کاربرد نئوپان خام

0
کاربرد نئوپان خام :جالب است بدانید که اکثر محصولاتی که به صورت صنعتی تولید شده‌اند و یا در حال تولید می باشند اگر به صورت دقیق مورد بررسی واقع قرار دهید، متوجه خواهید شد که همه آنان رابطه بسیار نزدیکی با سهولت زندگی انسان دارند. همین موضوع نیز باعث شد تا صنعتگران به فکر استفاده از محصولاتی باشند تا علاوه بر راحت تر شدن زندگی انسان باعث صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی و کاهش قطع درختان شوند، به همین دلیل کاربرد نئوپان خام در صنعت صنایع چوب و مبل سازی افزایش پیدا کرده است.

کاربرد نئوپان خام

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : مهمترین عاملی که باعث شناخته شدن کاربرد نئوپان خام بود، آگاهی کافی در مرحله طراحی است، زیرا متخصصان با اطلاعات مناسب و با شناخت کامل دست به طراحی محصول می زنند. اگر با یک طراح صنعتی در زمینه چوب صحبت کنید متوجه خواهید شد که پیش از هر گونه فعالیتی آنان به طراحی می پردازند و میزان کاربرد محصولاتشان در زندگی انسانی توجه می‌کنند. کاربرد نئوپان خام در زندگی انسان بسیار زیاد می باشد و قبل از تولید این محصول، بسیاری از طرح ها و محصولاتی که در رابطه با صنعت چوب طراحی شدند با شکست مواجه شدند. از اهداف طراحان صنعتی برای تولید و کاربرد نئوپان خام آن بود که آرزوهای بسیاری از مردم برآورده شود، یعنی محصولی تولید شود که علاوه بر دارا بودن مقاومت کافی قیمت مناسبی نیز داشته باشد و در طرح ها و رنگ های مختلف وارد بازار شود. امروزه کاربرد نئوپان خام بسیار گسترده می باشد به طوری که بسیاری از افراد برای طراحی چیدمان منزل از آن استفاده می کنند. همانطور که میدانید در کشور ما به دلیل وجود منابع گسترده جنگل و درختان از زمان‌های گذشته، استفاده از میز های کوتاه تحریر و یا میز های سلطنتی بسیار رایج بوده است. یکی از دوره های تاریخی مهمی که استفاده از مبل سازی در آن بسیار رونق گرفت دوره صفویه بود. در این دوره علاوه بر آن که خاتم کاری و منبت کاری جز هنرهای اصیل ایرانیان به حساب می آمد و تا حد زیادی پیشرفت کرده بود باعث شد تا صنایع چوب ایران در جهان آوازه خواص پیدا کند. همین موضوع نیز این امکان را بوجود آورد تا بسیاری از هنرمندان برای پیشرفت در صنعت چوب و تولید محصولات جدید و پرکاربرد دست به کار شوند. در کشور ما تاریخچه تولید میز و پیشرفت صنایع مبلمان به خصوص در اماکن مقدس و ساخت قصر های حکومتی تاریخ وسیعی دارد . اگر بخواهیم به صورت دقیق کاربرد نئوپان خام را در این صنایع مورد بررسی قرار دهیم باید به اواخر دوره پهلوی اشاره کنیم که اولین کاربرد نئوپان خام در میزهای تحریر مشاهده شد. بلافاصله پس از ظهور نئوپان خام در عرصه مبل سازی استقبال گسترده مردم باعث شد تا کاربرد نئوپان خام در دیگر صنایع این مانند تولید قفسه های کتابخانه افزایش پیدا کند. همانطور که میدانید در گذشته های دور قبل از آنکه فرهنگی غربی استفاده از مبلمان را در میان مردم رایج کند، بیشتر ملت ایران بر روی قالی های زیبا و نفیس می نشستند و یا از صندلی های چوبی استفاده می کردند . حتی می توان گفت که در اواخر دوره قاجار در منازل تعداد محدودی از افراد سرشناس استفاده از مبلمان رایج شد.

کاربرد آن در صنعت مبل سازی

اغلب این محصولات از خارج از کشور وارد ایران می شد ولی پس از گذشت این دوره بیشتر صنعت کاران فعال در زمینه ی محصولات چوبی تصمیم گرفتند تا خودشان این این محصولات را تولید کنند تا علاوه بر افزایش سود و منفعت آن مردم نیز با قیمت مناسب تری آنان را خریداری کنند و از کیفیت بیشتری نیز برخوردار شوند. در چند سال اخیر که کاربرد نئوپان خام برای بیشتر نجاران و صنعت کاران مشخص شد، در نتیجه آنان تصمیم گرفتند که با عرضه این تخته های فشرده به از مزایای آن بهره ببرند. همان طور که می بینید در اغلب تو کاری های مصنوعی چوب به خصوص صفحه میزهای تحریر و انواع مبلمان میزهای ناهارخوری یا بدنه قفسه ها از نئوپان خام استفاده می‌کنند. در عصر حاضر مقاومت و کیفیت محصولات چوبی علاوه بر ظاهر، برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد، به همین دلیل نیز آنان ترجیح می‌دهند که از چوبی در تولید محصولات استفاده شود که به مرور زمان در اثر رطوبت دچار تغییر شکل نشوند و مقاومت خود را نیز از دست ندهند. تمام این ویژگی هایی که مصرف کنندگان از محصولات چوبی انتظار دارند در کاربرد نئوپان خام گنجانده شده است. مهمترین مسئله آن است که شما برای تهیه نئوپان خام از یک مرکز مطمئن اقدام به خرید کنید، زیرا ممکن است برخی از سودجویان کالایی را که با عنوان نئوپان خام به به افراد بفروشند در صورتی که ممکن است این کالاها از خرده چوب تشکیل نشده  باشند و موادی مانند پلاستیکی و زلئد در ترکیب آن ها وجود داشته باشد که در این حالت کاربردهایی و ویژگی هایی را که ممکن است نئوپان خام داشته باشد را ندارند. بنابراین بهتر است محصولات چوبی را از یک مرجع مورد اطمینان مانند خوگرپلاس خریداری نمایید. اگر نئوپان خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد