آیا شما هم در دکوراسیون خانه ی خود مرتکب این اشتباهات شده اید؟

0

آیا شما هم در دکوراسیون خانه ی خود مرتکب این اشتباهات شده اید؟

آیا شما هم در دکوراسیون خانه ی خود مرتکب این اشتباهات شده اید؟ حتما برایتان پیش آمده که در یک مهمانی، دکوراسیون خانه‌ی میزبان نظر شما را به خود جلب کند. توازن و تعادل در میان رنگ‌ها و ترتیب به خصوص چیده شدن وسایل و جای قرارگیری آن‌ها و حتی ایجاد یک تناسب زیبا میان اشیاء کوچک و بزرگ خانه در ذهن نقش می بندد و کوچکترین خطایی در آن می‌تواند به شکل آزاردهنده‌ای خودنمایی کند. مثلا کج بودن قاب عکسی که روی دیوار نصب شده یا حجم بیش از حد وسایل تزئینی که اغلب بی‌جهت فضاهای مختلف خانه را پر کرده‌اند هرکدام در نازیبا نشان دادن خانه نقش زیادی دارند.

برای داشتن یک خانه‌ی شیک و خیره کننده نکات قابل توجهی وجود دارد که دانستن آن برای هر خانه‌دار خوش سلیقه‌‌ای جذاب است. رعایت همین نکات کوچک در دکوراسیون خانه می‌تواند نتیجه‌ای لذت‌بخش را برای تک تک اعضای خانواده به ارمغان بیاورد. همین موضوع دلیل خوبی برای پیشگیری از بی‌دقتی‌های معمول در دکوراسیون هر خانه‌ای ا‌ست. بی‌دقتی‌هایی که در هنگام چیدن وسایل در خانه نهایتا ایرادهای قابل ملاحظه‌ای در دکوراسیون به جا می‌گذارد. البته رفع این ایراد‌ها به سادگی امکان پذیر است از این رو قصد داریم در ادامه‌ی این پست به بررسی چند ایراد رایج در دکوراسیون خانه بپردازیم.

قبل از خرید جستجو و مقایسه کنید

اگر حوصله‌ی خرید وسایل خانه از قبیل سرویس خواب یا لوازم آشپزخانه را ندارید و فکر می‌کنید کل وسایل مورد نیازتان را می‌توانید از یک مرکز خرید تهیه کنید بهتر است دست نگه دارید و خریدتان را به زمان بهتری موکول کنید. یک مرکز خرید به تنهایی نمی‌تواند مجموعه‌ای از وسایل متناسب با هم را برای فروش در اختیار شما قرار دهد.

از این رو لازم است زمان کافی برای جستجو در خصوص آیتم های مورد نیازتان تخصیص دهید و قبل از خرید بدانید چه نوع محصولاتی با چه قیمت هایی در بازار وجود دارند و سپس با دقت و سلیقه انتخاب کنید و مجموعه‌ای فوق‌العاده از وسایل دلخواهتان را در خانه به نمایش بگذارید. فضای آنلاین این روزها در این مورد کمک زیادی به شما می کند که تمام شهر را نگردید یا اگر در شهرستان ها هستید و دسترسی کمتری به تنوع محصول دارید بتوانید بهتر مقایسه کنید و تصمیم بگیرید

تست رنگ را فراموش نکنید

آیا شما هم در دکوراسیون خانه ی خود مرتکب این اشتباهات شده اید؟ رنگ دیوارها در تاریک و روشن کردن فضا و یا حتی کوچک و بزرگتر نشان دادن آن نقش بسیار زیادی دارد. از طرفی نیز چنانچه رنگ دیوار با وسایل هماهنگ نباشد ظاهر دلپذیری که در انتظار آن هستید ایجاد نخواهد شد. از این رو باید در انتخاب رنگ دیوار دقت زیادی به خرج دهید. رنگ‌ها پیش از خشک شدن ظاهر گول زننده‌ای دارند به همین دلیل بهتر است قبل از رنگ زدن کل دیوار‌ها مقداری از چند رنگ مختلف را روی گوشه‌ای از دیوار تست کنید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت بماند. پس از آن رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده و دست به کار شوید.

دکوراسیون خانه را به مادرتان نسپارید

نحوه‌ی تزئین خانه‌ی شما باید منافع، احساسات، سبک، گذشته، حال و آینده‌ی شما را منعکس کند. این قضیه به شما این امکان را می‌دهد که دریچه‌ی متفاوتی از تجربیات و هویت خود را به تماشا بگذارید. این فرصت را از دست ندهید و چیدمان خانه را به مادرتان و یا افراد دیگری از خانواده نسپارید. چون این کار باعث می‌شود سلیقه و تجربیات آن شخص دکوراسیون خانه‌ی شما را در بر بگیرد و جایی برای بروز تجربیات شما باقی نماند. اما اگر می‌خواهید برای دکوراسیون خانه‌ی خود از شخص دیگری کمک بگیرید بهتر است این کار را به یک طراح داخلی بسپارید یا تنها از مشورت دیگران استفاده کنید و نهایتا خودتان دقت کنید.

افراط در تزئینات ممنوع!

آیا شما هم در دکوراسیون خانه ی خود مرتکب این اشتباهات شده اید؟ واقعیت این است وسایلی که برای تزئین استفاده می‌شوند به طرز حیرت‌آوری در مرکز توجه قرار خواهند گرفت. تعداد زیاد وسایل تزئینی و یا استفاده از تابلوهای مختلف در همه جای خانه تصویر گیج کننده و شلوغی به وجود می‌آورد که مطمئنا برای هیچ کس جذاب نیست. در واقع می‌توان گفت تزئینات خانه مانند ادویه‌های غذا عمل می‌کنند کم که باشد مزه‌ی قابل حسی نخواهد داشت و خانه بی روح به نظر می‌رسد و در عین حال زیاد هم که باشد خوشایند طبع هیچ‌ کس نیست.

در نتیجه چنانچه به وسایل تزئینی علاقه دارید سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که بیشترین هماهنگی را با وسایل دیگر داشته باشد و ارتباط ذهنی مناسبی را در نگاه همه برقرار کند. استفاده از یک تابلوی نقاشی زیبا که رنگ‌های متناسبی با پرده‌ی اتاق یا پذیرایی دارد و یا یک مجسمه‌ی کوچک خاص روی میز تحریر و حتی یک گلدان یا قاب عکس قدیمی در کنار تلفن می‌تواند در اوج سادگی به زیبایی به چشم بیاید.

خانه را روشن نگه دارید

آیا شما هم در دکوراسیون خانه ی خود مرتکب این اشتباهات شده اید؟ روشنایی هر خانه‌ای با تغییر فصل‌ها دست‌خوش تغییر می‌شود به این صورت که در فصل‌های گرم نور بیشتر و با سرد شدن فصل نور ملایم‌تری خانه‌ را روشن می‌کند. در طول روز به دلیل روشنایی کافی استفاده از اتاق‌ها کار دلچسبی‌ است اما به محض کم شدن نور به دنبال جای پرنورتر اتاق رها می‌شود. برای حل این موضوع کافی ا‌ست از لامپ‌های مختلف استفاده کنید یا با استفاده از آینه نور را در فضاهای مختلف خانه منعکس کنید. این موضوع جدا از حل کردن مشکل نور باعث می‌شود قیمت خانه در زمان فروش افزایش پیدا کند!

به یاد داشته باشید هرچه برای داشتن یک خانه زیبا تلاش کنید به ساختن فضایی درخور روحیات خود دست پیدا می‌کنید و این موضوع باعث می‌شود که محیط زندگی خود را تا حد بسیاری جایی امن برای کسب آرامش بیابید. رعایت این چند نکته می‌تواند در داشتن خانه‌ای شایسته‌ی یک زندگی زیبا مفید باشد

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد