با چسب سیلیکونی آشنا شوید!

0
با چسب سیلیکونی آشنا شوید! امروزه چسب ها طیف گسترده ای دارند. در این رابطه هر یک از انواع چسب، کاربردهای مختلفی خواهند داشت و در انواع مشاغل از آن ها استفاده می شود. بین طیف وسیع انواع چسب، نوع سیلیکونی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد.

با چسب سیلیکونی آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در ساخت چسب سیلیکونی از فن آوری الاستومری استفاده کرده اند. همین فناوری باعث انعطاف پذیری خارق العاده و مقاومت بی نظیر چسب های سیلیکونی در برابر هوا شده است. این نوع چسب ها کاربرد گسترده ای در صنایع الکتریکی، الکترونیکی، اتوموبیل، هوافضا و ساخت و ساز دارند. در این مقاله، شما را با ماهیت این چسب، ویژگی های چسب های سیلیکونی و کاربرد این چسب آشنا می کنیم.

چسب سیلیکونی چیست؟

این محصول در دسته بندی مواد پلیمری قرار می گیرد. چسب سیلیکونی در مقایسه با سایر چسب ها بر اساس پلیمرهای آلی دارای خواص ویژه ای است؛ زیرا سیلیکون ها ویژگی های شیمیایی متفاوتی دارند. این محصولات در دماهای پایین، حرارت ۱۰۰- درجه فارنهایت (۷۵- درجه سانتی گراد) بسیار الاستیک باقی می مانند و همچنین از پایداری درجه حرارت بسیار خوبی برخوردار هستند. بنابراین، ویژگی اصلی چسب های سیلیکونی مقاومت بالای آن ها در دمای بسیار پایین یا بسیار بالا است. این محصول نوعی چسب به شمار می رود که حاوی سیلیکون و اکسیژن است. به طوری که این مواد آن را به یک محلول ضد آب مناسب تبدیل می کند. این چسب در بسیاری از مناطق به دلیل پایداری نه تنها از نظر شیمیایی بلکه از نظر حرارتی نیز کابرد دارد. همچنین این محصول برخلاف بسیاری از چسب های دیگر، در برابر هوازدگی و رطوبت نیز مقاوم است.

ویژگی های چسب سیلیکونی

با چسب سیلیکونی آشنا شوید! از آنجایی که هر یک از چسب ها ویژگی های به خصوصی دارند؛ در زمان خرید باید با هر یک از این ویژگی ها آشنا باشید. بنابراین در ادامه ویژگی های مدل سیلیکونی را برای شما شرح می دهیم.

مقاوم در برابر حرارت و سرما

به طور کلی، کاربران بهتر است برای استفاده در کاربردهایی که در برابر درجه حرارت بالا (در بعضی موارد تا ۶۰۰ درجه فارنهایت) قرار دارند؛ از چسب های سیلیکونی استفاده کنند. زیرا چسب های سیلیکونی توانایی قرارگیری در معرض۵۷۵ درجه فارنهایت (۳۰۰ درجه سانتی گراد) برای دوره های کوتاه را دارند. چسب های سیلیکونی پس از استفاده انعطاف پذیر باقی می مانند و در برابر مواد شیمیایی از جمله آب مقاومت فوق العاده ای خواهند داشت.

اتصال فلزات با چسب های سیلیکونی

به دلیل تنش سطح پایین، چسب های سیلیکونی قابلیت رنگ ندارند. به دلیل مقاومت چسب سیلیکونی در برابر گرما و همچنین انعطاف پذیری بالای آن ها از این چسب ها جهت اتصال فلزات بیشتر استفاده می شود.

موارد استفاده از چسب سیلیکونی

امروزه به چسب های سیلیکونی، چسب های همه کاره گفته می شود. زیرا قادر خواهید بود از این چسب به عنوان یک محصول واحد به تنهایی استفاده کرده یا با مخلوط آن با مواد دیگر اجسام مختلف را به یکدیگر متصل کنید. همچنین این قابلیت را دارد که آن را در سطح وسیعی از سطوح فرموله کرد و همچنین بمنظور استفاده از حلال های آلی و مواد شیمیایی اسیدی مناسب است.

تعمیرات و نگهداری منازل

احتمالا رایج ترین و محبوب ترین کاربرد چسب سیلیکونی، تعمیر وسایل منزل است. در منازل اجسام و موارد مختلفی با استفاده از چسب های سیلیکونی تعمیر می شوند. از این چسب مقاوم در برابر آب به طور مرتب برای پرکردن سوراخ ها و خالی کردن هرگونه شکاف و درز استفاده می شود. همچنین این نوع چسب ها برای ایجاد تراز در سطوح کاربرد دارند.

درزگیر و باند برای شیشه

چسب های سیلیکونی یک درزگیر عالی به شمار می روند. به همین دلیل از اکثر چسب های دیگر پیشی می گیرد. با این وجود این چسب ها انعطاف پذیر، بادوام و دارای خواص اتصال قوی هستند. بنابراین تقریبا برای هر سطحی از جمله پلاستیک، فلز و شیشه از آن ها استفاده می شود. این محصول اغلب در چسباندن و اتصال شیشه بر آکواریوم ها کاربرد دارد. این چسب با مقاومت در برابر آب یک راه حل ایده آل برای تولیدکنندگان مخزن شیشه ای به منظور اتصال شیشه ها به یکدیگر فراهم می کند. همچنین برای تزئینات شیشه ای و آثار هنری نیز از آن استفاده می شود.

درزگیرها و چسب های ساختمانی

از این چسب معمولا در ساخت و سازهای خانگی و تجاری استفاده می شود. کاربرد چسب سیلیکونی بسیار بیشتر از موارد ذکر شده است. اتصال پنجره های شیشه ای در ساختمان ها و پرکردن شکاف بین پنجره های شیشه ای و فریم ها از دیگر موارد کاربرد این چسب به شمار می رود. همچنین از این محصول به عنوان درزگیر حمام استفاده می شود.

اتومبیل، دستگاه های الکترونیکی و لوازم خانگی

از این چسب در ساخت محصولات متنوع از جمله لوازم اتومبیل، لوازم خانگی و دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند. در منزل چسب های سیلیکونی جهت پوشاندن درزهای کاشی، سنگ ، سرامیک و حتی کابینت ها کاربرد دارند. توانایی این چسب ها جهت مقاومت در برابر دمای شدید، آن ها را به یک ماده اتصال یا درزگیر مناسب جهت ساخت کالاهای بادوام تبدیل کرده است. همچنین این چسب ها کاربرد بسیاری در صنایع خودروسازی دارند. از این مواد اغلب در ساخت و اتصال واشرهای اتومبیل استفاده می شود که دارای محیطی با درجه حرارت بالا هستند.

کلام آخر

همانطور که مطالعه کردید؛ چسب سیلیکونی کاربردهای گوناگونی دارد. دلیل این امر نیز مقاومت این محصول در برابر شرایط مختلف آب و هوایی است. کاربرد فراوان این چسب در صنایع مختلف مانند صنایع ماشین سازی، ساختمان سازی و لوازم الکترونیکی باعث می شود که افراد به خرید اینترنتی چسب راغب شوند. در این رابطه وبسایت خوگرپلاس خدمات بسیاری در رابطه با خرید اینترنتی چسب سیلیکونی و خرید اقساطی چسب های مختلف ارائه می دهد. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد