تاثیر رنگ در چیدمان منزل

0

تاثیر رنگ در چیدمان منزل

تاثیر رنگ در چیدمان منزل : همه ی ما به وضوح این مهم را دریافته ایم که رنگ ها می توانند تاثیر زیادی را بر روی حس ذهنتی و بصری ما داشته باشند و این قدرت را دارند که محیطی بسته و دلگیر و یا شاد و امن را در منزل همای ما ایجاد نمایند .

در زمان فعلی متراژ بسیاری از منازل کاهش یافته است و بنابراین باید در تلاش بود که با استفاده از رنگ های درست و مطابق ودر چیدمان منزل ، این محیط ها را اصطلاحا دلباز تر جلوه دهیم .

در ایام کنونی سبک چیدمان منازل از حالت کلاسیک به سبک مدرن تمایل پیدا کرده است و به همین دلیل قدرت مناور بر روی رنگ وسیله ها نیز بیشتر شده است و می توانیم با دقت در رنگ ها ؛ با صرف هزینه ای کمتر از سبک کلاسی ک ؛ فضایی شیک و مدرن داشته باشیم و جذابیت در دید ایجاد نماییم .

رنگ های اصلی رنگ آبی – زرد و قرمز هستند و از ترکیب آن ها می توان بسیاری از رنگ های دیگر را نیز به وجود آورد و آن ها را به صورت ترکیبی و متناسب در دیوارها و چیدمان منازل به کار گرفت.

در ادامه ی مطلب راه کارهای به کار گیری رنگ در چیدمان منازل را بیان می کنیم .

چگونگی استفاده از رنگ در چیدمان منازل :

همان گوتنه که همه ی ما می دانیم . استفاده از رنگ ها با ایجاد تصور ذهنی و عینی برای افراد ، می تواند در بزرگ تر یا کوچکتر به نظر رسیدن فضا و محیطمان تاثیر بسزایی داشته باشد . از این رو شما را با نحوه ی درست انتخاب رنگ در چیدمان منزل آشنا می کنیم .

الگوی تک رنگ : بهترین راه این است که از یک رنگ خاص برای وسیله ها و دیوارها به عنوان تک رنگ بهره ببریم .

ایجاد کنتراست : در حالتی که مایل به استفاده از الگوی تک رنگ نباشیم ؛ بهترین راه ایجاد کنتراست رنگی است . به این معنا که می توان از دو رنگ متضاد در چبیدمان وسیله ها بهره ببریم .

الگوی رنگ های مشابه : افرادی هستند که متمایل به استفاده از طیف رنگی در خانه هایشان می باشند .بنابراین ، این افراد بایستی مثلا در تکمیل رنگ سبز ، از رنگ های زیتونی – سدری – یشمی و … نیز استفاده نمایند .

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد