چسب چگونه به وجود آمد؟

0
چسب چگونه به وجود آمد؟ چسب به مادی ای گفته می شود که میان دو سطح اتصالی قوی به وجود می آورد. دو سطح جامد به یکدیگر متصل شده و این کار توسط لایه نازکی از چسب انجام می شود. از دیرباز چسب ها جایگاه مهمی در کارهای روزمره داشته اند.

چسب چگونه به وجود آمد؟

تاریخچه چسب به زمان های گذشته باز می گردد. ساختار چسب از گذشته تا کنون تفاوت های بسیاری کرده است. اما پایه و اساس چسب و منشا تشکیل آن بسیار قدیمی است. در این مقاله تاریخچه پیدایش چسب و انواع آن را برای شما شرح خواهیم داد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از گذشته تا کنون از چسب به عنوان اتصال اجسام به یکدیگر استفاده می شود. آثار قدیمی کشف شده از زمان قدیم بیانگر این موضوع است. از حدود سه هزار سال پیش از چسب جهت اتصال اشیای شکسته به یکدیگر استفاده می شد. ثبت اولین نمونه از ماده ای تحت عنوان چسب به ۴۰۰۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. قسمت های چسبیده شده حاکی از آن است که از نوعی رزین به دست آمده از صمغ درختان به عنوان چسب استفاده شده است. پیدا کردن مجسمه هایی در بابل نیز بیانگر همین موضوع است. بنابراین عملکرد چسب از گذشته تا حال قابل مشاهده است. چسب ها در گذشته به شکل قیر بوده است و قدمت بسیار بالایی دارد. در دوره های ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مدارک بیشتری مبنی بر استفاده از چسب در زمان های گذشته پیدا شده است. نقاشی های موجود بر روی دیوارها به وضوح مراحل استفاده از چسب را به تصویر کشیده اند. حتی در ساخت تابوتی در مقبره کشف شده از توتان، از چسب بهره گیری شده است. اشیای هندی و اثاثیه های فرعون موجود در موزه به وفور از چسب در ساخت و ترمیم آن ها از چسب استفاده شده است. به طور کلی استفاده از چسب در دوره های مختلف تکامل بیشتری یافته است. امروزه تولید چسب های متنوع برای صنایع پیشرفت بسیاری کرده است. در صورت مراجعه به بازار با تنوع گسترده ای از انواع چسب مواجه می شوید.

چسب های حیوانی و گیاهی

در ابتدا چسب ها به دو صورت گیاهی یا حیوانی بود. چسب های حیوانی بر پای کلوژن مامالیام بودند. این ماده شامل پروتئین اصلی پوست، رگ، پی و استخوان است. به همین دلیل این چسب ها به چسب های حیوانی معروف بودند. اما چسب های گیاهی از نشاسته، برنج، سیب زمینی و دکسترین دانه های گندم تشکیل شده بود. با توجه به کاربردهای متنوع چسب، از قرن ۱۹ به بعد چسب های گیاهی و حیوانی از رده خارج شدند. چسب های سنتتیک در صنایع پلیمری جای این چسب ها را گرفت. بنابراین چسب ها پس از پیدایش به دو صورت گیاهی و حیوانی استفاده می شد. هر کدام از این چسب ها در زمان قدیم کاربردهای متنوعی داشتند. به طور کلی کاربرد این محصول در زمان پیدایش چسب بسیار محدود بود. در ادامه این کاربردها را شرح خواهیم داد.

کاربرد چسب

پس از پیدایش چسب، با توجه به کاربردهای آن استفاده از این محصول رواج پیدا کرد. در گذشته از چسب برای اتصال قطعات شکسته به یکدیگر استفاده می شد. همچنین برای ساخت مجسمه های بابل، تابوت و غیره از این چسب استفاده شده است. با آگاهی به کاربرد چسب استفاده از این محصول گسترش بیشتری پیدا کرد. پیدایش چسب خدمت بزرگی به بشر بود. کاربردهای متنوع چسب بسیاری از افراد را به استفاده از آن ترغیب می کند. از طرفی بدون وجود چسب هیچ کاری انجام نخواهد شد.

فناوری ساخت چسب

چسب چگونه به وجود آمد؟ ساخت چسب در سه دهه اخیر رشد فراوانی کرده است. آمارها حاکی از آن است که در سال ۱۹۶۶ حدود ۷ میلیون پوند از چسب در دنیا استفاده شده است. این آمار رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۹۶۵ داشته و این اتفاق در مدت یک سال افتاده است. چسب های ساختمانی سهم بالایی از فروش را از آن خود کرده اند. با گذشت زمان فرمول های جدیدی برای ساخت چسب به بازار عرضه گردید. رقابت سختی میان تولیدکنندگان به منظور تولید چسب های جدید برقرار است. در دنیا بیش از صدها نفر به ساخت و توسعه فرمول های چسب می پردازند. این تعداد هر روز رو به افزایش بوده است و چسب های متنوعی تولید می شود. در آمریکا، صنعت چسب به صورت یک حرفه تخصصی به شمار می رود و هزاران نفر در این زمینه به فعالیت مشغول هستند.

خرید چسب و انواع آن

خرید این محصول در زمان پیدایش چسب، بسیار محدود بود. بسیاری از افراد به جای خرید این محصول آن را درست می کردند یا به صورت مبادله ای به این کالا دسترسی داشتند. اما امروزه روش های متفاوتی جهت خرید چسب در اختیار صنایع بزرگ و غیره قرار گرفته است. امروزه در سراسر کشور شاهد حضور نمایندگی های معتبر فروش چسب های مختلف هستیم. با جستجو در بازار به این نتیجه پی خواهید برد. این روش معایبی را به دنبال دارد. به همین منظور روش دیگری برای راحتی بیشتر مصرف کننده تعیین شده است. خرید اینترنتی چسب از بهترین روش های خرید به شمار می شود. طی سال های اخیر، خرید اینترنتی چسب گسترش فراوانی یافته است. به علاوه این روش دردسرهای روش حضوری را به دنبال ندارد. به همین دلیل برای خرید راحت انواع چسب این روش را امتحان کنید. سایت خوگرپلاس یکی از سایت های معروف در این زمینه است. این سایت اطلاعات مربوط به محصول را به صورت کامل در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. علاوه بر شرح ویژگی های محصول، تصاویر آن ها در این سایت قابل مشاهده است.

خرید اقساطی انواع چسب

از چسب و انواع آن در صنایع مختلف استفاده فراوانی می شود. به همین دلیل برخی از صنایع بزرگ این محصول را به صورت عمده خریداری می کنند. به منظور تامین هزینه های این محصول خرید اقساطی بهترین گزینه به شمار می رود. در نتیجه، پیدایش چسب کمک بزرگی به بشر برای استفاده در موارد مختلف کرد. چسب های گیاهی و حیوانی از جمله چسب های مورد استفاده در زمان گذشته بود. کاربرد چسب در موارد مختلف نیز از مهم ترین کاربردهای آن به شمار می رود. خرید اینترنتی چسب از جمله روش های تهیه این محصول محسوب می شود. خرید اقساطی چسب نیز از بهترین روش های پرداخت هزینه آن به شمار می رود. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در زمینه پیدایش چسب کسب کرده باشید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد