کاربرد چسب ممبران

0
کاربرد چسب ممبران برای تولید هر وسیله چوبی باید مراحلی طی شود که محصولی با کیفیت و زیبا توسط تولید کنندگان ارائه گردد. برای ساخت بسیاری از مصنوعات چوبی مانند کابینت، میز و صندلی، سرویس خواب و بسیاری از موارد دیگر ابتدا از ام دی اف خام استفاده می شود.

کاربرد چسب ممبران

برای افزایش مقاومت و زیبایی ام دی اف ها باید روکش های متنوع  با طرح و رنگی زیبا بر سطح این نوع تخته چوب قرار گیرد. به همین جهت باید از موادی استفاده شود که علاوه بر چسبندگی خوب، از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چسب ممبران یکی از انواع چسب هایی است که در بازار عرضه شده و از مقاومت خوبی برخوردار هستند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص کاربرد چسب ممبران برای شما بیشتر توضیح دهیم. چسب های متنوعی بمنظور اتصال دو شی به یکدیگر تولید شده اند که هر کدام فرمولاسیون خاصی دارند. برای روکش کردن ام دی اف چسب های مختلفی تولید شده که هر کدام از ویژگی خاصی برخوردار هستند. چسب ممبران یکی از انواع چسب هایی است که در صنعت تولید مصنوعات چوبی کاربرد فراوانی دارد. تولید کنندگان برای ساخت مصنوعات و وسایل چوبی ابتدا صفحات فشرده چوبی با کیفیتی تولید می کنند. تخته های ام دی اف به صورت خام از مقاومت و زیبایی چندانی برخوردار نیستند. به همین جهت از روکش های پی وی سی بمنظور افزایش مقاومت و زیبایی آنها استفاده می شود. برای چسباندن روکش بر سطح ام دی اف به چسب هایی با مقاومت و کیفیت بالا نیاز است. چسب ممبران جز آن دسته از چسب هایی است که علاوه بر چسبندگی خوبی که دارد در برابر عوامل مخرب بسیار مقاوم هستند. در نهایت تولید کنندگان چسب ممبران را پس از آماده سازی در مخزن های پیستوله قرار داده و بر سطح ام دی اف اسپری می کنند. مدتی را صبر می کنند که چسب اسپری شده بر سطح ام دی اف کاملا خشک شود. پس از خشک شدن این نوع چسب، روکش را بر سطح ام دی اف قرار داده و در درجه حرارتی مشخص قرار می دهند. این فرآیند سبب می شود که چسب مجددا قابلیت چسبندگی پیدا کرده و به طور کامل روکش بر سطح ام دی اف چسبانده شود. هنگام انتخاب چسب باید دقت داشته باشید که نوعی را انتخاب کنید که همرنگ با سطح روکش شما باشد. پس از گذراندن این مراحل پنل های ام دی اف برای ساخت بسیاری از سازه های چوبی کاملا آماده است. در ادامه در خصوص کاربردهای آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاربرد چسب ممبران و تولید لوازم خانگی

همانطور که گفته شد چسب ممبران به دلیل کیفیت و مقاومت خوبی که دارند برای روکش کردن تخته چوب های ام دی اف به کار برده می شوند. تخته های ام دی اف جز آن دسته از فرآورده های چوبی هستند که در ساخت بسیاری از لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی منزل به کار برده می شوند. تولید کنندگان پس از فرآیند آماده سازی تخته ام دی اف با استفاده از چسب های ممبران، از آن ها در ساخت بسیاری از لوازم از جمله کابینت ها استفاده می کنند. کابینت ها بیشتر از لوازم دیگر در منزل در معرض گرما و خرابی هستند به همین جهت هنگام ساخت کابینت باید از متریالی استفاده شود که مقاومت خوبی در برابر اینگونه عوامل مخرب داشته باشند. ام دی اف ها به تنهایی مقاومت خوبی در برابر  اینگونه عوامل مخرب ندارند به همین جهت از روکش های متنوعی بر سطح آن استفاده می کنند. روکشی که بر سطح ام دی اف قرار می گیرد سبب افزایش مقاومت آنها خواهد شد. علاوه بر این برای چسباندن روکش باید از چسبی استفاده شود که به خوبی روکش را بر سطح ام دی اف متصل کند. چسب ممبران جز آن دسته از چسب هایی است که در برابر حرارت بسیار مقاوم است و سبب خرابی ام دی اف و کابینت شما نخواهد شد. علاوه بر این از دیگر مواردی که می تواند سبب خرابی تخته چوب و در نهایت کابینت شما شود، نفوذ نم و رطوبت است. چسب هایی که برای روکش کردن ام دی اف استفاده می شوند به دلیل ترکیباتی مانند نیتروژن و اکسیژن به هیچ عنوان آب و رطوبت را از خود عبور نمی دهند. در نهایت محصولاتی که از این نوع متریال ها ساخته شده اند، می توان در مدت زمان طولانی از آنها استفاده کرد. علاوه بر ساخت کابینت در ساخت بسیاری از محصولات دیگر مانند سرویس خواب، درب های ضد سرقت، میز و صندلی و بسیاری از محصولاتی که با استفاده از تخته ام دی اف ساخته می شوند، کاربرد دارد.

استفاده از این محصول چه مزیت هایی برای شما به همراه دارد؟

چسب های ممبران به دو شکل تولید می شوند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. کاربرد چسب ممبران تک جزئی به گونه ای است که در ساختار آن ایزو سیانات به کار رفته و همین سبب شده هنگام استفاده از این نوع چسب نیازی به اضافه کردن مواد دیگری جهت افزایش چسبندگی و مقاومت آنها نباشد. بهتر است از اینگونه چسب های تک جزئی به جهت روکش کردن ام دی اف استفاده شود چرا که نیازی به گرما دیدن و قرار گرفتن در حرارت را ندارد. این مزیت سبب شده که شما به راحتی و بدون اضافه کردن هیچگونه مواد دیگری از این نوع چسب استفاده کنید. نوع دیگر چسب ممبران به شکل دو جزئی بوده و به جهت استفاده از این نوع چسب باید مواد دیگری مانند ایزوسیانول استفاده شود. در غیر اینصورت قابلیت خوبی نخواهند داشت. اما به طور کلی مزیت هایی مانند مقاومت بالا در برابر حرارت و نفوذ آب خواهند داشت. به طور کلی کاربرد و استفاده از این نوع چسب در روکش سازه های چوبی، سبب افزایش مقاومت و زیبایی آنها خواهد شد چرا که روکشی که بر سطح ام دی اف قرار می گیرد از مقاومت خوبی برخوردار است. همچنین چسبی که این روکش را بر سطح ام دی اف متصل کرده از مقاومت بالا و کارایی خوبی برخوردار است .تمامی این عوامل سبب شده که شما محصول با کیفیت و زیبایی را داشته باشید. اگر چسب ممبران انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد