نمونه روف گاردن

0

نمونه روف گاردن

روف گاردن یا بام باغ سبز به منظور ایجاد فضای سبز در مناطقی بدور از زمین گفته می شوند. معمولا بام باغ سبز را در تراس، پنت هاوس، و پشت بام خانه ها می سازند. بدون این که زمینی را اشغال کنید می توانید یک فضای سبز عالی برای خود داشته باشید. نمونه روف گاردن ها زیاد هستند و هر کدام روش اجرای خاصی دارند.

ما در این مطلب به انواع روف گاردن ها و نحوه  اجرای آنها اشاره خواهیم نمود.

سیستم اجرایی که برای روف گاردن ها مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است از این رو نمونه روف گاردن ها نیز متفاوت هستند. این نمونه ها را می توانیم به سیستم متمرکز، سیستم گسترده، سیستم ترکیبی، سیستم جعبه گیاه یا مدولار تقسیم بندی کنیم.

سیستم متمرکز(intensive): معمولا برای سیستم های متمرکز از واژه ی روف گاردن استفاده می کنند. در این سیستم همون پارک ها از گیاهان مختلفی استفاده می شود. شبیه به باغ های سنتی هستند. از این رو برای کاشی درختچه و گیاه لازم است خاک عمیقی استفاده شود.

نمونه روف گاردن متمرکز معمولا بر روی بام های اجرا می شوند که همه به آن دسترسی داشته باشند و به نوعی برای تمام واحد ساختمان ها عمومی باشد. از این رو از چمن های معمولی در آن کاشته و خاک عمیقی باید داشته باشد.

سیستم گسترده(extensive): نمونه روف گاردن با سیستم گسترده را معمولا بام سبز می گویند. از آنجایی که در این محیط ها گیاهان کمی کاشت می شود، به خاک کم عمقی نیز نیاز دارند. ارتفاع این سیستم را کم بوده و ضخامت کمی نیز دارند.

زمانی که بخواهید بر روی یک ساختمان قدیمی روف گاردن اجرا کنید می توانید از این سیستم استفاده کنید. زیرا سیستم گسترده حداقل بار وزنی را دارد و مناسب برای این محل ها می باشد.

سیستم ترکیبی(synthetic): یکی دیگر از نمونه روف گاردن ها سیستم ترکیبی است. همانطور که از ام این سیستم مشخص است، از دو سیستم متمرکز و گسترده ترکیب شده و تمام خصوصیات آن دو را با یکدیگر دارد. اما مسلما نسبت به آن دو از ظرفیت وزنی بیشتری برخوردار می باشد.

این نمونه روف گاردن معمولا مورد مناسبی برای اجرای آلاچیق می باشد. زیرا بر روی محیطی اجرا می شود که از توان تحملی بالا برخوردار بوده و از این رو می توانید به راحتی اقدام به نصب آلاچیق بر روی این روف گاردن ها نمایید.

سیستم جعبه گیاه یا مدولار(planter box): این نمونه روف گاردن را می توانیم آسان ترین و ساده ترین مدل به شمار آوریم. زیرا در این سیستم فقط نیاز به جعبه های مخصوصی جهت کاشت گیاه داریم.

برخی نکات مهم در نمونه

زمانی که تصمیم می گیرید روف گادرن بر رویی بام خود بسازید باید به برخی نکات توجه لازم را داشته باشید. اولین نکته در ساخت روف گاردن  استفاده از خاک مناسب است. از آنجایی که روف گاردن ها بر روی بام ها، تراس ها و … ساخته می شوند لازم است از خاک سبک استفاده شود.

خاک هایی که قدرت جذب بالای آب را داشته باشند. البته این خاک ها باید مخلوطی از کود داشته باشند. زیرا برای رشد گیاهان بسیار مفید است.

یکی دیگر از مواردی که در ساخت نمونه روف گاردن ها باید به آن توجه نمایید، تقسیم وزن است. ساخت روف گاردن بر روی بام به تنهایی فشار زیادی به بام می اورد، از این رو اگر قصد دارید بر روی بام باغ سبزتان آلاچیق بسازید باید به گونه ای محاسبات انجام شود که، اضافه وزنی بر روی یک قسمت از ساختمان ایجاد نشود.

مهمترین قسمتی که می توانیم در ساخت روف گاردن به ان اشاره نماییم، ایزولاسیون بام باغ می باشد. ایزولاسیون کردن یعنی به گونه ای عایق کاری نمودن بام، تا از عبور آب به فضای زیر بام باغ ها جلوگیری شود. اگر این مرحله به درستی انجام نشود ممکن است برای ساختمان اشکالات زیادی را به وجود آورد.

شما به راحتی می توانید به وسیله نصب روف گاردن بر روی بام خانه های خود، از اتلاف انرژی جلوگیری نمایید. از طرف دیگر می توانید به کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ کمک بسیار زیادی نمایید. روف گاردن ها محلی مناسب برای تفریح نیز هستند. از این رو می توانید بدون این که هزینه ی بالایی صرف کنید، برای تفریح و دریافت انرژِ به روف گاردن های خود ساخته مراجعه کنید.

اگر تمام شهر را روف گاردن ها فرا بگیرند، همه ی شهرهای می تواند به زیبایی شمال کشور شود. علاوه بر مزایای بیشمار استفاده از بام باغ ها، نمونه روف گاردن ها می توانند جلوه زیبایی به شهر و ساختمان دهند.

پس با خیال راحت اقدام به اجرای روف گاردن بر روی بام خود نمایید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک نمونه روف گاردن مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد