برای اقامت در هتل‌ های چابهار چه مدارکی را باید به همراه داشته باشیم؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: در این صفحه به مهم‌ترین قوانین و ضوابط مربوط به اقامت در هتل‌ های چابهار می‌پردازیم تا رزرواسیون خود را با خیال آسوده‌تری انجام دهید؛ بنابراین اگر قصد رزرو اتاق در میان هتل‌ های چابهار را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

جهت انتخاب یک اتاق برای اقامت در هتل‌ های چابهار به همان اندازه که فاکتورهای رایجی مانند امکانات و خدمات، قیمت و موقعیت و دسترسی هتل مهم هستند، قوانین هتل نیز اهمیت دارند. اما معمولاً کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. لازم است بدانید که هر کشوری قوانینی برای اقامت در اقامتگاه‌های ثبت شده و رسمی دارد که غالباً جنبه عمومی دارند و فارغ از آن ممکن است هر هتل قوانین اختصاصی نیز داشته باشد. برای مثال ممکن است هتل به طور کلی خانم‌ها و آقایان مجرد را پذیرش نکند و یا بازه سنی که کودکان می‌توانند اقامت رایگان داشته باشند را مشخص کند.

شاید اگرتا پیش از این در خاطره خود تجربه بدی در مورد عدم آگاهی از قوانین هتل ها نداشته‌اید، احساس کنید که دانستن این قوانین بیهوده است ولی اگر فقط یک بار مشمول پرداخت جریمه و خسارت و یا هزینه های مازاد اقامت شده باشید، اهمیت این موضوع را بیشتر درک خواهید کرد. بنابراین، در ادامه به مرور قوانین کلی هتل‌ها که با قوانین اقامت در هتل ‌های چابهار می‌پردازیم:

قوانین اقامت در هتل‌های چابهار

در رزرواسیون هتل به‌خصوص به صورت آنلاین، دانستن قوانین کلی هتل‌ها می‌تواند به انتخابی هوشمندانه‌تر کمک کند و مانع از تضییع حقوق مهمان شود؛ بنابراین قوانینی را که بهتر است پیش از رزرو هتل برای اقامت در هتل‌ های چابهار بدانید در این جا مرور می‌کنیم:

مدارک مورد نیاز برای اقامت در هتل

به طور کلی ارائه مدارک شناسایی ذیل برای اقامت در هتل ‌های چابهار برای تمامی افراد ضروری است:

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • برگه تأییدیه رزرو هتل
  • دفترچه صیغه نامه

در حالت کلی تنها نیاز به ارائه شناسنامه و یا کارت ملی به همراه برگه ووچر هتل است؛ اما برای اقامت اعضای خانواده در یک اتاق و یا اقامت خانم و آقا در یک اتاق دفترچه صیغه نامه و یا شناسنامه عکس‌دار نیاز است.

فردی که اتاق را در هتل ‌های چابهار رزرو می‌کند در صورت سفر همراه خانواده باید برای اثبات محرمیت افراد با یکدیگر حتماً شناسنامه را به همراه داشته باشد. در این صورت است که امکان اقامت در یک اتاق و یا سوئیت برای تمامی افراد خانواده ممکن خواهد شد. زوج‌هایی که عقد موقت کرده‌اند علاوه بر ارائه شناسنامه باید دفترچه صیغه نامه همراه با مهر برجسته محضر را ارائه دهند.

در صورتی که این مدارک را به همراه نداشته باشید نمی‌توانید از خدمات هتلی که در چابهار رزرو کرده‌اید استفاده کنید چرا که تا زمان اثبات محرمیت پذیرش هتل اجازه تحویل اتاق را ندارد. در صورتی که به تنهایی سفر می‌کنید و سن بالای ۱۸ سال دارید، اقامت در هتل ‌های چابهار تنها با ارائه یکی از شناسنامه یا کارت ملی اتاق خود را در هتل‌ های چابهار تحویل خواهید گرفت.

در بعضی از هتل‌ها به دلیل قوانین خاص هر هتل که در مقدمه توضیح دادیم، ممکن است از پذیرش خانم تنها جلوگیری کنند (مانند برخی هتل‌ها در شهر قم). شما می‌توانید قوانین اختصاصی هر هتل را در صفحه اختصاصی هر هتل در وب‌سایت ایران هتل آنلاین بررسی کنید و یا برای اطلاعات جزئی‌تر با کارشناسان ایران هتل آنلاین تماس بگیرید.

برای اقامت در هتل‌ های چابهار چه مدارکی را باید به همراه داشته باشیم؟

مدارک مورد نیاز برای مهمانان خارجی

  • افراد خارجی برای اقامت در هتل ‌های چابهار، بایستی ویزا و پاسپورت خود را به پذیرش ارائه کنند. برای اقامت زوج‌های خارجی طبق قوانین نیازی به ارائه مدارک محرمیت نیست و این موضوع تنها برای افراد ایرانی لازم است.
  • مهمانان ایرانی که هم‌زمان با تابعیت ایرانی دارای تابعیت خارجی بوده و دارای پاسپورت کشور دیگری هستند در صورت اقامت در هتل به عنوان یک فرد ایرانی شناخته می‌شوند. این افراد بر اساس قوانین مهمانان ایرانی در هتل های چابهار پذیرش می‌شوند. برای مثال اقامت این افراد با افراد نامحرم در یک اتاق ممکن نیست.

 

قوانین عمومی هتل ها

  • برای اقامت در هتل‌ های چابهار بانوان و آقایان ایرانی نمی‌توانند با تبعه غیرایرانی نامحرم در یک اتاق اقامت کنند.
  • پذیرش آقا و خانم تنها، فقط با ارائه کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار فرد و یا پاسپورت امکان‌پذیر است.
  • در مورد پذیرش خانم و آقای ایرانی، پذیرش صرفاً با صیغه نامه رسمی به صورت دفترچه‌ای با مهر برجسته، به همراه ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار زوجین، امکان‌پذیر است.
  • استعمال دخانیات در فضاهای خصوصی و عمومی هتل به جز مواردی که ویژه سیگار است، ممنوع است و شامل جریمه می‌شود.

 

قوانین پذیرش

  • در صورتی که مهمان مدرک شناسایی معتبر به هتل ارائه نکند، علی‌رغم رزرواسیون آنلاین، پذیرش مسافر به هیچ عنوان صورت نمی‌گیرد. اصل شناسنامه، کارت ملی یا پاسپورت باید در زمان پذیرش ارائه شود.
  • پذیرش مهمانان با تابعیت غیرایرانی تنها در صورت ارائه مهر ویزا و مهر ورود به ایران با تاریخ اعتبار و انقضا کافی امکان‌پذیر است.
  • در صورتی که مسافر در تاریخ ورود به هتل پیش از ساعت ۱۴ وارد هتل شود، هتل‌ های چابهار هیچ‌گونه تعهدی برای تحویل اتاق پیش از ساعت ۱۴ ندارند.
  • در صورتی که در طول اقامت در هتل‌ های چابهار خسارتی به اتاق و اموال هتل وارد شود، هرگونه خرابی وسایل اتاق، توسط پرسنل هتل بررسی شده و خسارت آن دریافت می‌شود.
  • پذیرش زوج‌های ایرانی مشروط به داشتن شناسنامه عکس‌دار زوجین است.
  • لازم است بدانید که برای اقامت در هتل ‌های چابهار امکان رزرو هتل توسط افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد. حداقل سن قانونی برای اقامت در هتل ‌های چابهار ۱۸ سال تمام است.
  • ورود حیوانات خانگی به اغلب هتل‌‌ها در چابهار ممنوع است. ولی می‌توانید برای اطلاعات دقیق‌تر با کارشناسان ایران هتل در مورد هتل انتخابی خود تماس بگیرید.
  • مهمانان هر هتل در چابهار فقط می‌توانند طبق تاریخ مشخصی که در تأییدیه رزرو آن هتل ثبت شده است، در واحد خود اقامت داشته باشند. چنانچه مهمانان مایل به برای تمدید اقامت باشند، باید موافقت هتل را کسب کنند.
  • در صورت پذیرش و گرفتن اتاق پیش از ساعت مقرر مهمان ۵۰ درصد از هزینه اقامت یک روزه در اتاق را باید به صورت مازاد بپردازد. در مورد عدم تخلیه به موقع اتاق نیز این حالت برقرار است؛ پس بهتر است به زمان تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق دقت کنید تا مانع از هزینه‌های اضافی شوید.

قوانین کنسلی هتل

  • کنسلی اقامت در هتل‌ های چابهار بسته به این که کنسلی چند روز قبل از تاریخ معین شده انجام می‌شود متفاوت است. برای مثال در هتل لیپار چابهار کنسلی تا ۱۰ روز قبل از تاریخ ورود مهمان بدون جریمه است. جریمه کنسلی در فاصله کمتر از ۱۰ روز به تدریج افزایش می‌یابد و جریمه کنسلی رزرو هتل ۰ روز قبل از ورود مهمان شامل ۱۰۰% جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای کل شب‌ها خواهد بود.
  • اگر هتل رزرو شده پس از صدور برگه تأیید قادر به تحویل اتاق انتخابی مسافر نباشد، موظف است اتاق مشابه دیگری با امکانات و کلاس مشابه برای مهمان فراهم کند. در صورت عدم تأیید اتاق توسط مسافر، باید مبلغ پیش پرداخت به صورت تمام و کمال به مسافر عودت گردد. علاوه بر این به عنوان خسارت مسافر، هتل بایستی هزینه‌ای برابر با یک شب اقامت کامل را به مسافر بپردازد.
  • در صورتی که مهمان برای تحویل گرفتن واحد اقامتی خود در تاریخ معین به هتل مراجعه نکند، و علت عدم حضور خود را برای هتل شرح ندهد، اتاق انتخابی مهمان تنها یک شب توسط هتل ذخیره و خالی نگاه داشته می‌شود. چنانچه مهمان در این مدت نیز به هتل مراجعه نکند، روز بعد تأییدیه اتاق باطل شده و علاوه بر این هزینه‌ای برابر با یک شب اقامت در هتل، از مبلغ پیش پرداخت مهمان کسر خواهد شد.
  • طبق قوانین هتل‌ها، مسئولین هتل از پذیرش خانم‌هایی که در مدت بارداری پس از هفت ماهگی قصد اقامت در هتل را دارند معذور هستند.

برای اقامت در هتل‌ های چابهار چه مدارکی را باید به همراه داشته باشیم؟

قوانین خردسال

  • در صورتی که سن مهمان از ۲ سال بیشتر باشد، درصدی از هزینه اقامت یک بزرگسال بر اساس قوانین اختصاصی هر هتل محسوب می‌شود. برای مثال در هتل سپیده چابهار در صورتی که سن خردسال بین ۰ تا ۵ سال باشد، اقامت خردسال به صورت رایگان محاسبه می‌شود و اخذ هزینه برای افراد بالای پنج سال است.

قوانین مهمان

  • میهمان مدعو و میهمان مقیم در هتل‌ های چابهار باید هم‌جنس باشند؛ یعنی یا هر دو خانم یا هر دو آقا
  • در صورتی که مهمان مدعو اقامت شبانه در اتاق هتل داشته باشد، هزینه مازاد به دو صورت سرویس اضافه و یا اتاق با تخت بیشتر از مسافران مقیم اخذ خواهد شد.
  • میهمان مدعو جهت ورود به اتاق هتل و اقامت در هتل ‌های چابهار ملزم به ارائه مدارک شناسایی معتبر به پذیرش هتل است.

جمع بندی

در این صفحه به شرح مهم‌ترین قوانین اقامت در هتل ‌های چابهار که تا حدود زیادی با قوانین تمام هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی در ایران مشترک است، پرداختیم. در صورتی که نیاز دارید اطلاعات دقیق‌تری درباره قوانین اختصاصی هر هتل پیش از رزرو هتل به دست بیاورید می‌توانید با پشتیبانی ۲۴ ساعته ایران هتل آنلاین در ارتباط باشی و سپس اتاق خود را با خیال آسوده‌تری رزرو کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد