مزایای چسب وکیوم

0
مزایای چسب وکیوم به نوعی ماده پلیمری گفته می شود که کاربرد بسیاری در صنعت کابینت سازی و چوب دارد. از این چسب جهت روکش سطوح مختلف با پی وی سی استفاده می شود. این محصول در دو نوع تک جزئی و دو جزئی در بازار موجود است.

مزایای چسب وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چسب های تک جزئی نیاز به ترکیب با ماده دیگری ندارد. همچنین چسب های دو جزئی با افزودن ماده ای به نام ایزو سیانول، مقاومت حرارتی آن بالا می رود. بنابراین این محصول از مزایای بسیاری برخوردار است. هدف ما در این مقاله شناسایی مزایای چسب وکیوم و آشنایی با این کالا است. نحوه استفاده از چسب وکیوم آن را به چسبی کاربردی تبدیل کرده است. مهم ترین کاربرد این محصول در صنعت ام دی اف به خصوص کابینت سازی به چشم می خورد. ورق های پی وی سی توسط چسب وکیوم به سطوح مورد نظر چسبانده می شوند. استفاده این محصول در صنعت بسته بندی از دیگر کاربردهای آن به شمار می رود. همچنین چسباندن پی وی سی به مقوا توسط این چسب انجام می شود. چسب وکیوم مانند هر وسیله دیگری از مزایایی برخوردار است که شما را به خرید آن ترغیب می کند.

مزایای چسب وکیوم

این چسب به چسب ممبران معروف بوده و از پرطرفدارترین محصولات محسوب می شود. همانطور که اشاره شد، اصلی ترین کاربرد این چسب در صنایع چوبی است. چوب طبیعی قیمتی بیش از مصنوعات چوبی دارد؛ به همین دلیل با استفاده از این چسب و روکش محصولات توسط پی وی سی، ظاهری شبیه به چوب طبیعی پیدا خواهند کرد. بنابراین ترجیح بسیاری از افراد استفاده از روکش طرح چوب به جای چوب طبیعی است. از دیگر مزایای این چسب، قیمت مقرون به صرفه آن و سهولت آسان در انجام عملیات چسبی زنی است.

نحوه استفاده از چسب وکیوم

بیشترین کاربری این چسب، چسباندن انواع روکش بر سطوح ام دی اف است. روکش هایی مانند پی وی سی یا هایگلاس توسط این چسب به سطوح مورد نظر می چسبند. جهت انجام این کار، ابتدا لبه و سطوح ورق ام دی اف توسط چسب اسپری می شود. این کار تا زمانی که درخشندگی چسب بر روی سطح نمایان شود، ادامه پیدا می کند. توصیه می شود چسب زنی لبه ها را دو بار تکرار کنید؛ با انجام این کار عملیات روکش به خوبی انجام خواهد شد. پس از انجام عملیات، قطعه را در محلی خشک و خنک قرار داده تا به طور کامل خشک شود. پس از خشک شدن، قطعات چسب کاری شده توسط لامپ های مخصوص مورد بررسی قرار می گیرند. همانطور که گفته شد این قطعات باید جدا از هم و در محلی خشک نگهداری شوند. سپس اضافه های روکش از قطعه جدا می شود. در هنگام انجام عملیات گرما دهی به زمان توجه داشته باشید. مدت زمان انجام این عملیات نباید بیش از سه هزار ثانیه طول بکشد. در غیر اینصورت چسب قدرت جذب خود را از دست می دهد. پیش از اسپری کردن چسب، مخزن مخصوص آن را به خوبی تکان دهید. این کار باعث می شود چسب به طور کامل ترکیب و یکنواخت شود. بنابراین هنگام چسب زنی سطح مورد نظر، کاملا صاف خواهد بود. همچنین مدت زمان استفاده از چسب های دو جزئی نیز ده ساعت است. این چسب ها به دلیل ترکیب با ایزو سیانول تا ۱۰ ساعت قابلیت چسبیدن را دارند. پس از این مدت قابلیت خود را از دست داده و هیچ گونه کارایی نخواهد داشت.

راهنمایی خرید چسب وکیوم

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام خرید با آن مواجه خواهید شد، رنگ چسب است. چسب های ممبران از رنگ های متنوعی برخوردار بوده اما در بازار ایران تنوع رنگی کمی از آن به چشم می خورد. بنابراین توصیه می شود رنگ های طبیعی این چسب را خریداری کنید. توجه داشته باشید رنگ چسب با روکش همخوانی داشته باشد. هنگام خرید این چسب مقاومت آن را بسنجید. هرقدر دوام این محصول در برابر حرارت و مقاومت بالا باشد، از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود. بنابراین با خرید چسب وکیوم با کیفیت، دوام و استحکام محصولات خود را تضمین می کنید. از دیگر نکات مهم هنگام خرید این چسب، توجه به زمان مورد نیاز جهت اسمبل و کلامپینگ است. توجه به این نکات، درجه حرارت مورد نیاز برای چسب را تعیین می کند. درجه حرارت با زمان مورد نیاز رابطه عکس دارد؛ به طوری که با افزایش حرارت زمان کمتری جهت اسمبل و کلامپینگ نیاز است. همچنین به مقدار حرارت لازم جهت گیرایی چسب توجه داشته باشید. در بسیاری از موارد با مطالعه کاتالوگ به میزان درجه حرارت و زمان مورد نیاز پی خواهید برد. بنابراین هنگام خرید چسب وکیوم به نکات گفته شده توجه داشته باشید.

نحوه خرید این محصول

از دیگر مزایای چسب وکیوم، سهولت آسان در خرید است. امروزه این محصول به طور گسترده به بازار عرضه شده و انواع مختلفی دارد. اولین روش جهت تهیه این محصول، خرید حضوری است. در خرید حضوری باید وقت زیادی را به این کار اختصاص دهید. به علاوه ممکن است وقت اضافی جهت جستجو همه فروشگاه ها را نداشته باشید. بنابراین در خرید حضوری وقت، حوصله و هزینه های اضافی را در نظر بگیرید. از دیگر روش های تهیه این محصول، خرید اینترنتی است. با سفارش آنلاین این محصول آن را در کارگاه خود تحویل خواهید گرفت. همچنین با جستجو در تمامی سایت ها، امکان مقایسه آن برای شما وجود دارد. با دسترسی شبانه روزی به سایت قادر به سفارش این محصول خواهید بود. یکی از سایت های موجود و فعال در این زمینه، سایت خوگر پلاس است. خوگر پلاس با معرفی مزایای چسب وکیوم و انواع آن به شما در زمینه خرید این محصول مشاوره می دهد. بنابراین با خرید اینترنتی چسب وکیوم لذت خریدی خوب را تجربه خواهید کرد. در پرداخت هزینه نیز از طریق پرداخت اقساطی چسب وکیوم اقدام می شود. البته عده ای از افراد پرداخت نقدی را انتخاب می کنند؛ اما افرادی که توانایی پرداخت هزینه این محصول را ندارند خرید اقساطی به آن ها توصیه می شود. در این مقاله تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا شما را از مزایای چسب وکیوم آگاه کنیم. با شناخت کاربردهای این محصول و نحوه عملکرد آن این محصول را خریداری کنید. همچنین در مورد انواع روش های خرید آن از جمله خرید اقساطی چسب وکیوم نکاتی ذکر شد. مزایای چسب وکیوم امروزه بسیاری از افراد را وادار به استفاده از آن می کند. امیدواریم مطالب گفته شده مورد توجه شما قرار گفته باشد. اگر چسب ممبران  انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد