مضرات چسب چوب

0
مضرات چسب چوب : چسب چوب یا پلی وینیل استات، یکی از چسب های رایج است که افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. به همین دلیل کاربرد چسب چوب بسیار قابل ملاحظه است.

مضرات چسب چوب

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده  : شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چسب چوبی که از آن استفاده می کنید؛ در چه مواردی کاربرد دارد؟ بنابراین باید بدانید که به صورت کلی این چسب در موارد زیر استفاده می شود:
  • به عنوان چسب کاغذ دیواری
  • برای اتصال قطعات کوچک چوب
  • برای ساخت کتاب
  • در کارهای دستی
  • تهیه کاغذ
  • به عنوان چسب در پاکت
به همین جهت این چسب کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد؛ اما آیا برای شما سوال پیش آمده که مضرات چسب چوب چیست؟ زیرا هر محصولی علاوه بر مزایا ممکن است مضراتی نیز داشته باشد که در زمان خرید بسیار مهم هستند. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که با مضرات این چسب آشنا شوید. چسب چوب یکی از محصولاتی است که افراد زیادی در مشاغل مختلف از آن استفاده می کنند. زیرا در اتصالات مختلف از این چسب بهره می برند. نباید فراموش کرد که مضرات چسب چوب در کاربرد آن تاثیر زیادی دارد. اگر قصد دارید که این محصول را بخرید؛ باید نسبت به این موارد آگاهی کافی را داشته باشید و پس از یک تحقیق کامل در زمینه مضرات چسب چوب، این محصول را خریداری کنید.

تجزیه توسط عوامل محیطی

اگر بخواهیم مضرات چسب چوب را برای شما شرح دهیم؛ باید اشاره کنیم که این چسب به راحتی تجزیه می شود. به همین جهت هنگام استفاده از این محصول باید این نکات را جدی بگیرید. عوامل تجزیه کننده بسیاری در محیط وجود دارد که ما لیست کوچکی از آن را در ادامه برای شما شرح می دهیم:
  • جلبک ها
  • گلسنگ ها
  • مخمرها
  • باکتری ها
  • و غیره
نباید فراموش کرد در بحث اتصالات چوب ها، هنگامی که قصد داریم از چسب برای این کار استفاده کنیم؛ باید عوامل محیطی که باعث تجزیه می شود را از مکان مورد نظر دور کنیم.

روغن جلا

استفاده از ترکیباتی همچون جلا و لعاب برای این چسب امکان پذیر نیست؛ اما رنگ زدن آن ممکن است و رنگ های زیبایی بر این چسب ایجاد می شود. قطعا روغن جلا یکی از گزینه هایی است که جهت زیباسازی در چوب ها از آن استفاده می شود و از مضرات چسب چوب همین مورد است. زیرا در صورتی که از چسب چوب در سازه خود استفاده کرده باشید؛ ایجاد جلا بر آن امری ناممکن است.

سرما

از دیگر مضرات چسب چوب این است که در هنگام سرما و یخ زدگی، پلیمر موجود در ترکیب آن از بین می رود و چسب را بی فایده می کند. این پلیمرها از عوامل اصلی در ایجاد حالت کشش و چسبندگی این محصول به شمار می روند. به همین جهت در صورتی که سازه چوبی شما در محیط سرد قرار بگیرد؛ پس از مدتی اتصالات آن شل شده و کیفیت خود را از دست می دهند.

چسب چوب ضد آب نیست

از جمله دیگر مضرات چسب چوب باید بدانید که بر پایه پلیمر ساخته شده است و اکثر چسب هایی که به این صورت هستند؛ مقاومت زیادی در برابر آب ندارند. این محصول در واقع یکی از نوآوری های پر کاربرد قرن بیستم بود که در آن از فرمول شیمیایی پلی وینیل استات یا PVA استفاده شده است. هنگامی که با مواد نفتی در آب ترکیب می شود؛ به عنوان چسبی قدرتمند جهت اتصال چوب ها کاربرد دارد. اما فراموش نکنید که اگر به دنبال چسب چوبی با مقاومت بالا در برابر آب هستید؛ باید مارک های معتبری را تهیه کنید. زیرا ترکیبات ویژه آن ممکن است که سمی و خطرناک باشد؛ اما چسب های چوب موجود در مراکز معتبری همچون سایت خوگرپلاس ارزیابی شده اند و هیچ خطری ندارند. در هر صورت در زمان خرید اینترنتی چسب چوب، باید توجه داشته باشید که این محصول را کاملا ضد آب نیست. زیرا این مسئله در سازه های چوبی که در محیط های باز قرار می گیرند؛ بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین پیش از خرید اقساطی چسب چوب به این نکات توجه داشته باشید.

مدت زمان طولانی جهت استحکام بیشتر

مدت زمان زیاد جهت چسبندگی مستحکم تر یکی دیگر از مضرات چسب چوب است. بنابراین در پیوندهای سریع به شما کمکی نمی کند. چسب چوب که به نام چسب نجاری نیز معروف است؛ عمدتا به عنوان ماده ای چسبنده جهت اتصال چوب ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد آن به عنوان چسب ساختمانی بسیار گسترده است و در صنعت به مقدار بسیار زیادی کاربرد دارد. بسیاری از افرادی که به منزل خود اهمیت می دهند؛ از چسب چوب در اتصالات آن جهت استحکام بیشتر استفاده می کنند. ترکیبات موجود در این محصول به گونه ای است که زمان مورد نیاز برای استحکام پیوند، طولانی است. اکثر افراد در اتصال موارد مختلف به یکدیگر مخصوصا چوب، تمایل دارند که پس از مدت کوتاهی این اتصال محکم شود؛ در حالی که در چسب های چوب این اتفاق رخ نمی دهد و این از جمله مضرات چسب چوب به شمار می رود.

اهمیت رنگ چسب چوب

باید توجه داشته باشید که رنگ چسب بسیار مهم است و در تغییر زمان مورد نیاز جهت چسبندگی این محصول بسیار تاثیر دارد. متناسب با میزان مواد نفتی یا PVA موجود در این محصول، رنگ آن ممکن است زرد یا سفید باشد. این رنگ میزان قدرت چسب را نیز مشخص می کند. در واقع چسب های چوب زرد رنگ، قدرت استحکام بسیار بیشتری نسبت به رنگ سفید دارند و زمان خشک شدن آن بسیار کم تر است. همچنین که از چسب چوب سفید رنگ در اتصالات کوچک و جزئی استفاده می شود. بنابراین در زمان خرید اینترنتی چسب چوب باید به این نکات توجه داشته باشید.

سخن آخر

با استفاده از اطلاعات این مقاله، متوجه شدید که مضرات چسب چوب در کیفیت آن تاثیرگذار است و این چسب در کنار تمام خصوصیات مثبت خود، ممکن است در صورت سهل انگاری شما خطرناک نیز باشد و استفاده از آن شرایط ویژه ای دارد. این چسب در زندگی روزمره ما بسیار پرکاربرد است و خرید آن از طریق سایت خوگرپلاس باعث می شود که محصولی با کیفیت و طول عمر زیاد را تهیه کنید. اگر چسب چوب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد