خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید

0

خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید

خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید : با نزدیک شدن به فصل اسفند و فصل خانه‌تکانی، همه ما دنبال روش‌های آسانی برای تمیز کردن خانه‌های خود هستیم، اما در این بین فضاهایی هستند که گاهی اوقات از چشم ما پنهان می‌مانند و یا تمیز کردن آنها مشکل است.

در این مطلب ما راحت‌ترین روش ممکن برای تمیز کردن این فضاها را برای شما بیان کرده‌ایم تا به آسانی خانه خود را تمیز کنید و به استقبال سال نو بروید. با ما همراه باشید.

۱-تمیز کردن پنکه‌های سقفی به راحت‌ترین روش ممکن

تمیز کردن انواع لوستر و چراغ سقفی و چراغ های دیواری یکی از سخت‌ترین کارهای خانه‌تکانی است، اما برای این کار کافی است بخش های جداشدنی آنها را جدا کنید و به روش مناسب شستشو یا تمیز کنید. معمولا اگر این بخش ها شیشه ای هستند و بهترین روش شستشو برای آن ها این است که سینک را با آب گرم و کمی پودر شوینده پر کنید و بگذارید حباب ها نیم ساعت در این آب بمانند. سپس آنها را آبکشی و خشک کنید.

شست و شوی بخش های ثابت البته سخت تر است. باید بر روی نردبان رفته و ابتدا این بخش ها را گردگیر کنید. سپس با استفاده از یک اسپری مناسب که می تواند ترکیب آب و سرکه یا اسپری های آماده برای شستوش باشد و دستمال نخی آنها را به تدریج اسپری کرده و بلافاصله پاک و خشک کنید.

۲-تمیز کردن سقف و دیوارهای خانه

خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید : سقف‌ها و دیوارها یکی دیگر از قسمت‌های مهم در خانه‌تکانی عید نوروز هستند که تمیز بودن آنها زیبایی خانه را چند برابر می‌کند. راحت‌ترین روش تمیز کردن دیوارها و سقف خانه‌ها به این صورت است که شما میبایست ابتدا با کمک اسفنج و یا برس نرم و خشک، دوده و گردوخاک چسبیده به دیوارها را تمیز کنید. سپس با استفاده از دستمال آغشته به مواد شوینده از بالا به پایین دیوارها را شست و شو دهید و در نهایت به کمک دستمال حوله‌ای دیوارها را خشک‌کنید. در صورتی که دیوارهای خانه شما گچی است و لکه‌های سیاه بر روی دیوار باقی می ماند، می‌توانید با مخلوط کمی جوش‌شیرین در آب با کمک پنبه‌، بر روی لکه‌ها ‌بکشید و آنها را از بین ببرید.

۳-تمیز کردن بالای کابینت‌ها در خانه‌تکانی عید نوروز

در خانه‌تکانی عید نوروز فضای خالی بالای کابینت‌های آشپزخانه را فراموش نکنید. یکی از قسمت‌هایی که همیشه مکانی برای تجمع گردوخاک و چربی است، بالای کابینت‌ها است. برای تمیز کردن این فضاها، میتوانید از برس دسته بلند به همراه مقداری آب و مایع ظرف‌شویی کمک بگیرید و آن منطقه را تمیز کنید. روش دیگر استفاده از محلول سرکه و آب است که تأثیر شگفت‌انگیز آن را به خوبی می‌توانید مشاهده کنید.

۴-تمیز کردن پرده‌های کرکره‌ای

پرده‌ها به علت اینکه در مجاورت پنجره‌ها قرار میگیرند، همیشه بیشترین گردوخاک محیط و آلودگی را به خود جذب می‌کنند. برای تمیز کردن پرده‌های کرکره‌ای، ابتدا گردوخاک آنها را با یک دستمال خشک یا غبارگیر بگیرید و بعد با کمک چنگال‌های انبر مانند و یا یخ‌گیرهایی که در همه آشپزخانه‌ها موجود است، به راحتی گردوخاک نشسته روی پرده‌ها را پاک کنید. به این صورت که یک دستمال حوله‌ای آغشته به مواد شوینده را به سر این انبرها وصل کنید و با کمک آن، پرده‌های کرکره‌ای خانه خود را تمیز کنید. در شست و شوی این مدل پرده‌ها به هیچ عنوان از برس‌های زبر و مواد شوینده قوی استفاده نکنید، چرا که باعث آسیب رساندن به پرده‌ها می‌شود.

۵-تمیز کردن ریل درها و پنجره‌های کشویی

خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید :  ریل‌های پنجره و درهای کشویی، یکی از مشکل‌ترین قسمت‌های خانه برای تمیز کردن هستند. از آنجایی که این پنجره‌ها در معرض باد و باران قرار می‌گیرند، نسبت به دیگر قسمت‌های خانه زودتر کثیف می‌شوند. ابتدا با یک برس تمیز و نرم، گردوخاک انباشته شده در فضاهای خالی این پنجره‌ها را پاک سازی کنید. سپس با استفاده از محلول دو فنجان آب گرم و مقداری مایع ظرف‌شویی آن قسمت را تمیز کنید و بعد با آب شست و شو دهید. در نهایت با دستمال حوله‌ای خشک کنید.

۶-تمیز کردن کف سرویس‌های بهداشتی

از دیگر فضاهای خانه که باید به طور مرتب تمیز شوند و نظافت آنها دارای اهمیت بسیاری است، سرویس‌های بهداشتی هستند. این فضاها در صورتی که به خوبی تمیز نشوند، سبب انتشار بوی نامطبوع در خانه می‌شوند. برای شست و شوی این مکان‌ها از یک برس و مواد شوینده شیمیایی و یا محلول خانگی جوش‌شیرین و سرکه استفاده کنید. به مدت ۳۰ دقیقه این محلول را روی کاشی‌ها باقی بگذارید تا جرم‌ها نرم شوند و به راحتی شسته شوند. سپس با برس زبرتر بر روی کاشی‌ها بکشید و در نهایت با آب شست و شو دهید و خشک کنید.

۷-تمیز کردن فیلتر ماشین ظرف‌شویی

خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید :  خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید : ماشین‌های ظرف‌شویی یک فیلتر دارند که این فیلتر ذرات مواد غذایی را هنگام شست و شو جذب می‌کند. تمیز کردن این فیلترها به طور مرتب بهترین راه برای داشتن ماشین ظرف‌شویی سالم و ظروف تمیز و درخشان است که معمولا در زیر سبد پایین ماشین ظرف‌شویی‌ها قرار میگیرد.برای تمیز کردن آن، ابتدا سبد را خارج کنید و با یک پارچه مرطوب دور منطقه را تمیز کنید، بعد از خارج کردن فیلتر، آن را شست و شو دهید و سپس مقداری سرکه سفید در کف ماشین ظرف‌شویی بریزید و بعد از گذشت چند ساعت، ماشین ظرف‌شویی را بدون هیچ ظرفی روی برنامه شست و شو قرار دهید. برای تمیز کردن فیلترها حتما راهنمای دستگاه خود که معمولاً، در کف ماشین ظرف‌شویی قرار دارد را بررسی کنید.

۸-تمیز کردن سینک ظرفشویی

حین تمیز کردن خانه، میبایست به تمیز کردن سینک ظرف شویی و چاهک آن نیز توجه کنید. چرا که با شست و شوی ظروف، مواد غذایی در لوله باقی می‌مانند و با گذشت زمان باعث ایجاد بوی نامطبوع و آزار دهنده می‌شوند. یکی از روش‌های خانگی تمیز کردن سینک ظرف شویی، استفاده از جوش‌شیرین و سرکه است، به این صورت که ابتدا مقداری جوش‌شیرین داخل دهانه لوله بریزید و سپس سرکه سفید را به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آب جوش را در لوله می‌ریزیم تا از تمیز شدن آن مطمئن شویم. پیشنهاد می‌شود از سفیدکننده‌های شیمیایی قوی برای ظرف شویی‌های استیل استفاده نشود چرا که رنگ استیل را با گذشت زمان مات می‌کند.

۹-تمیز کردن هواکش‌های آشپزخانه در خانه تکانی

هواکش‌های آشپزخانه یکی دیگر از فضاهایی هستند که در تمیز کردن خانه باید به آنها دقت شود. تنها کافی است پیچ این دریچه ها را باز کنید و آنها را با آب و دستمال تمیز کنید. در صورتی که چربی این دریچه ها بسیار زیاد است، دریچه ها را داخل آب گرم و مواد شوینده قرار دهید تا گردوغبار که بیشتر اوقات با مواد چربی همراه است، از آنها پاک شوند.

۱۰-آسان‌ترین روش تمیز کردن صفحه‌کلید کامپیوتر

خانه‌تکانی عید نوروز،فضاهای سخت را با این روش‌ها به آسانی تمیز کنید : استفاده مداوم از صفحه‌کلید کامپیوتر باعث می‌شود که این تجهیزات همیشه در معرض آلودگی قرار گیرند. جمع شدن آلودگی‌ها بین صفحه‌کلید بعد از گذشت زمان، هم در ظاهر صفحه‌کلید و هم در عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. اما راه حل پیشنهادی برای تمیز کردن آن به این صورت است که در اولین مرحله صفحه‌کلید را از کامپیوتر خود جدا کنید و یا اگر از لپ تاپ استفاده می‌کنید آن را خاموش کنید. بعد از جدا کردن صفحه‌کلید، آن را وارونه کنید و به آرامی، خوب تکان دهید تا آشغال و گردوخاک، خارج شوند. در مرحله آخر با استفاده از یک گوش پاک‌کن آغشته به الکل، فضای خالی بین کلیدها را تمیز و ضدعفونی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد