خرید انواع چسب ممبران

0

خرید انواع چسب ممبران طی سال های اخیر استفاده از ام دی اف به عنوان اوراق فشرده چوبی گسترش یافت. با روکش صفحات خام توسط ام دی اف و تنوع گسترده آن، انقلاب عظیمی در صنعت چوب به وجود آمد. اما چسباندن این اوراق به سطح کابینت نیازمند استفاده از چسب های مخصوص است.

خرید انواع چسب ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در گذشته چسب های مورد استفاده در این صنعت از کیفیت پایین تری برخوردار بود؛ که شرایط خاصی هنگام استفاده از آن باید لحاظ می شد. با پیشرفت تکنولوژی چسب هایی تحت عنوان چسب ممبران به بازار عرضه گردید. در این مقاله قصد معرفی کاربرد و آشنایی شما جهت خرید انواع چسب ممبران را داریم.

خصوصیات این چسب بسیاری از افراد فعال در صنف چوب را به استفاده از آن ترغیب می کند. از مهم ترین ویژگی های چسب ممبران، مقاومت بالا آن در برابر حرارت است. همین ویژگی موجب ذوب شدن چسب هنگام استفاده از آن می شود.

صفحات برش خورده در برابر نفوذ آب آسیب پذیر هستند. با روکش صفحات کابینت توسط این چسب از نفوذ رطوبت به آن ها جلوگیری می شود. بنابراین با استفاده از این چسب، کیفیت آن ها را بالا برده و آن را در برابر عوامل بیرونی محافظت خواهد کرد.

همچنین استفاده از چسب ممبران بسیار آسان بوده که آن را تبدیل به یکی از پر طرفدارترین چسب ها کرده است. پیش از استفاده، دستورالعمل مربوط به استفاده از آن را مطالعه کنید. بنابراین توصیه می شود جهت روکش سطح و بدنه کابینت، از این چسب استفاده شود.

کاربرد چسب ممبران

از دیگر مواردی که شما را به خرید چسب ممبران تشویق می کند، کاربردهای آن است. یکی از مهم ترین کاربرد های این چسب، استفاده از آن در تولید درب های ضد آب است. به طور کلی هر دربی که نیاز به روکش مصنوعی داشته باشد؛ از این چسب استفاده می شود.

این چسب به دو نوع اکرلیک و پلی اورتان تقسیم می شود. بهترین و پر کاربرد ترین نمونه این چسب، پلی اورتان است. بنابراین هنگام خرید این چسب به انواع آن دقت کنید. توصیه می شود پیش از استفاده، حتماً به دستورالعمل های مربوط به هر چسب توجه کنید.

فاکتورهای مهم هنگام خرید چسب ممبران

این چسب به عنوان چسب پرس یا وکیوم نیز شناخته می شود. به همین جهت در خرید آن فاکتورهایی را باید مدنظر داشت. هنگام خرید دقت کنید که چسب ممبران از لحاظ رنگ، با روکش همخوانی داشته باشد. استفاده از رنگ های طبیعی در این شرایط بهتر است.

عملکرد این چسب از دیگر فاکتورهای مهم هنگام خرید آن است. برای مثال مدت زمان مفید گیرایی چسب در دمای ۵۰ درجه از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. مطالعه کاتالوگ چسب ممبران هنگام استفاده از آن کمک بزرگی در این زمینه به شما خواهد کرد.

چسبی که نیاز به مخلوط کردن نداشته یا نیاز کمی به آن داشته باشد؛ از بهترین نمونه چسب ممبران است. همچنین با مخلوط توده کمتری در آن ایجاد می شود. البته توجه داشته باشید دستگاه هایی که از این چسب استفاده می کنند؛ چسب را مخلوط خواهند کرد.

سنجش مقاومت چسب در برابر آب از دیگر فاکتور های خرید آن است. فاکتورهایی دیگری نظیر کلامپینگ و اسمبل برای زمان و دماهای مختلف باید در نظر گرفته شود. طبیعتاً این زمان برای دماهای بالاتر باید کمتر در نظر گرفته شود.

به طور کلی عملکرد یک چسب خوب با کمترین فشار ممکن انجام می شود. این یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام خرید آن باید دقت شود؛ زیرا به مرور زمان تاثیر بسزایی در کارایی دستگاه خواهد گذاشت. با کمترین فشار به دستگاه عملیات پرس انجام می شود.

دستورالعمل استفاده از چسب ممبران

پس از خرید انواع چسب ممبران و آشنایی با کاربردهای آن، نوبت به استفاده از چسب می رسد. آشنایی با دستورالعمل آن، عملکرد شما را هنگام استفاده از آن بهبود می بخشد. چسب ممبران یک چسب پاششی بوده و قطر سوراخ نازل آن ۱.۰ تا ۱.۵ میلی متر است. همچنین جنس تفنگ پاشش از استیل ضد زنگ یا پلاستیک است.

اسپری کردن لبه ها و سطوح برش خورده باید دوبار انجام شود. اسپری کردن بار دوم باید پس از خشک شدن کامل بار اول صورت بگیرد. این کار باید تا زمانی که فیلم سفید رنگ روی قطعه کار ایجاد می شود؛ ادامه پیدا کند.

پس از خشک شدن این فیلم، لایه ای شفاف، بی رنگ و کمی چسبناک روی سطح باقی می ماند. پس از طی این مراحل، سطح کابینت آمادگی انجام عملیات پرس را دارد. برای انجام این مراحل قطعه کار درون سینی دستگاه قرار داده شده و روکش بارگذاری می شود.

نکته مهم هنگام استفاده از چسب مدت زمان عملیات آن است. زمان شروع گرمادهی به روکش تا پایان عملیات بیش از ۳۰۰ ثانیه نباید به طول بیانجامد؛ زیرا پس از گذشت این مدت واکنش پذیری چسب پایان یافته و قدرت چسب را از دست می دهد.

نحوه خرید چسب ممبران

خرید این چسب از روش های متفاوتی انجام می شود. از جمله روش های متدوال و مرسوم جهت خرید چسب ممبران، خرید حضوری است. در این روش وقت زیادی را جهت جستجو در بازار باید اختصاص دهید. همچنین هزینه های اضافی مانند هزینه حمل و نقل و غیره را در نظر بگیرید.

روش بعدی جهت تهیه این محصول، خرید اینترنتی چسب ممبران است. امروزه بسیاری از افراد فعال در صنف چوب و کابینت سازی از این روش اقدام به تهیه چسب ممبران می کنند. خرید اینترنتی چسب ممبران از مزایایی برای شما برخوردار است.

از جمله مزایای این روش به امکان مقایسه تمامی اجناس اشاره می شود. امروزه تولید کنندگان بسیاری در زمینه تولید چسب ممبران فعالیت می کنند. به همین دلیل پیش از خرید با برند های معروف در عرصه تولید این چسب آشنایی نسبی داشته باشید. یکی از سایت های فعال در زمینه مشاوره و فروش این محصول سایت خوگر پلاس است. با خرید اینترنتی چسب ممبران امور خود را به سرعت پیش خواهید برد.

از دیگر روش های تهیه این کالا، خرید اقساطی چسب ممبران است. با خرید اقساطی، توانایی تهیه این محصول به صورت عمده را نیز خواهد داشت. بنابراین اگر پرداخت هزینه چسب ممبران برای شما مقدور نیست از روش خرید اقساطی چسب ممبران وارد کار شوید.

هدف ما در این مقاله معرفی کاربرد چسب ممبران و ویژگی های آن به شما بود. همچنین ارائه فاکتور هایی هنگام خرید چسب ممبران شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد. امیدواریم اطلاعات این مقاله درباره شرایط خرید چسب ممبران مورد توجه شما واقع شده باشد.

اگر چسب ممبران انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد