۱۴ ترفند استفاده از رنگ فوشیا در دکوراسیون +۲۵ عکس

0

رنگ صورتی تند، سرخابی، قرمز بنفش  یا رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی یکی از جسورانه‌ترین و زنانه‌ترین رنگ‌ها به حساب می‌آید و از جذابیت بی‌نظیری برخوردار است، زیرا برای اتاق‌های دخترانه یا خانه‌های کلاسیک آرام مناسب است. برای به دست آوردن یک خانه جدید و غیر سنتی از اضافه کردن چند تکه مبلمان خانگی به رنگ فوشیا شک نکنید و در اینجا ایده هایی برای به دست آوردن دکور فوشیا با لمس ساده وجود دارد. با ما تا انتهای این مطلب دکورکده همراه باشید.

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی

فوشیا یک رنگ قرمز-بنفش پر جنب و جوش است که نام آن از گل گیاه فوشیا گرفته شده است که نام خود را از گیاه شناس آلمانی قرن شانزدهم لئونهارت فوکس گرفته است.

رنگ فوشیا برای اولین بار به عنوان رنگ یک رنگ جدید آنیلین به نام فوشین معرفی شد که در سال ۱۸۵۹ توسط شیمیدان فرانسوی فرانسوا-امانوئل ورگون به ثبت رسید. رنگ در اواخر همان سال به سرخابی تغییر نام داد تا پیروزی ارتش فرانسه در نبرد سرخابی در ۴ ژوئن ۱۸۵۹ در نزدیکی شهر ایتالیایی به همین نام جشن گرفته شود.

۴ روش برای گنجاندن رنگ فوشیا در دکوراسیون منزل 

“رنگی جسور، روشن و چشم نواز.” این ویژگی‌ها، فوشیا را به افزودنی فوق‌العاده برای دکوراسیون منزل شما تبدیل می‌کند، زیرا به آن سرزندگی، تازگی و مدرنیته می‌دهد. برای اینکه بدون اغراق به دکوراسیون خانه فوشیا اضافه کنید و در عین حال از آن در به دست آوردن دکوری روشن و غیر چشمگیر بهره مند شوید، چندین پیشنهاد و راهکار متمایز ارائه کردیم:

فوشیا را به دیوارها اضافه کنید

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
رنگ فوشیا در دکوراسیون اتاق خواب

مطمئناً نمی توانید در اتاقی باشید که تمام دیوارهای آن به رنگ فوشیا است، زیرا این رنگ چشم را تحریک می کند و اعصاب را نیز تحریک می کند و زیبایی خود را از دست می دهد. بنابراین می توانید رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی را به یکی از دیوارهای اتاق اضافه کنید. اتاق و یا به سقف و استفاده از آن برای ایجاد تضاد زیبا بین این دیوار و مبلمان با رنگ روشن و بقیه دیوارهای رنگی آرام است.

فوشیا را با استفاده از رو تختی یا پارچه مبلی به دکوراسیون اضافه کنید

رو تختی به رنگ فوشیا در دکوراسیون اتاق خواب

اثاثیه همیشه انتخاب خوبی برای اضافه کردن رنگ ها و الگوها به ما می دهد و می تواند موقتی باشد و گاهی اوقات به راحتی قابل تغییر باشد، بنابراین همیشه می توانید فوشیا را از طریق روتختی، کوسن مبل یا کف پوش به دکوراسیون داخلی منزل اضافه کنید.

صندلی یا مبل به رنگ فوشیا در دکوراسیون

استفاده از مبل راحتی و کوسن به رنگ فوشا در دکوراسیون داخلی

شما می توانید با استفاده از یک صندلی یا مبل فوشیا در بین بقیه مبل ها و صندلی ها، چه در گوشه ای از خانه و چه در اتاق نشیمن، حس شگفت انگیزی به فوشیا اضافه کنید.

فوشیا در کمد و مبلمان

کمد و کتابخانه به رنگ فوشیا در دکوراسیون منزل

همچنین می توانید با رنگ آمیزی قسمتی از مبلمان به این رنگ مانند کمد آشپزخانه یا کمد در یکی از گوشه ها یا میز خواب در اتاق خواب یا کتابخانه دیواری در گوشه مطالعه، فوشیا را به دکوراسیون منزل اضافه کنید.

رنگ فوشیا در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ فوشیا در تمام سایه هایش به طور کلی یکی از رنگ های مورد علاقه در اتاق خواب است و به خصوص دختر خانم ها و خانم ها از آن در داخل اتاق استفاده می کنند، زیرا رنگی زنانه به اتاق می بخشد. بنابراین می توان از رنگ فوشیا در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد. روتختی هایی که برای تخت یا در رنگ های پرده استفاده می شود.
همچنین هر خانمی می‌تواند آن را در رنگ‌های دیوارها یا دفاتر اداری بگنجاند یا به‌صورت بالش یا عروسک به این رنگ  در صورتی که اتاق کودک باشد به عنوان دکوری استفاده کند.

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
رنگ فوشیا در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ فوشیا و نحوه هماهنگی آن با رنگ ها

انواع رنگ ها مایه ی شادی و آرامش در زندگی انسان هستند و انسان از طریق آنها می تواند احساسات، احساسات و شخصیت خود را بیان کند و رنگ های آرامی وجود دارند که احساس راحتی و آرامش می دهند و رنگ های بلندی وجود دارند که احساس می کنند. سرگرمی و شادی و از جمله این رنگ های پر سر و صدا رنگ فوشیا است که در ادامه این مقاله به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

رنگ فوشیا چیست؟

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی

این رنگ صورتی تیره تعریف شد و از گلی که نام دانشمند آلمانی Leonhart Fuchs را یدک می کشد، نامگذاری شد و رنگی است که به قرمزی یا بنفش تمایل دارد.

همچنین به عنوان تیره ترین سایه های صورتی نیز شناخته می شود و رنگی تند، مشخص و پررنگ است و از جمله رنگ هایی است که جسارت و در عین حال عاشقانه را تداعی می کند.

رنگ فوشیا در دکوراسیون و طراحی داخلی

سایه های فوشیا

همانطور که قبلا اشاره کردیم تیره ترین سایه صورتی یا به اصطلاح (Hot Pink) است و رنگی است رسا و صریح که بیانگر عشق، عاشقانه و شادی است و درجات آن بین تیره و روشن فوشیا و رک متفاوت است. فوشیا نصب می شود و با انجام چندین مرحله برای رسیدن به درجه فوشیا مورد نیاز نصب می شود و در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • مرحله اول: مقدار زیادی رنگ سفید را با مقدار کمی قرمز، تا زمانی که رنگ صورتی روشن به دست بیاوریم.
  • مرحله دوم: مقدار کمی رنگ سفید را با مقدار زیادی رنگ بنفش می گذاریم تا رنگ ارغوانی تیره به دست بیاید.
  • مرحله سوم: رنگ صورتی روشن را با خروجی دوم رنگ ارغوانی تیره مخلوط کرده و کمی رنگ سفید قرار می دهیم تا فوشیا به دست بیاید.

رنگ فوشیا در طراحی داخلی

رنگ فوشیا در دکوراسیون
مبل راحتی به رنگ فوشیا در دکوراسیون
  • یکی از پر سر و صداترین رنگ هاست اما در عین حال یکی از رنگ هایی است که در رنگ ها احساس مزاحمت و سروصدا می دهد و از رنگ های پررنگی است که چشم را آزاردهنده و آزاردهنده می کند. اعصاب و ایجاد احساس ناراحتی روح به خصوص زمانی که رنگ بیش از حد استفاده می شود، بنابراین باید در رنگ ها با دقت انتخاب شود و فقط مقدار کمی از رنگ فوشیا استفاده شود.
  • در اینجا لازم به ذکر است که برای به دست آوردن بهترین نتایج رضایت بخش برای زیبایی ظاهری رنگ های دیواری فوشیا، باید آن را به رنگ های با رنگ های آرام و یا رنگ آمیزی یک دیوار در اتاق با فوشیا اضافه کرد تا فضایی ایجاد شود. آرامش و شادی در عین حال در مکان.
  • درجه فوشیا مورد نیاز در رنگ ها را می توان از دو طریق بدست آورد:
  • اول اینکه از روی کامپیوتر گرید مورد نظر را از فروشنده رنگ انتخاب کرده و کد درجه مورد نیاز را انتخاب کرده و پیاده سازی کنید روش دوم ترکیب رنگ های قرمز و سفید با یکدیگر تا به دست آوردن درجه فوشیا مورد نیاز است.
  • همانطور که قبلاً اشاره کردیم رنگی پر سر و صدا و ناراحت کننده برای چشم است، می توان یک دیوار را با آن و بقیه دیوارهای اتاق را خاکستری یا سفید رنگ کرد و در رنگ آمیزی دیوارها به رنگ فوشیا باید از مبلمان استفاده کرد. در رنگ های ملایم به طوری که تصویر یکدست شده و یک فرم زیبایی شناختی فوق العاده برای مکان نمایان شود.
رنگ فوشیا در اتاق خواب

فوشیا به چه رنگهایی ست میشود؟

  • مشخص است که یکی از رنگ های پر سر و صدا است که از ترکیب سفید و قرمز به درجات مختلف حاصل می شود و رنگ مورد علاقه بسیاری از خانم ها و دختران است و رنگ های زیادی با آن همراه است، چه در دنیای مد. یا در دنیای دکوراسیون
  • از جمله مهم ترین این رنگ ها می توان به رنگ بژ و ترمه در لباس هایی اشاره کرد که جلوه ای فوق العاده می بخشد و در دنیای رنگ و دکوراسیون حس شادی و آرامش را در عین حال می دهد.
  • از میان رنگ هایی که با فوشیا هم ست می شوند، مشکی، سفید، خاکستری و سرمه ای را می یابیم.

۱۴ ترفند برای اضافه شدن جادوی رنگ فوشیا در دکوراسیون

۱- پرده های فوشیا برای اتاق های خاکستری مناسب هستند.

رنگ فوشیا روشن در پرده های اتاق خواب

۲- لوسترهای فوشیا برای اتاقی شیک و متمایز.

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
رنگ فوشیا در لوستر | رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر پذیرایی

۳- میز فوشیا با دکور مشکی برای اتاقی هیجان انگیز.

میز به رنگ فوشیا در دکوراسیون

۴- شما نمی توانید در مقابل نشستن روی این صندلی شیک فوشیا مقاومت کنید.

تک مبل راحتی به رنگ فوشیا در طراحی داخلی مدرن

۵- رنگ فوشیا برای اتاق های تاریک بسیار مناسب است.

رنگ فوشیا در اتاق های باریک

۶- رنگ آمیزی داخل قفسه کتاب جلوه زیبایی به آن می دهد.

استفاده از فوشیا در کتابخانه یا بوفه بسیار مرسوم است

۷- رنگ فوشیا در اتاق خواب به شما حس شادی می دهد.

رنگ فوشیا در اتاق خواب

۸- چیزی بهتر از ترکیب فوشیا و پرتقال برای یک اتاق خواب ظریف پیدا نخواهید کرد.

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
ترکیب رنگ فوشیا و پرتقالی

۹- افزودن فوشیا به حمام با چند حوله زیبا آسان است.

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی
رنگ فوشیا در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

۱۰- اگر دیوارهای شما سفید با پرده های خاکستری است، بهتر از ملحفه های صورتی و فوشیا پیدا نخواهید کرد.

فوشیا در ملحفه، رو بالشتی یا لحاف

۱۱- رنگ کردن داخل درب به رنگ صورتی جذابیت فوق العاده ای به آن می دهد.

در صورتی یا فوشیا روشن با دیوارهای سفید

۱۲- حروف دیواری به رنگ فوشیا با بالش و تعدادی مبلمان برای زیبایی آرام و هیجان انگیز.

فوشیا در اتاق خواب

۱۳- مبلمان فوشیا زیبایی خود را در مکان های تاریک برجسته می کند.

میز جلومبلی به رنگ فوشیا

۱۴- چند بالش صورتی و فوشیا با مبل مشکی برای برجسته کردن زیبایی آن.

رنگ فوشیا در دکوراسیون داخلی21
کوسن فوشیا در اتاق نشیمن

در خاتمه امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد