با شروع فصل بهار با کمک این ایده‌های ساده، بتوانید بالکن خانه خود را به یک باغچه کوچک تبدیل کنید و بعد از یک روز کاری سخت به آن مکان پناه ببرید و با نوشیدن یک چای در عصر بهاری از بودن در بالکن خانه لذت ببرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد