۱۰ نکته قانونی در تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود

0

۱۰ نکته قانونی در تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود : در سال های اخیر افراد زیادی علاقه دارند که سرمایه خود را در تاسیس شرکت ها به کار بگیرند. شرکت هایی که مورد استقبال گروه زیادی از سرمایه گذاران قرار گرفته، شرکت با مسئولیت محدود است. آیا از شرایط ثبت شرکت های با مسئولیت محدود اطلاع دارید؟

۱۰ نکته قانونی در تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه این نوع شرکت ها، به دلیل آسان گیری در امور ثبت و شراکت افراد، به یکی از محبوب ترین شرکت های تجاری در کشور تبدیل شده است. اگر علاقه به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت این گروه شرکت ها دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله تلاش شده است بهترین نکات در زمینه تاسیس شرکت هایی با مسئولیت محدود به صورت کاربردی همراه با بیانی ساده، توضیح داده شود.

توضیحاتی درباره شرکت با مسئولیت محدود

براساس قانون تجارت در ایران، شرکت ها به هفت نوع تقسیم می شوند که شرکت همراه با مسئولیت محدود نیز از زیرشاخه های آن است که با نام LTD نیز معروف است. این شرکت ها معمولا به صورت قراردادی بین دو یا چند سرمایه گذار در زمینه تجارت بسته می شود. جالب است بدانید که در این دسته از شرکت ها، شخص سرمایه‌ گذار تنها در مقابل ضرر و زیان سهم شراکتی خود تعهد دارد.

علت تمایل سرمایه گذاران به تاسیس و ثبت این دسته از شرکت ها، این است که شرکا تعهد خاصی در قبال یکدیگر ندارند. درواقع ثبت شرکت های با مسئولیت محدود نیازی به تشریفات و سخت گیری های اداری ندارد و تاسیس آن به سادگی امکان پذیر است. در ادامه به توضیح نکات قانونی در زمینه ثبت شرکت های با مسئولیت محدود می پردازیم.

نکات اولیه درباره ثبت شرکت مسئولیت محدود

۱. انتخاب نام شرکت

توجه داشته باشید که در کنار اسم شرکت خود، باید عنوان «با مسئولیت محدود» آورده شود. باید پنج اسمی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید، به طوری که اولویت بندی شده باشند، در سایت مربوط وارد کنید.

نام هایی که مدنظر شما‌ست، باید دارای معنا باشد و از لحاظ ظاهر و مفهوم با فرهنگ اسلامی مغایرت نداشته باشد. همچنین نام انتخابی قبلا در جایی به ثبت نرسیده باشد. سپس متخصصین با در نظر داشتن این موارد، یک نام را انتخاب می کنند.

۲. فرم های لازم برای تاسیس

لازم است دو برگه از درخواست نامه مربوط به ثبت شرکت و هم چنین دو فرمی که قوانین تاسیس شرکت های رسمی در آن ها درج شده است، تکمیل کنید. مورد بعدی برای ثبت و تاسیس شرکت مسئولیت محدود، تهیه دو رونوشت از صورتجلسه ای است که در آن به بیان سمت و وظیفه هر یک از اعضا می پردازد.

در آخر لازم است فتوکپی شناسنامه تمام سهامداران و مدیران، ارائه و برای دریافت مجوز ثبت شرکت با عنوان مسئولیت محدود اقدام شود.

۳. تنظیم اساسنامه شرکت موردنظر

باید دو جلد از اساسنامه شرکت نیز تهیه شده باشد. اساسنامه شرکت به بیان اموری چند از وظایفی که شرکا در قبال یکدیگر دارند و هم چنین میزان سهام و کارکرد شرکت می پردازد. تنظیم این اساسنامه برای مشخص بودن فعالیت هر یک از شرکا و کادر هیئت مدیره و اعضای دیگر شرکت با مسئولیت محدود بسیار اهمیت دارد. در واقع این بیان نامه، از هرگونه تخلف افراد سرمایه گذار و شرکا جلوگیری می کند.

مدارک لازم برای ثبت و تاسیس شرکت های مسئولیت محدود

شرکت های با عنوان مسئولیت محدود از محبوب ترین شرکت های تجاری در ایران هستند. افرادی که قصد تاسیس این نوع شرکت ها را دارند، باید سرمایه اولیه کافی برای شروع داشته باشند. امور اداری برای تاسیس و ثبت، تقریبا طی بیست و چهار روز به پایان خواهد رسید. در ادامه به بیان بقیه مدارک لازم برای ثبت این شرکت ها می پردازیم.

  1. در ابتدا باید دو برگ فرم از تقاضانامه و شرکتنامه که حاوی اطلاعات رسمی در زمینه ثبت شرکت هستند، تکمیل کنید. البته بهتر است که یک شرکتنامه با تایید تمام سهامداران تشکیل شده و سپس به صورت قانونی به ثبت آن در دفاتر مربوطه اقدام کنند. توجه داشته باشید که تهیه شرکتنامه و اساسنامه برای راه اندازی یک مجموعه تجاری از ملزومات است.
  2. جهت تثبیت وظایف و سمت های هر یک از سهامداران لازم است، دو جلد از اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود آماده و تنظیم گردد. همچنین هر یک از شرکا پس از تایید اطلاعات مرتبط با خودشان، می بایست قسمت پایین فرم را امضا کنند.
  3. پس از انجام تمام این امور باید با مراجعه به سامانه مشخص شده برای ثبت شرکت ها، مجموعه مدنظر خود را در آن ثبت نمایید. در سامانه، اطلاعاتی در زمینه تاسیس و ثبت شرکت از شما می خواهد که باید در راستای تکمیل دقیق موارد آن اقدام کنید.
  4. کارمندان هیئت مدیره دارای شرایطی هستند که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد:

افرادی که در شرکت قبلی خود ورشکست شده اند؛ یعنی بندهایی از قرارداد را به طور قانونی اجرا نکرده یا قادر به پرداخت قروض شرکت نبوده اند. همچنین باید حکم ورشکستگی خود را از دادگاه دریافت کرده باشند. افراد نباید سوءسابقه داشته باشند. علاوه بر این موارد سن قانونی برای اعضاء هیئت مدیره، هجده سال به بالاست.

  1. . یک کارشناس که بر امور حقوقی تسلط داشته باشد، به وارسی تمامی اطلاعات واردشده توسط شما می پردازد. اگر مندرجات دارای ایراد باشند، توسط سامانه برای شما اخطار می آید؛ در غیر اینصورت سیستم تاییدیه ثبت اطلاعات را ارسال خواهد کرد.
  2. برای سهامداران شرکت با مسئولیت محدود آدرسی در سایت ارسال می شود. لازم است هر آنچه در صورت‌جلسه در بین شرکا به ثبت رسیده و مورد تایید همگی قرار گرفته است، به نشانی فرستاده شده، ارسال گردد. در این مورد نیز اگر اطلاعات ناقص باشند، برای شرکا پیامی با مضمون مرتبط ارسال خواهد شد که می بایست نسبت به رفع ایرادات آن اقدام کنند. در صورتی که با مضامین صورتجلسه ارسالی موافقت نشود، باید دوباره یک صورتجلسه جدید تنظیم کنید.
  3. اگر تمام اطلاعات مورد تایید سامانه قرار گرفت، دستوری مبنی بر ثبت شرکت موردنظر در دفتر مربوطه برای شما ارسال خواهد شد. بعد از آن نوبت به تطبیق اطلاعات سهامداران با مندرجات وارد شده در سامانه می رسد. در این مرحله مسئول دفتر ثبت باید نام و نام خانوادگی و تمام سوابق افراد را تایید نهایی کرده و هم چنین از امضای صحیح شرکا در اساسنامه اطمینان حاصل کند.

در آخر…

این روزها شرکت با مسئولیت محدود با در نظر گرفتن قوانین ساده و روند اداری آسان و سریع، به محبوب ترین شرکت تجاری کشور تبدیل شده است. در متن این مقاله به بیان شرایط و مدارک لازم برای ثبت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود پرداخته شده است. در صورت تمایل به تشکیل شرکت مسئولیت محدود این امکان را دارید که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و خبره ثبت فردا در این زمینه مشاوره کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد