نئوپان خام چیست ؟

0
نئوپان خام چیست؟ مسلما همه ما بارها و بارها اسم نئوپان یا تخته خرده چوب را شنیده ایم ،اما شاید شما جز آن دسته از کسانی باشید که با انواع محصولات چوبی آشنایی کمی دارید و این سوال برای شما پیش آمده باشد که نئوپان خام چیست و اصولاً در چه مواردی قابل استفاده می باشد. برای پاسخ به این پرسش شما در ابتدا باید بررسی کوتاهی راجع به مبحث پیدایش نئوپان داشته باشیم و اهمیت آن در عرصه صنعت را بررسی کنیم.

بررسی تاریخی و پاسخ به سوال نئوپان خام چیست ؟

در واقع تخته خرده چوب یا همان نئوپان برای اولین بار توسط مردم آلمان مورد استفاده قرار گرفت و روانه بازار شد. اگر بخواهیم از نظر تاریخی این موضوع را بررسی کنیم ، باید گفت که نخستین محصول صنعتی که از نئوپان ساخته شد در دوران جنگ جهانی دوم بود.

نئوپان خام چیست ؟

یک شرکت آلمانی که در ناحیه برمن قرار داشت توزیع و عرضه نئوپان را برعهده گرفت. حال برای آنکه بدانیم دقیقا نئوپان خام چیست، باید چگونگی تولید این محصول را در سال های اولیه تا کنون بررسی کنیم. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اولین شرکت آلمانی که تولید نئوپان را برعهده گرفت توانست، ضایعاتی مانند خاک اره و خرده چوب هایی که آسیاب شده بودند را به همراه تراشه ها چوب، چسب زنی کند و در آخر توسط انواع برش های متفاوت، آن را به محصول نهایی تبدیل کند. نوبت آن رسیده است که بدانیم آسیاب کردن ذرات چوب چگونه انجام میگیرد؟ چرا که پاسخ این سوال می تواند ما را در رسیدن به پاسخ نئوپان خام چیست یاری کند. حقیقتاً هنگامی که چوب یا مواد دیگر به صورت اتفاقی یا توسط دستگاه خرد کن به تکه های کوچک تبدیل می شود و ابعاد این تکه ها آنقدر کوچک می شود که از یک الک با سوراخ های کوچک، عبور می کند، عمل آسیاب کردن ذرات چوب صورت گرفته است. فرقی نمی‌کند در گذشته یا در عصر جدید عملیات ساختن نئوپان طی شود، در همه حال برای تشکیل نئوپان خام شرکت ها از روش هایی همچون آسیاب کردن استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که در برخی از موارد رزین هایی که شرکت های مختلف، انتخاب می کنند ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اکنون، تا حدودی با پاسخ پرسش نئوپان خام چیست آشنا شدیم و متوجه شدیم که نخستین کارخانه های صنعتی تولید نئوپان خام را با حساسیت انجام می دادند و امروزه نیز این فرآیند بسیار پیشرفت کرده است و دستگاه ها و ابزارهای جدید و بهره وری بیشتر از نئوپان و برای تولید انبوه تر، مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل اهمیت بالای نئوپان خام

اکنون ما با پرسش سوال نئوپان خام چیست تا حدودی آشنا شدیم و نوبت به آن رسیده که دلیل اهمیت این محصول چوبی را در عرصه صنعت، مصرف و  توزیع، بررسی کنیم تا پاسخ کاملی به پرسش ذهنی شما داده باشیم. در ابتدا لازم است که  به خوبی مواد تشکیل دهنده نئوپان و خطراتی که آن را تهدید می کند را مورد بررسی قرار دهیم. نئوپان یا همان تخته خرده چوب اصولاً بسیار متراکم تر همگن تر از چوب‌های دیگری مانند، تخته لایه می باشد. این نوع از چوب به دلیل آنکه از خرده چوب ها تشکیل شده است، قیمت مناسب تری دارد و میتواند در محصولاتی که قیمت در آنها اهمیت زیادی دارد و شکل ظاهری اهمیت کمتری دارد، مورد استفاده قرار گیرد . مانند فضاهای داخلی کشوها و کمدها …… به هر حال تخته نئوپان میتواند با استفاده از رنگ ها و یا حتی روکش های چوبی نیز ظاهری زیبا پیدا کند و در کنار آن علاوه برداشتن ویژگی همچون، مقاومت بالا شما هزینه کمتری نیز می پردازید. در بررسی پاسخ به سوال نئوپان خام چیست باید این نکته را در نظر بگیرید که تمام نئوپان هایی که به بازار ارائه می شوند از کیفیت یکسانی برخوردار نمی باشند و برخی از آنها ضعف هایی همچون ابعاد نامتناسب و روکش بی کیفیتی که رطوبت را از خود عبور میدهد، وجود دارد. از بهترین نوع تخته نئوپان ها آن محصولاتی هستند که سطح  و لبه آنان دارای روکش با کیفیت می باشد و توسط رنگ یا آستر نیز پوشش داده شده اند. اینگونه رطوبت و آب هیچ راهی برای نفوذ به مواد داخلی تخته خرده چوب نخواهد داشت.

نتیجه گیری در سوال نئوپان خام چیست

بنابراین همانطور که از پاسخ به سوال نئوپان خام چیست ؟ مشخص است در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که از نئوپان ها بیشتر در مصارف خارجی ساختمان ها استفاده می شود . برای مکان هایی که میزان رطوبت بالایی دارند، استفاده کردن از نئوپان در این مکان ها بسیار ریسک پذیر می باشد. بهتر است در محیط های خشک از تخته خرده چوب استفاده شود و یا در قسمت هایی از خانه که رطوبت در آنجا کمتر نفوذ می کند. زیرا با ورود رطوبت به تخته نئوپان کل تخته چوب به مرور زمان فاسد می‌شود و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. در نتیجه بهتر است در معماری داخلی خانه ها، در فضاهایی مانند: آشپزخانه و اتاق خواب ها از این تخته استفاده شود و در مکان هایی مانند حمام دستشویی کمتر از این نوع چوب استفاده شود. اگر نئوپان خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد