۱۰ ایده مختلف برای نورپردازی آشپزخانه

0

نورپردازی آشپزخانه: اگر آشپزخانه خود را به خوبی طراحی می کنید، بدانید که هر عنصری در آن کاربرد دارد که فضای آشپزی شما را به فضایی راحت و کارآمد تبدیل می کند. از آنجایی که آشپزخانه مکانی است که بیشتر وقت شما را در آن می گذرانید، مهم ترین اتاق است. که باید مراقب نورپردازی باشید.

درست مانند هر اتاق دیگری در خانه، نور کافی برای آشپزخانه مورد نیاز است، شاید بیشتر از آن، زیرا آشپزخانه را می توان برای بسیاری از کارها، از خرد کردن، هم زدن و جوشاندن گرفته تا معاشرت با خانواده، یا حتی میزبانی از دوستان، استفاده کرد. جای تعجب نیست که به عنوان قلب خانه نیز شناخته می شود. اما بسیاری از افراد ممکن است عنصر نورپردازی در آشپزخانه را نادیده بگیرند، بنابراین در این مطلب دکورکده ایده هایی را برای شما آورده ایم که به شما نشان می دهد چگونه طراحان حرفه ای آشپزخانه می توانند آشپزخانه را برای شیک و کاربردی کردن آن نورپردازی کنند.

انواع نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی آشپزخانه

کارهای مختلفی روی تخته برش، اجاق گاز، جزیره آشپزخانه و تقریباً هر جای دیگری انجام می شود. این بدان معناست که برای روشنایی موثر آشپزخانه، باید بیش از یک منبع نور معروف به نورپردازی لایه ای داشته باشد.بنابراین، به جای قرار گرفتن بر روی یک نور سقفی، از ترکیبی از نور برای ایجاد یک آشپزخانه کاربردی و زیبا استفاده کنید.

نورپردازی محیط

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی آشپزخانه

نور محیطی را می توان به عنوان نور کلی در هر اتاق در نظر گرفت. آنها کل فضا را روشن می کنند، هدف اصلی آن ارائه یک سطح روشنایی راحت بدون خشن یا تاریک بودن است. نمونه هایی از نورپردازی محیطی شامل لوستر های سقفی و وسایل آویز است .همه این انواع را می توان با موفقیت برای نورپردازی آشپزخانه استفاده کرد.

روشنایی اجاق

وقتی نوبت به نورپردازی آشپزخانه می رسد، نورپردازی کاری بسیار مهم است. تعداد کارهایی که روزانه در آشپزخانه انجام می شود را در نظر بگیرید. این واقعیت را اضافه کنید که آشپزخانه مملو از وسایل تیز و داغ است که در صورت عدم دید درست آن را به فضای بسیار خطرناکی تبدیل می کند و هدف از نورپردازی وظیفه برجسته کردن فضای خاصی است که در آن می توان یک کار را تکمیل کرد. نورافکن‌ها، چه در سقف و چه در مقابل دیوار، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن نورپردازی به آشپزخانه هستند که به شما امکان می‌دهند آن‌ها را تنظیم و هدایت کنید تا تمام نور مورد نیازتان را تامین کنید.

نورپردازی متمایز

نورپردازی آشپزخانه

اگر می خواهید آشپزخانه شما از طریق نورپردازی از فضایی راحت برخوردار باشد، پس نور ملایم چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید، زیرا فضای کاملا آرامی را برای شما فراهم می کند و همچنین می توانید از نورپردازی تاکیدی برای برجسته کردن عناصر تزئینی در آشپزخانه خود استفاده کنید.

نورافکن سقفی

منبع نور اصلی آشپزخانه معمولا از سقف می آید. لوستر های سقفی برای دهه‌ها یکی از وسایل اصلی روشنایی بوده‌اند، زیرا نور را می‌توان به سمت پرکاربردترین قسمت‌های آشپزخانه هدایت کرد. یکی دیگر از مزایای چراغ‌های سقفی این است که ظاهری ساده دارند، به این معنی که می‌توانند تقریباً در هر آشپزخانه‌ای بدون توجه به آن جا شوند. چه سبک فوق العاده مدرن، کلاسیک یا هر سبک دیگری.

نورپردازی آشپزخانه؛ سقف کاذب

نورپردازی سقف کاذب یکی دیگر از گزینه های شناخته شده برای آشپزخانه ها است که به لطف طراحی های شیک و مدرنی که دارد. این لامپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای آشپزخانه‌هایی با سقف کم ایده‌آل هستند، زیرا می‌توانید آنها را در اطراف سقف پخش کنید تا نور محیطی ایجاد کنید یا آنها را با هم جمع کنید تا بر روی یک منطقه خاص تمرکز کنند، مانند درست بالای جزیره آشپزخانه. میز ناهارخوری و غیره

لوستر آویز مدرن در نورپردازی آشپزخانه

اگر سقف آشپزخانه شما به اندازه کافی بلند است، چراغ های آویز حتما به شما می آید، همچنین می توانید آویزهای سقفی را به عنوان بخشی از دکوراسیون آشپزخانه خود در نظر بگیرید، زیرا در طرح ها، اندازه ها، شکل ها و رنگ های زیادی موجود است. آنها برای ظاهری زیبا، مانند آویزان شدن مستقیم بالای میز صبحانه، که نور متمرکزی را در این قسمت ایجاد می کنند، عالی هستند.

لوستر های دیواری

بیشتر سطوح آشپزخانه برای تهیه غذا باید شفاف باشند و این باعث می شود که درج چراغ های رومیزی همیشه امکان پذیر نباشد. اما با وسایل روشنایی دیواری، نورپردازی تاکیدی به خصوص زمانی که در کنار تابلوها و کابینت ها قرار می گیرند، فراهم می شود. چراغ های دیواری نیز می توانند با طرح های انعطاف پذیر و مواد متنوع خود بخشی از دکوراسیون اتاق شوند.

لوسترها

زمانی که به نورپردازی آشپزخانه خود فکر می کنید لوسترها آخرین چیزی هستند که به ذهن شما خطور می کند، اما اگر کمی بیشتر فکر کنید، متوجه خواهید شد که ظرافت زیادی به آن فضا می بخشد و فضایی گرم و راحت به شما می بخشد. شما آنجا هستید.

نکات ایمنی و امنیتی در نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

مهم نیست که چه منابع نوری را برای آشپزخانه خود انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که همیشه باید در مورد هر چیزی که مربوط به برق است، به ویژه در مناطقی مانند سینک احتیاط کرد. بنابراین، همیشه توصیه می کنیم در هنگام ایجاد هرگونه تغییر نور از متخصصان نورپردازی یا برق کاران مجرب کمک بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد