ساختار چسب جووات

0
ساختار چسب جووات : چسب جووات یا Jowat نوعی چسب صنعتی است که جهت وکیوم قطعات ام دی اف با روکش های پی وی سی استفاده می شود. استفاده از روکش جهت تولیدات چوبی دوام و ماندگاری آن را افزایش خواهد داد؛ به همین جهت، بسیار پرکاربرد است. این نوع چسب در کشور آلمان تولید می شود و مناسب جهت استفاده در دستگاه پرس ممبران است.

ساختار چسب جووات

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با وجود اینکه اکثر صنعتگران با این نوع چسب آشنایی دارند؛ اطلاع از ساختار چسب جووات موجب می شود با اطمینان بیشتری از آن در ساخت تجهیزات مختلف استفاده کنند. هدف از نگارش این نوشته نیز بررسی ساختار و عملکرد چسب جووات، جهت استفاده صحیح از آن در صنایع مختلف و بهره مندی از نتیجه مطلوب است. به طور کلی ساختار چسب جووات از ترکیب هیدروژن با اکسیژن به وجود می آید؛ به همین علت طبیعی است که استفاده از آن موجب تولید محصولات ضد آب شود. روکش های چسبانده شده توسط این نوع ماده، علاوه بر مقاومت بالا در برابر نفوذ اکسیژن و نیتروژن در برابر حرارت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. به طور کلی تمامی چسب ها از پلیمر ساخته می شوند. همین پلیمر ها به چسب ها قدرت چسبندگی می دهند. یکی از ویژگی های اصلی پلیمرها این است که در دمای بالا روان می شوند و با استفاده از حلال های مناسب، پاک خواهند شد. برخی از چسب ها که از پلیمرهای شبکه ای ساخته شده اند؛ در دماهای بالا روان نمی شود. ساختار چسب جووات از همین نوع است.

با توجه به ساختار چسب جووات در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

چسب جووات به شکل پاششی استفاده می شود و معمولاً هشت ساعت پس از پاشش، به بالاترین میزان مقاومت حرارتی می رسد. فعال سازی این چسب در دمای ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد انجام می شود؛ بنابراین موجب کاهش کیفیت روکش هایی از جنس هایگلاس نخواهد شد. با استفاده از این محصول روکش های بسیار نازک نیز به سادگی چسبانده می شوند. تمامی این ویژگی ها که به علت ساختار چسب جووات پدید آمده اند؛ موجب استفاده از این ماده در ساخت انواع درب ضد حریق، ضد سرقت و ضدآب شده است. از این نوع چسب با کیفیت در وکیوم یا چسباندن رویه پی وی سی در صنایع چوبی به وفور استفاده می شود.

نحوه به کارگیری

هنگام استفاده از این چسب باید از نازل هایی از جنس استیل ضد زنگ استفاده شود که قطر سوراخ خروجی آن عددی بین یک تا یک و نیم میلی متر باشد. با توجه به اینکه جهت کیفیت بهتر کار، ذرات چسب به شکل پودر هستند؛ فاصله نازل تا خود روکش باید حدود ۳۰ سانتی متر باشد. عموماً لبه ها و سطوح مختلف را جهت بهره گیری از بهترین نتیجه، دو مرتبه پاشش اسپری چسب انجام می شود. البته جهت انجام مرتبه دوم، شرط آن است که لایه زیری کاملاً خشک شده باشد.

ساختار چسب جووات از نوع هات ملت

چسب های هات ملت فرمول های بدون حلالی هستند که در مجاورت با دمای مشخصی مایع می شود و سپس روی سطح قرار می گیرند. چسب های هات ملت مدرن از برند جووات، دارای ویژگی های پردازشی عالی هستند و در طیف گسترده ای از متریال از جمله چوب استفاده می شوند. به طور کلی چسب های جووات انواع مختلفی از چسب را تولید می کند که حتی جهت خاص ترین و پیچیده ترین نیازها نیز یک راه حل ایده آل محسوب می شود. پایه ساخت چسب هات ملت جووات از پلی الیفین ها (بر اساس مونومرهای مختلف، به عنوان مثال اتیون، پروپن، بوتان) است. نوعی دیگر از چسب های جووات هات ملت از نوع واکنش پذیر هستند. این نوع نیز پیش از پردازش گرم می شوند و در حالت مذاب استفاده می شوند. هنگامی که چسب سرد شود؛ از طریق یک فرآیند سخت، استحکام خود را حفظ خواهد کرد. این نوع چسب پس از اتصال، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، گرما و مواد شیمیایی دارد. چسب Jowat هات ملت واکنش پذیر، از پلی اورتان و پلی الیفین ساخته شده می شود و در اشکال مختلفی در در دسترس مصرف کننده قرار می گیرد.

مزایا چسب جووات هات ملت

  • به شکل جامد عرضه می شود.
  • سرعت تولید بالا و زمان تنظیم کوتاهی دارد.
  • پس از سرد شدن، در مجاورت با گرما مجدد قابل استفاده خواهد بود.
  • مناسب جهت چسباندن متریال های مختلف.
  • کاملاً ضد آب است و جهت اتصال سطوح صاف استفاده می شود.
  • در برابر گرما و واکنش های شیمیایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

کاربرد چسب جووات هات ملت

  • در صنایع چوبی و جهت وکیوم روکش های پی وی سی
  • در صنایع خودرو سازی جهت ساخت چراغ ها و وسایل تزئینی اتومبیل
  • در صنایع سلولزی
  • و غیره

تهیه این محصول

این نوع چسب صنعتی به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و خاص خود تنها توسط شرکت های خارجی و آلمانی تولید می شود و اساساً برند جووات یک برند آلمانی است. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی در حال تحقیق در خصوص ساخت این ماده پرکاربرد هستند و امید است که به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کنند. امروزه سایت های معتبر عرضه محصولات صنعتی بستر مناسبی را برای مصرف کنندگان و صنعتگران جهت خرید اینترنتی چسب جووات و حتی خرید اقساطی چسب جووات فراهم کرده اند.

نتیجه گیری

چسب جووات Jowat یک چسب صنعتی است که در کشور آلمان تولید می شود و کاربرد چسب جووات به شکل پاششی است. این ماده به مقاومت بالای حرارتی و خواص ضدآب معروف است و این خاصیت حدود هشت ساعت پس از پاشش به بیشترین مقدار خود می رسد. ماده اصلی سازنده انواع چسب پلیمرها هستند. با وجود اینکه پلیمرها در مجاورت با آب و رطوبت، خاصیت چسبندگی خود را از دست می دهند اما به دلیل وجود اکسیژن و نیتروژن در ساختار چسب جووات، این چسب تحت عنوان ماده ضدآب در صنایع چوبی و جهت تولید درب های ضدآب از جنس mdf استفاده می شود. به دلیل افزایش استفاده از این نوع چسب، به خصوص جهت چسباندن روکش های pvc تقاضا جهت خرید چسب جووات بسیار بالا رفته است. یکی از وب سایت های معتبری که استفاده کنندگان جهت خرید اقساطی چسب جووات نیز قادر هستند به آن مراجعه کنند، خوگرپلاس است که در زمینه عرضه تمامی مواد اولیه صنعتی فعالیت دارد. اگر چسب جووات  انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد