با برند مبلمان ویترا آشنا شوید

0

با برند مبلمان ویترا آشنا شوید

با برند مبلمان ویترا آشنا شوید : ویترا کمپانی اولین‌هاست. شرکتی که نوآوری‌ها و فناوری‌های ویژه را در طراحی و تولید مبلمان برای اولین بار به کار برده است و به همین سبب تاریخ ساز شده. یک کمپانی خانوادگی واقع در بریسفلدن سوئیس. این شرکت آثار بسیاری از طراحان مشهور مبلمان را در سطح بین‌المللی تولید می‌کند. ویترا همچنین به خاطر ساختمان‌هایش شناخته شده است.

مجموعه ساختمان‌های این کمپانی را معماران باتجربه‌ای طراحی کرده‌اند. از برجسته‌ترین ساختمان های ویترا می توان  به موزه طراحی ویترا در آلمان اشاره کرد. با این کمپانی که بیش از هفتاد سال در تولید مبلمان سابقه دارد اینجا بیشتر آشنا شوید.

کمپانی ویترا (Vitra) در سال ۱۹۵۰ و توسط ویلی و اریکا فلبوم (Willi and Erika Fehlbaum) تأسیس و در سال ۱۹۵۷ وارد بازار مبلمان شد. در سال ۱۹۶۷ صندلی شناخته شده پانتون اثر ورنر پانتون را به بازار معرفی کرد. این صندلی اولین صندلی پلاستیکی تاریخ و اولین صندلی پلاستیکی یک‌سرپایه (cantilever chair) بود.

در سال ۱۹۷۷، رولف فلبوم (Rolf Fehlbaum) مدیریت کمپانی ویترا را برعهده گرفت. او در سال ۱۹۸۴ همکاری مشترکی را با هرمان میلر آغاز کرد که خیلی زود و با توافق هر دو طرف خاتمه پیدا کرد. بعدتر ویترا حقوق مربوط به تولید طرح‌های چارلز و ری ایمز و جورج نلسون را برای اروپا و خاورمیانه به‌دست آورد.

 با استیل کیس برند کهنسال صنعت مبلمان اداری آمریکا آشنا شوید

با برند مبلمان ویترا آشنا شوید : امروزه خط تولید ویترا مبلمان خانگی، اداری و فضای عمومی را در برمی‌گیرد. این کمپانی در سال ۲۰۰۲، وارد حوزه‌ی محصولات خانگی شد و در سال ۲۰۰۴، مجموعه کلاسیک را به مبلمان خانگی‌اش افزود.

بعد از ینکه در سال ۱۹۸۱، بخش بزرگی از تاسیسات کمپانی ویترا در آتش سوخت، ساخت ساختمان‌های جدید را به معمار بریتانیایی، نیکلاس گریم‌شاو سپردند. بعدها بسیاری از معماران و طراحان مطرح دیگر در توسعه مجموعه ویترا مشارکت کردند. در طول سال‌ها، کمپانی ویترا مجموعه‌‌ای از صندلی و دیگرانواع مبلمان را فراهم آورد که در موزه ویترا به نمایش در آمده‌است.  فرانک گری معمار موزه طراحی ویترا بود که در سال ۱۹۸۹ گشایش یافت.

این موزه اولین ساختمان عمومی ویترا و همچنین اولین اثر گری در اروپا بود. در حال حاضر مجموعه‌ وسیعی از مبلمان قرن بیستم در این موزه در معرض دید مخاطبان است. همچنین موزه ویترا میزبان نمایشگاه‌های زیادی در حوزه مبلمان است.

با برند مبلمان ویترا آشنا شوید : در ادامه مرحله توسعه، ایستگاه آتشنشانی اولین ساختمانی بود که زاها حدید، معمار عراقی الاصل ، در سال ۱۹۹۳ برای ویترا طراحی کرد. این ساختمان یک گاراژ برای ماشین‌های آتش‌نشانی، اتاق‌هایی برای آتش‌نشانان و یک اتاق اجلاس را شامل می‌شد. امروزه این ساختمان به‌عنوان فضای نمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همان سال سالن کنفرانسی را تادائو آندوی ژاپنی در محوطه‌ کمپانی ویترا طراحی کرد و ساخت. ساختاری آرام و ملایم که اتاق‌های کنفرانس را احاطه کرده بود؛ طرح اصلی اولین اثر آندو در ورای مرزهای ژاپن را تشکیل می‌داد. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ این طراحی مسیر منتهی به غرفه بود که ارتباط معناداری با مسیر‌های مراقبه در باغ‌های صومعه‌های ژاپنی داشت. خانه ویترا (VitraHaus) نیز با معماری هرتزاگ و دمورن در سال ۲۰۱۰ گشایش یافت. همچنین جدیدترین ساختمان این کمپانی ویژه مجموعه‌ محصولات خانگی ویترا در ژوئن ۲۰۱۴ افتتاح شد.

کمپانی ویترا جوایز مختلف زیادی را در زمینه‌ طراحی کسب کرده است. محصولات این کمپانی در اماکن مهمی همچون مجلس نمایندگان آلمان، مرکز پامپیدو درپاریس، فرودگاه بین‌المللی دوبی و مونیخ، استفاده می‌شوند. این کمپانی در مناطق مختلف دنیا از جمله کشورهای اتریش، بلژیک، چین، فرانسه، آلمان، نروژ، اسپانیا، انگلستان، ایالات متحده و … دارای نمایندگی است. کارخانه‌های تولیدی این کمپانی در آلمان، چین، ژاپن و ایالات‌متحده‌ آمریکا واقع‌ شده‌اند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد