صفر تا ۱۰۰ مراحل ثبت برند لباس

0

صفر تا ۱۰۰ مراحل ثبت برند لباس : دراین مقاله قصد داریم با مراحل ثبت برند لباس آشنا شویم. از ابتدای خلقت، انسان‌ها به دنبال فراهم کردن پوششی برای خود بودند که از سرما و گرما در امان بمانند. با پیشرفت بشریت، انسان‌ها نیاز خود به لباس یا هرچیزی که بدن را بپوشاند به وسیله خیاطی در خانه برآورده می کردند. پس از انقلاب صنعتی، تولید لباس در کارخانه ها و تولیدی ها به شکل انبوهی رونق گرفت.

صفر تا ۱۰۰ مراحل ثبت برند لباس

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه برای داشتن یک کارخانه تولیدی نیاز به برند و نام تجاری داریم که باید آن را به ثبت برسانیم. صنعت تولید پوشاک به طرز شگفت آوری در حال پیشرفت و گسترش در سراسر دنیا است. گویای این امر در ایران، روند صعودی ثبت برند لباس است. در ادامه با هر آنچه که باید در رابطه با ثبت این برند است آشنا خواهید شد.

نگاه اجمالی به مراحل ثبت برند لباس

تفاوتی ندارد که شما یک طراح لباس هستید یا تولید کننده لباس، باید برند خود را ثبت کنید. برند، انتخاب یک نام تجاری برای فعالیت های تجاری است. ما با برندی که انتخاب کرده ایم شناخته می شویم و با شهرتی که در زمینه فعالیت خود به دست می آوریم، کسب درآمد می کنیم و به سود می رسیم که لازمه این کار جلب رضایت و اعتماد مشتریان است.

ثبت برند به قانونی شدن نام تجاری فعالیت شما گفته می شود که با این کار توانایی جلوگیری از متخلفین در کپی برند خود را دارید. جالب است بدانید که برندینگ با ثبت برند متفاوت است و شامل همه فرایندهای نام گذاری و ارائه محصولات به بازار است. گذراندن مراحل ثبت برند لباس برای حمایت از شما و حفظ منافع مادی و معنوی خالق آن ضروری است.

   از مراحل ثبت برند لباس چه می دانید؟

در اینجا مراحل ثبت برند لباس را مطرح می کنیم. به منظور این کار، وارد سایت اداره مالکیت معنوی شوید و مراحل آن را به شرح زیر طی کنید:

انتخاب برند

در ابتدا باید نام برند خود را انتخاب کنید. برند به فعالیت شما اعتبار می بخشد و باعث بازاریابی آسان تر می شود. این نام تجاری باید به طور دیداری، ذهنی، مفهومی و کلامی بیان کننده فعالیت شما باشد. باید استعلام تکراری نبودن برند را نیز بگیرید که کار ثبت برند سریع تر و بدون ایراد پیش رود.

ثبت نام در اداره ثبت برند

نام تجاری باید قانونی و قابلیت ثبت را دارا باشد. پس از اینکه وارد سایت مذکور شدید، باید به تکمیل فرم مربوط به مالک برند لباس بپردازید؛ مدارک مورد نیاز را آپلود کنید؛ سپس به تایید صحت اطلاعات و مدارک وارد شده بپردازید.

پرداخت هزینه ها

در این مرحله از ثبت، باید هزینه ای را پرداخت کنید که رمز و کد اظهارنامه آن به شماره تلفنی که ثبت کرده اید، ارسال می شود. درصورت نبود مشکل، فرم تکمیل شده تایید شده و نسخه نهایی آن ارسال می شود که باید کپی برابر اصل آن را به اداره ثبت برند بفرستید. برای اطلاع دقیق از قیمت ها و برخورداری از مشاوره های تخصصی به سایت ثبت فردا مراجعه فرمایید.

ثبت برند لباس و مدارک مورد نیاز

ثبت برند لباس به دوصورت حقیقی و حقوقی انجام می شود. در مراحل ثبت برند لباس از مدارکی نام بردیم که در این قسمت ذکر می کنیم.

اگر قصد دارید فعالیت تجاری را به نام یک شخص حقیقی که صاحب آن فعالیت یا برند است، ثبت کنید، در این صورت مدارک آن شامل موارد زیر می شود:

کپی شناسنامه و کارت ملی، کپی پروانه بهره برداری، پروانه کسب، کارت بازرگانی یا مجوز فعالیت و ارائه کارت بازرگانی و کپی از آن برای برند های لاتین، ارائه نمونه ای از تصویر برند در سایز ۶ در ۶ سانتی‌متر و همچنین شامل اطلاعات شخص نظیر آدرس، تلفن و…

مدارک مورد نیاز برای ثبت یک برند حقوقی شامل موارد بالا است؛ اما باید تصویری از آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه ای که سال تاسیس شرکت در آن مشخص است را نیز به مدارک ضمیمه کنید.

مدت زمان ثبت برند و هزینه لازم برای آن

از زمان درخواست ثبت برند در سامانه ثبت برند، اگر اطلاعات ما تایید شود، حدود یک ماه کاری برای چاپ آگهی نوبت اول در روزنامه زمان لازم است که هزینه آن با توجه به تعداد محصولات و طبقات درخواستی یعنی نوع خدمت یا محصولی که ارائه می دهید متفاوت است. ثبت برند فارسی یا لاتین تفاوتی در هزینه ها ایجاد نمی کند.

در شرایطی که اصلاحیه یا اعتراضی از سوی مسئولان و کارشناسان به آن وارد نشود، برای چاپ نوبت دوم فرستاده می شود که حدود سه ماه زمان می برد.

این مبالغ که بخشی از مراحل ثبت برند لباس هستند با تاثیر از کلیه هزینه ها و واریزی های قانونی و دولتی درنظر گرفته می شود.

نکات مربوط به ثبت برند

در مراحل ثبت برند لباس به این نکات توجه کنید که برند نباید شامل علائمی نظیر پرچم کشورها، علائم وزارتخانه ها یا علائم نظامی و برند های دیگر باشد. نام تجاری باید با عفت عمومی و فرهنگ جامعه همخوانی داشته باشد. این نام نباید شامل علائمی که از اسامی عمومی تشکیل شده اند و دولت استفاده از آن ها را منع کرده است باشد.

ازجمله طبقه بندی برند انواع لباس، پوشاک، پاپوش و پوشش سر است. همچنین محصولات نساجی و پارچه ای مانند انواع روتختی و رومیزی را نیز شامل می شود.

نتیجه گیری

یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین محصولات دنیا، بازار پوشاک و لباس است. به یاد داشته باشید که جلب رضایت مشتریان، علاوه بر تامین نیازها و تنوع در محصولات باعث حمایت آن ها از برند شما شده و موجب استفاده مستمر آن‌ها می شود.

مراحل ثبت برند لباس در ایران در مدت زمان کوتاهی انجام می پذیرد و با پرداخت هزینه ای معقول به رونق کسب و کار شما منجر می شود. برای آشنایی با مراحل ثبت نام تجاری، راهنمایی در انتخاب نام برند از خدمات سایت ثبت فردا بهره بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد