چسب وکیوم هنکل

0
چسب وکیوم هنکل همانطور که می دانید امروزه بیشتر از ورق های ام دی اف روکش شده در ساخت انواع مصنوعات چوبی استفاده می شود. زیرا که ام دی اف های روکش شده در اکثر مواقع نسبت به چوب کیفیت و مقاومت بیشتری دارد. اما باید بدانید که عمل روکش ورق های ام دی اف با استفاده از مواد و عملیات های به خصوصی انجام می شود.

چسب وکیوم هنکل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از مواد مهم در روکش ام دی اف، چسب ها هستند. از آنجایی که روکش های ام دی اف دارای انواع مختلفی هستند، چسب های متفاوتی جهت استفاده در فرآیند روکش زنی وجود دارد اما یکی از بهترین چسب های مورد استفاده، چسب وکیوم هنکل است. بسیاری از افراد مشغول در امورات مربوط به روکش ام دی اف از چسب های تولیدی کشور آلمان استفاده می کنند زیرا معتقد هستند که این چسب ها کیفیت و مقاومت بیشتری دارند. در این رابطه چسب هنکل می تواند یکی از بهترین انتخاب ها جهت روکش ام دی اف باشد. همانطور که می دانید چسب های وکیوم دارای دو نوع تک جزئی و دو جزئی هستند که البته چسب های تک جزئی طرفداران بیشتری دارند. شاید دلیل این رغبت بیشتر مصرف کنندگان به این چسب، عدم نیاز چسب های تک جزئی به حلال باشد. زیرا چسب های وکیوم تک جزئی به شکلی تولید شده اند که به تنهایی حرارت مورد نیاز جهت عمل روکش را دارند. چسب وکیوم هنکل نیز یک نوع از چسب های تک جزئی است که بدون ترکیب با هیچ گونه مواد خاصی می توان از آن برای روکش کردن ام دی اف استفاده کرد. همچنین به دلیل وجود چنین قابلیتی خاصیت چسبندگی آن نیز بسیار بالا است.

استحکام بالا

یکی از مسائل مهم در خرید و استفاده از چسب های وکیوم چگونگی مقاومت آنها است. زیرا اگر در روکش ام دی اف از چسب های بی کیفیت استفاده شود می توان گفت که نه تنها عمل وکیوم به خوبی انجام نمی شود بلکه ورق ام دی اف روکش شده نیز مقاومت کافی را نخواهد داشت. در این رابطه این نوع چسب وکیوم یکی از مقاوم ترین چسب هاست به طوری که در برابر حرارت و رطوبت و سایر عوامل محیطی دچار هیچ آسیبی نخواهد شد. همچنین که مقاومت زیاد این چسب باعث می شود ورق ام دی اف روکش شده نیز طول عمر بالایی داشته باشد.

حرارت کم

از جمله نکات قابل توجه در خرید چسب های وکیوم چگونگی نیاز آن ها به حرارت است. همانطور که می دانید چسب های وکیوم بر اساس چگونگی ویژگی های خود تحت تاثیر درجه حرارتی خاص فعال می شوند. به طوری که این چسب ها را باید در حرارتی متناسب با آن ها قرار دهید که خاصیت چسبندگی آن ها فعال شود. در این رابطه باید بدانید چسبی با کیفیت است که میزان حرارت مورد نیاز آن برای فعالسازی کم باشد. چسب وکیوم هنکل نوعی از چسب های ممبران است که در درجه حرارتی کم چسبندگی آن فعال می شود. این چسب در حرارت ۵۵ درجه می تواند عمل چسباندن روکش ام دی اف را به خوبی انجام دهد.

زیبایی روکش ام دی اف

در عمل روکش ام دی اف یکی از موارد مهم این است که روکش به خوبی بر سطح ورق ام دی اف قرار گیرد. در واقع عمل وکیوم باید به صورتی انجام شود که در نهایت روکش ام دی اف دچار هیچ گونه ماتی یا چروک نباشد. یکی از عوامل موثر در چگونگی روکش چسب ها هستند. با خرید و استفاده از این چسب وکیوم می توانید نسبت به زیبایی و سطح صاف روکش ام دی اف مورد نظر اطمینان داشته باشید. به طوری که این چسب از ایجاد هرگونه چروک، تبله کردن، پوسته پرتقالی شدن و غیره سطح ام دی اف و روکش مورد نظر جلوگیری می کند و می توانید در نهایت ام دی افی با روکشی صاف و زیبا داشته باشید.

همه روکش ها را با چسب وکیوم هنکل وکیوم کنید

همانطور که در ابتدا گفته شد روکش های مختلفی جهت وکیوم ام دی اف خام وجود دارد. در این رابطه باید بدانید که جهت استفاده از هر روکش باید چسب مخصوص آن را نیز خریداری کنید. به عنوان مثال یکی از مسائل مهم در تناسب روکش و چسب، رنگ آن ها است. به طوری که رنگ چسب شما باید با رنگ روکش همخوانی داشته باشد. همچنین در خرید چسب باید دقت کنید که برای ورق های شیاردار، منحنی و غیره قابل استفاده باشد. شما اگر در مشاغلی مربوط به ام دی اف و روکش آن فعالیت داشته باشید می دانید که خرید و استفاده از چسب هایی به صرفه است که با انواع روکش ها تناسب داشته باشد. به طوری که با خرید یک نوع چسب بتوانید انواع ام دی اف را با روکش های مختلف وکیوم کنید. در چنین شرایطی می توانید به خرید و استفاده از چسب وکیوم هنکل بپردازید زیرا این نوع چسب را می توان برای انواع روکش استفاده کرد. اگر چسب وکیوم انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد