چسب وکیوم کلایبریت

0
چسب وکیوم کلایبریت همانطور که می دانید ورقهای خام ام دی اف را بمنظور زیبایی ظاهر، مقاومت و طول عمر بیشتر روکش می کنند. برای تخته های ام دی اف از روکش های مختلفی همچون هایگلاس، پی وی سی، ملامینه و… استفاده می کنند. برای چسباندن روکش های هایگلاس و پی وی سی از چسب هایی دارای دوام و چسبندگی مناسب استفاده می شود.

چسب وکیوم کلایبریت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به عمل چسباندن روکش وکیوم کردن و به چسبی که برای انجام این عمل از آن استفاده می شود چسب وکیوم می گویند. این چسب بر اثر ویژگی هایی همچون میزان حرارت مورد نیاز، میزان زمان وکیوم ام دی اف و غیره به انواع مختلفی تقسیم می شود. به همین جهت می توان گفت چسب وکیوم کلایبریت یکی از بهترین برندهای چسب وکیوم است. چسب وکیوم دارای دو نوع تک جزئی و دو جزئی است که تفاوت آن ها در چگونگی کارایی و کاربرد در فرآیند روکش کردن ورق های ام دی اف است. چسب های یک جزئی به شکلی هستند که به تنهایی و بدون ترکیب با هیچ مواد دیگری می توان از آنها استفاده کرد. زیرا این چسب، چسبندگی مورد نیاز برای روکش کردن را دارد. اما چسب دو جزئی به گونه ای است که چسبندگی و مقاومت مورد نیاز جهت عمل روکش را به تنهایی نداشته و باید با موادی به نام ایزوسیانول ترکیب شوند. شما باید برای استفاده از این چسب به هر کیلو از آن، ۲۵ سی سی ایزوسیانول اضافه کنید. در این صورت چسب شما قابلیت چسبندگی خود را به دست آورده و عملیات روکش به بهترین شکل ممکن انجام می شود. چسب های تک جزئی در مقایسه با نوع دوجزئی پرطرفدارتر است.

مزیت های چسب وکیوم کلایبریت چیست؟

چسب کلایبریت بدلیل ویژگی های منحصر به فرد طرفداران زیادی دارد. یکی از مسائلی که افراد در خرید چسب وکیوم به آن توجه می کنند میزان حرارت مورد نیاز آن چسب برای فعال شدن است. همانطور که می دانید برای فعال سازی چسب وکیوم باید حرارتی متناسب با ویژگی های چسب برای آن فراهم شود. بنابراین هر چقدر که میزان حرارت مورد نیاز جهت فعال سازی چسب کمتر باشد آن چسب طرفداران بیشتری خواهد داشت. چسب وکیوم کلایبریت یکی از چسب هایی است که با مقدار حرارت مورد نیاز کم نسبت به چسب های دیگر قابلیت فعال سازی بهتری دارد. همچنین از آنجایی که فعال سازی این چسب در حرارت کمی اتفاق می افتد می توان گفت که برای روکش کردن ام دی اف با انواع فویل های نازک و هایگلاس بسیار مناسب است. به طوری که شما می توانید با خرید چسب کلایبریت، ورق های ام دی اف را در کم ترین زمان و به راحتی روکش کنید. باید بدانید که یکی از مسائل مهم در زمان خرید چسب وکیوم میزان قدرت چسبندگی آن است که البته چسب وکیوم دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی است به طوری که با استفاده از آن می توانید عمل روکش ورق ام دی اف را با اطمینان کامل انجام دهید.

مقاومت چسب وکیوم کلایبریت چقدر است؟

همانطور که می دانید ورق های ام دی اف را بمنظور افزایش مقاومت و طول عمرشان روکش می کنند. بنابراین کیفیت چسب مورد استفاده برای روکش کردن بر مقاومت ورق ام دی اف نهایی بسیار حائز اهمیت است. چسب کلایبریت یکی از باکیفیت ترین چسب هایی است که باعث افزایش مقاومت ام دی اف شما می شود. زیرا مقاومت این چسب به اندازه ای است که دمایی تا حدود ۱۳۰ درجه سانتیگراد را تحمل کرده و دچار هیچ آسیبی نخواهد شد. همچنین به دلیل خاصیت چسبندگی بالا، چسب وکیوم بسیار بادوام است. مقاومت و دوام این چسب سبب طول عمر و استحکام ورق ام دی اف شما می شود به طوری که در برابر هرگونه حرارت، رطوبت وعوامل مخرب تاثیرگذار دیگر دچار آسیب نمی شود.

مهم ترین نکته در خرید چسب وکیوم

به طور کلی یکی از نکات مهم در خرید چسب وکیوم رنگ آن است. شما باید دقت کنید که رنگ چسب خریداری شده با رنگ روکش مورد استفاده همسانی داشته باشد. البته راه بهتر این است که از چسب های بی رنگ استفاده کنید زیرا در این صورت نگران مطابقت رنگ ورق ام دی اف خود نخواهید بود. چسب وکیوم کلایبریت یکی از چسب هایی است که می توانید از آن برای چسباندن انواع روکش با هر رنگی استفاده کنید. زیرا این چسب پس از خشک شدن هیچ رنگ خاصی نداشته و از این جهت ورق ام دی اف شما را دچار لکه نخواهد کرد. یکی دیگر از نکات مهم در خرید چسب این است که به چه مدت زمان می توان آن را نگهداری کرد. از آنجایی که فعالان در عرصه صنعت چوب و روکش از این چسب بوفور استفاده می کنند، بازه زمانی نگهداری آن در انبار مسئله حائز اهمیتی است. چسب وکیوم را می توانید به صورت عمده و به مقدار نیازتان خریداری کرده و در طول زمان از آن استفاده کنید. زیرا این چسب را بدلیل ماندگاری بالا می توان براحتی در انبار نگهداری کرد به طوری که در خواص و کیفیت آن هیچ تغییری ایجاد  نشود. اگر چسب  انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد