قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چه تغییراتی داشته است؟

0

قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چه تغییراتی داشته است؟ قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ممکن است هر سال بنا به شرایط اقتصادی کشور و موارد دیگر تغییراتی جزئی داشته باشند. به همین دلیل کسب اطلاعات به روز و دقیق در مورد جزئیات قانونی ثبت این نوع از شرکت ها را باید از اداره ثبت اسناد رسمی یا سازمان های وابسته به آن جویا شد.

قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چه تغییراتی داشته است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همچنین شرکت های حقوقی نیز گزینه مناسبی عنوان می شوند تا افرادی که قصد ثبت این نوع از شرکت ها را دارند، اطلاعات دقیق و به روزی در این خصوص دریافت کنند. در این شرکت ها وکلای ماهر و مشاوران حقوقی حرفه ای به فعالیت مشغول هستند که وظیفه آنها اطلاع دقیق از قانون و تغییرات اعمال شده در آن است.

بدین طریق متقاضیان ثبت شرکت به راحتی قادر خواهند بود با تغییرات اعمال شده در بند های متفاوت قانون اساسی که در این زمینه اعمال شده است، آشنا شوند. در این مقاله قصد داریم تا این قوانین را بررسی کنیم.

قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی بر اساس فعالیت های شرکت

امروزه تجهیزات پزشکی یکی از مهمترین نیاز های جوامع است که از طریق آنها درمان و معالجه بسیاری از بیماری ها انجام می شود. شرکت هایی که در زمینه تجهیزات پزشکی به فعالیت مشغول هستند ارتباط نزدیکی با سلامت افراد دارند. به همین جهت ثبت آنها باید بر اساس قانون صورت گیرد و قبل از آن نیز باید مجوز های مربوط به فعالیت در این زمینه از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت شود.

تمامی این مراحل روند قانونی مربوط به خود را دارند که در ادامه این مقاله قصد داریم قوانین مربوط به ثبت شرکت تجهیزت پزشکی را در حوزه فعالیت آنها عنوان کنیم.

  • قوانین مربوط به صادرات و واردات تجهیزات پزشکی؛
  • قوانین تولید تجهیزات و کالاهای مخصوص پزشکی؛
  • توزیع و عرضه وسایل پزشکی در سطح استان یا کشور؛
  • قوانین مربوط به خدمات پس از فروش لوازم و تجهیزات پزشکی وارد شونده؛
  • قانون ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در زمینه مشاوره و تجهیز مراکز پزشکی و درمانی؛
  • اطلاع از قانون کنترل کیفی لوازم و تجهیزات پزشکی تولیدی یا وارداتی؛
  • قوانین مربوط به خدمات پس از فروش به عنوان شرکت واسطه؛
  • آگاهی از قوانین مربوط به مشاوره فنی محصولات و کالاهای پزشکی؛
  • ارزیابی تجهیزات پزشکی مطابق با قانون.

شرایط و ضوابط ذکر شده در قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

فعالان اقتصادی که در زمینه وارد یا صادر کردن تجهیزات پزشکی به فعالیت مشغول هستند، جهت رسیدن به سود های کلان و گسترش کسب و کار خود باید به عنوان شخصی حقوقی به ادامه فعالیت های خود بپردازند. برای این منظور ثبت شرکت تجهیزات پزشکی بهترین گزینه جهت دستیابی به این هدف خواهد بود.

از آنجایی که هزینه تهیه و تولید تجهیزات پزشکی در حد بالایی قرار دارد، عموما چند موسس و سهامدار برای انجام این کار متقاضی می شوند تا سرمایه خود را روی هم قرار دهند و قادر به تاسیس شرکت و ادامه فعالیت های خود باشند.

افرادی که به عنوان صاحبان شرکت اقدام به ثبت شرکت تجهیزات پزشکی می کنند باید از قوانین و شرایط لازم برای انجام این امر مهم آگاهی داشته باشند. با این وجود در زیر ضوابط و شرایط جدید اعلام شده توسط قانون را جهت ثبت این شرکت ها عنوان می کنیم.

شرکت های تجهیزات پزشکی در دو نوع سهامی خاص و با مسئولیت محدود ثبت می شوند که هر کدام قوانین مربوط به خود را دارند که در ادامه آنها را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در نوع سهامی خاص

در شرکت تجهیزات پزشکی با سهامی خاص به حداقل ۵ عضو نیاز است. از این ۵ عضو، ۳ نفر به عنوان موسس شرکت و ۲ نفر بازرس تعیین می شوند. حداقل سرمایه ای که جهت تاسیس این شرکت ها در قانون اساسی در نظر گرفته شده است ۱۰۰۰۰۰ تومان است. این مبلغ باید به صورت سهام در بین اعضای شرکت تقسیم شود. البته تنها ۳۵ درصد از این سرمایه باید به حساب شرکت مربوطه واریز گردد و رسید آن در مراحل بعدی ثبت شرکت به اداره ثبت اسناد رسمی واگذار شود.

ضوابط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در قالب مسئولیت محدود

این شرکت ها فعالیت و عملکردی تقریبا یکسان با شرکت های سهامی خاص دارند و تنها ممکن است تفاوت های جزئی با یکدیگر داشته باشند. جهت ثبت این نوع از شرکت ها به حداقل دو عضو نیاز است. همچنین سرمایه اولیه ۱۰۰ هزار تومانی نیز باید در حساب اولیه شرکت مورد نظر وجود داشته باشد. سود و زیان این شرکت ها بر اساس سهم هر موسس و میزان سرمایه ای که در ابتدا به حساب شرکت واریز کرده است، سنجیده می شود.

مدارک مورد نیاز در قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

مدارکی که باید جهت ثبت این نوع از شرکت ها ارائه شود در دو نوع سهامی خاص و با مسئولیت محدود مشخص می شود. در واقع قانون در این زمینه مدارک متفاوتی را خواستار است که در زیر به توضیح آنها می پردازیم.

  • جهت ثبت شرکت در قالب سهامی خاص باید مدارکی از قبیل: کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت، اقرار نامه اعضا با امضای آنها، گواهی عدم سابقه کیفری و ارائه مجوز های لازم از سازمان کل بهداشت و دارو مهیا شود. در صورت استخدام وکیل ثبتی، ارائه وکالتنامه از جانب او به مراکز ذیصلاح نیز واجب است.
  • ثبت شرکت تجهیزات پزشکی باید با تهیه مدارک روبرو انجام شود: کپی از مدارک هویتی صاحبان شرکت، گواهی عدم سو سابقه، اقرارنامه شرکای شرکت، دریافت مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی و ارائه آن به اداره مربوطه، کپی از اساسنامه شرکت، ارائه مدرک تحصیلی یکی از صاحبان شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی.

در واقع تهیه این مدارک به تنهایی جهت ثبت شرکت کافی نیست و شما باید با مراحل و قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی آشنا باشید. برای این منظور عقد قرارداد با شرکت های حقوقی به پیشبرد کارهای اداری و قانونی شما در ثبت شرکت کمک بسیاری خواهد کرد تا در سریع ترین زمان کلیه این مراحل به راحتی انجام شود. شرکت ثبت فردا یکی از بهترین ها در این زمینه عنوان می شود. مشاوران و وکلای حقوقی در ثبت فردا با راهنمایی های حرفه ای خود به شما در دستیابی به این امر مهم کمک بسیاری خواهند کرد.

در نتیجه…

اطلاع از قوانین ثبت شرکت تجهیزات پزشکی قبل از انجام آن، یکی از مهمترین اقدامات در زمینه سرعت بخشیدن به کارهای اداری است. از این رو شرکت های حقوقی گزینه مناسبی عنوان می شوند تا سوالات قانونی خود را از وکلای ثبتی فعال در این شرکت ها بپرسید و از کلیه تغییراتی که در قوانین ثبت شرکت ها ایجاد می شود؛ اطلاع پیدا کنید. در این مقاله سعی کردیم تا به روز ترین قوانین در این زمینه را منتشر کنیم. امیدرواریم مطالعه این مقاله مثمر ثمر واقع شده باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد