با مدارک و شرایط ثبت برند محصولات لبنی آشنا شوید!

0

با مدارک و شرایط ثبت برند محصولات لبنی آشنا شوید! محصولات لبنی یکی از بهترین مواد غذایی جهت تامین سلامت انسان ها هستند. استفاده از این دسته از محصولات منوط به تولید مناسب و معتبر آن ها است. به همین جهت ثبت نام تجاری برای محصولات لبنی از جمله اقداماتی محسوب می شود که تولیدکنندگان باید انجام دهند. اما پیش از انجام این کار لازم است که شرایط ثبت برند محصولات لبنی را به خوبی بشناسند و مراحل آن را بدون دردسر طی کنند.

با مدارک و شرایط ثبت برند محصولات لبنی آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همانطور که می دانید؛ در هر خانه ای مصرف لبنیات برای تمامی افراد خانواده لازم و ضروری است. به همین دلیل تولیدکنندگان این محصولات باید به سلامت و بهداشت لبنیات تولید شده توجه داشته باشند و نهایت تلاش خود را برای ارائه محصولات بهتر انجام دهند. بنابراین ثبت برند برای لبنیات بسیار حائز اهمیت است.

شما نیز اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با شرایط ثبت برند محصولات لبنی هستید؛ بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید. زیرا در این متن مهم ترین نکات ثبت نام تجاری برای این دسته از محصولات را توضیح می دهیم.

محصولات لبنی و ثبت برند

فرآورده های لبنی به آن دسته از مواد خوراکی گفته می شود که اغلب از شیر به دست می آیند. هر یک از محصولات لبنی فوایدی را برای سلامتی انسان به همراه دارد. به عنوان مثال ماست یکی از موادی است که موجب سلامت دستگاه گوارش انسان می شود یا دوغ از جمله نوشیدنی هایی به شمار می رود که سرشار از املاح است.

فواید این محصولات برای سلامتی انسان انکارناپذیر است. بنابراین از آنجا که لبنیات نقش اساسی در تامین سلامت انسان ها دارد؛ تولیدکنندگان محصولات لبنی باید تمام تلاش خود را جهت بهبود محصولات خود انجام دهند.

به طور کلی، اولین گام در ثبت قانونی تولیدات و محصولات، اطلاع از شرایط ثبت علامت تجاری مواد لبنی است. در این رابطه باید بدانید که ثبت برند به تنهایی کار سخت و پیچیده ای نیست؛ اما امکان دارد که روند انجام کار کمی خسته کننده به نظر برسد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که این کار را به متخصصان مربوطه بسپارند.

بنابراین با ما در ادامه همراه باشید که در رابطه با ثبت برند محصولات لبنی مطالبی را شرح دهیم و بدون سختی این کار را انجام دهید.

ثبت برند لبنیات

اگر به دنبال ایجاد کسب و کار در زمینه محصولات لبنی هستید؛ اولین کاری که باید انجام دهید؛ ثبت برند متناسب با کسب و کار مورد نظر است. درواقع ثبت نام تجاری به نوعی از جمله مقدمات شروع کسب و کار محسوب می شود. بنابراین در انجام آن باید نهایت دقت را به خرج دهید و شرایط ثبت برند محصولات لبنی را به خوبی به خاطر بسپارید. به همین دلیل در ادامه این شرایط را ذکر می کنیم.

ویژگی های برند انتخاب شده

یکی از مهم ترین مواردی که جهت ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید؛ تناسب نام انتخاب شده با کسب و کار مورد نظر است. در مورد محصولات لبنی نام برند انتخاب شده باید با لبنیات متناسب باشد. علاوه بر آن، باید در انتخاب آن به تمامی شرایط زیر دقت کرده و آن ها را در زمان انتخاب رعایت کنید. برخی از شرایط شامل موارد زیر است:

  • برند باید کوتاه، ساده و مختصر باشد و همچنین تلفظ سختی نداشته باشد؛
  • توجه کنید که نام انتخاب شده به خوبی در ذهن افراد بماند؛
  • صوت خروجی هنگام صدازدن آن لذت بخش و خوشایند باشد؛
  • به ویژگی های محصولی که ارائه شده اشاره داشته باشد؛
  • به طور غیرمستقیم به کیفیت و منافع محصول ارائه شده اشاره کند؛
  • برند انتخابی نباید به کسی یا چیزی اهانت کند؛
  • باید قابلیت تولید مجدد را داشته باشد؛
  • نام تجاری مورد نظر باید طبیعی و عاری از هرگونه پیچیدگی باشد.

مدارک مورد نیاز و شرایط ثبت برند محصولات لبنی

ثبت برند نیز همانند سایر امورات اداری نیازمند طی برخی مراحل و ارائه مدارک مناسب است. توجه داشته باشید که پیش از اقدام جهت دریافت و ثبت برند تجاری خود از تمامی شرایط و مدارک لازم اطلاع پیدا کنید. در غیر این صورت ممکن است که در پروسه انجام کار با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل در ادامه مدارکی که برای انجام این کار لازم است را ذکر می کنیم:

  • ارائه دو اظهارنامه علامت تجاری؛
  • مدارک تشخیص هویت فرد متقاضی؛

الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کارت ملی

ب) اشخاص حقوقی: کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب امضا و آخرین روزنامه

  • ارائه تاییدیه مقام ذی صلاح و نسخه استفاده از نام تجاری؛
  • ارائه برند گرافیکی در صورت سه بعدی بودن علامت تجاری با نمایش آن از شش زاویه؛
  • ۱۰ نمونه گرافیکی در ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی متر؛
  • زمانی که نماینده قانونی نسبت به ثبت برند اقدام کند؛ مدارک ایشان نیز برای تکمیل مراحل نیاز است؛
  • ارائه مدارک مناسب جهت اثبات فعالیت در زمینه محصولات لبنی؛
  • وجود رسید پرداخت های لازم نظیر هزینه اظهارنامه یا تعرفه های موجود جهت ثبت برند.

مراحل و شرایط ثبت برند محصولات لبنی کدام است؟

همانطور که اشاره شد؛ ثبت نام و علامت تجاری نیازمند طی مراحل و تهیه مدارک به خصوصی است. اگر بدون اطلاعات جهت انجام این مراحل اقدام کنید؛ ممکن است که سردرگم شده و زمان زیادی را جهت انجان این کار هدر دهید. بنابراین اگر می خواهید که با مراحل ثبت برند آشنا شوید؛ در ادامه با ما همراه باشید:

  1. تهیه مدارک مورد نیاز؛
  2. استعلام اسم برند مورد نظر؛
  3. ارائه اظهارنامه ثبت علامت تجاری؛
  4. ارسال اظهارنامه به اداره مالکیت معنوی؛
  5. دریافت رمز؛
  6. ارائه آگهی نوبت اول؛
  7. پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه های جانبی؛
  8. چاپ آگهی دوم و دریافت سند برند.

نتیجه گیری

در این مقاله گفته شد که تولیدکنندگان محصولات لبنی جهت ثبت برند خود باید از شرایط ثبت برند محصولات لبنی به درستی آگاه باشند. زیرا آگاهی از این شرایط منوط به کسب اطلاعات در رابطه با مراحل و مدارک مورد نیاز جهت انجام این کار است. البته انتخاب نام برند نیز باید با رعایت برخی شرایط انجام شود. در غیر این صورت ممکن است که در روند کار با مشکل مواجه شوید.

به همین دلیل در این مقاله به بررسی شرایط، مراحل و مدارک ثبت برند برای لبنیات پرداختیم. در نهایت نیز باید بدانید که اگر زمان یا اطلاعات کافی جهت انجام این کار را ندارید؛ بهتر است که با کارشناسان ثبت فردا ارتباط برقرار کنید و با پرداخت هزینه ای مناسب، بهترین برند را به ثبت برسانید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد