تشک تخت خواب

0

تشک تخت خواب

تشک تخت خواب یکی از لوازم مهمی است که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد این نوع لوازم برای حفظ زیبایی و کارایی نیاز به مراقبت هایی دارند , بهتر است روش های نگهداری از آن ها را جدی بگیرید تا هم جلوه ی زیبای سرویس خواب خود را از دست ندهید و هم مدت زمان بیش تری بتوانید از آن استفاده کنید .

مراقبت از تشک تخت خواب

تشک تخت خواب هرچه متناسب تر با بدن شما باشد مانع از بروز مشکلاتی همچون دردهای عضلانی و بدخوابی می گردد , همه ما نیاز داریم تا در طول شب خوابی راحت و آسوده داشته باشیم که بستر خوابمان تاثیر زیادی در این امر دارد .

با به کارگیری روش های زیر می توانید تا حد زیادی از تشک تخت خوابتان در برابر زود خراب شدن محافظت کنید :

  • هرچند وقت یکبار ( حداقل ماهی یکبار ) تشکتان را از بالا به پایین بچرخانید , این امر مانع از ایجاد شکاف ناشی از وزنتان برروی تشک می گردد .
  • تشکتان را نیز مانند سایر لوازم منزل تمیز کنید , دو بار در سال تشک را جارو کرده و درزهای آن را تمیز کنید اگر تشکتان بوی بدی گرفته می توانید قبل از جارو زدن کمی جوش شیرین روی آن بریزید .
  • تاریکی اتاق خواب یکی از مواردی که است که باعث رشد باکتری ها می گردد , نور آفتاب می تواند بوی بد تشک و گرد و خاک های آن را از بین ببرد .
  • اگر حیوان خانگی دارید اجازه ندهید بر روی تخت شما بخوابند چرا که احتمالا حساسیت و عطسه های پی در پی شما را به همراه خواهد داشت .
  • مانع از پریدن کودک بر روی تخت و تشک شوید این کار باعث شکستگی چوب ها شده و طول عمر تشک را به شدت کاهش می دهد .
  • یکی از دیگر عواملی که باعث زود خراب شدن تشک می گردد عدم استفاده از پدهای محافظ تشک است , سعی کنید تشک را با محافظ بپوشانید و آن را در برابر رطوبت و گرد و غبار حفظ کنید .

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد