چسب وکیوم ممبران

0
چسب وکیوم ممبران یکی از نمونه های باکیفیت چسب در زمینه روکش کردن ام دی اف را چسب وکیوم ممبران می نامند. این چسب از جمله محصولاتی است که به صورت تخصصی برای روکش کردن سطح ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که چسب ممبران باید دارای ویژگی های بخصوصی باشد، در تولید آن از روش های نوین و به روزی استفاده می شود.

چسب وکیوم ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای اینکه در مورد این چسب و ویژگی های منحصر به فرد آن اطلاعات مناسبی را به دست آورید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چسب وکیوم ممبران چیست؟

چسب وکیوم نوعی چسب است که بر پایه حلال آب تولید شده است. این چسب به چسب پلیمری نیز شهرت دارد. امروزه از چسب وکیوم برای روکش کردن سطوح ام دی اف بسیار استفاده می شود. این چسب ها با توجه به واکنشی که با ترکیبات اکسیژن و نیتروژن انجام می دهند، ویژگی ضد آب دارند. به این صورت که وسیله چوبی مورد نظر در هوای مرطوب و در مجاورت آب دچار پوسیدگی نمی شوند. چسب ممبران در دو نوع تک جزئی و دو جزئی به بازار عرضه می شود و از این طریق مورد استفاده قرار می گیرند. چسب تک جزئی وکیوم با توجه به ویژگی های کاربردی توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود علاقه مند کند. این نوع از چسب وکیوم در ترکیبات خود دارای هاردنر­ یا ایزوسیانات کپسوله است که تحت فشار و پرس فعال شده و باعث افزایش چسبندگی و مقاومت حرارتی چسب مورد نظر می شود. از این طریق دیگر نیازی به اضافه کردن هاردنر برای بالا بردن مقاومت چسب نیست و به این مهم به راحتی و بدون هیچ گونه ماده افزودنی دست می یابید. به دلیل بالا بودن مقاومت حرارتی و ضد رطوبتی و بالا بودن چسبندگی این نوع از چسب ها، تقاضا برای خرید آنها بیشتر است. در چسب های دو جزئی نیاز است که ماده ایزوسیانول به چسب اضافه شود. در صورتی که این ماده قبل از استفاده از چسب به آن اضافه نشود، نمی تواند کاربردی باشد. زیرا چسبندگی و مقاومت کافی را در برابر دمای زیاد نداشته و به راحتی خاصیت خود را از دست می دهد. به همین دلیل برای روکش کردن ام دی اف مناسب نیست. در صورتی که این ماده را به چسب اضافه کنید، نهایتا تا ۱۰ ساعت بعد از آن باید مورد استفاده قرار گیرد. در غیر این صورت استفاده از آن ممکن نیست.

روکش وکیوم چیست؟

از جمله روش های جدید و کاربردی برای چسباندن روکش های پی وی سی به سطح ام دی اف را روش وکیوم کردن می نامند. بدون این مرحله روکش کردن امکان پذیر نیست. از این طریق هوای موجود بین سطح ام دی اف و روکش خارج می شود. به واسطه این امر، خلا بین آنها به وجود می آید. این خلا سبب می شود تا روکش به راحتی روی سطح ام دی اف از طریق چسب ممبران بچسبد. با کم بودن ضخامت چسب روی ام دی اف زیبایی آن دو چندان می شود. همچنین از این طریق ام دی اف ها مقاومت بالایی در برابر ضربه، گرما و رطوبت به دست می آورند.

نکاتی منحصر به فرد در مورد این محصول

زمانی که از چسب ممبران برای چسباندن روکش های ام دی اف استفاده می کنید، باید نکات زیادی را در مورد نحوه استفاده، دمای مورد نیاز و بسیاری از مسائل دیگر بدانید. در ادامه این مقاله شما را با نکاتی در این زمینه آشنا می کنیم. ·   چسب ممبران را قبل از استفاده باید در دستگاه وکیوم گرم کرد. در این صورت ممکن است حباب های هوا در چسب ایجاد شود. برای برطرف کردن آنها قبل از استفاده پیستوله را تکان دهید. ·   چسب وکیوم ممبران را بعد از گرم کردن در پیستوله هایی به قطر نازل ۱.۷ تا ۲ میلیمتر می ریزند و از این طریق مورد استفاده قرار می دهند. ·   برای استفاده از چسب ممبران آن را روی سطح ام دی اف اسپری می کنند. این امر می تواند از توده ای شدن چسب جلوگیری کند. ·   ضخامتی که باید چسب را روی سطح ام دی اف استفاده کرد، نباید از ۰.۲ میلیمتر بیشتر باشد. در این صورت در زیبایی تخته تاثیرات منفی را بر جای می گذارد. ·   فاصله ای که چسب به سطح ام دی اف پاشیده می شود، باید ۲۵ سانتی متر باشد. کم بودن یا بیشتر بودن این فاصله در کیفیت روکش ام دی اف تاثیر گذار است. ·   دمای فعال سازی چسب ممبران در حالت استاندارد ۵۵ درجه سانتی گراد است. این دمای پایین نشان می دهد که انرژی کمتری مصرف می شود. در نتیجه در میزان هزینه ها نیز کاهش چشمگیری مشاهده خواهد شد. ·   مقدار چسب مصرفی در سطح ام دی اف ۴۰ تا ۶۰ گرم در هر متر مربع و در لبه های کار و سطوح برش خورده ام دی اف ۸۰ تا ۱۰۰ گرم در نظر گرفته می شود. ·   در کناره های ام دی اف چسب کاری باید در دو مرحله صورت گیرد.

مزیت های دمای فعال سازی پایین چسب ممبران چیست؟

دمای پایین در فعال سازی چسب وکیوم ممبران می تواند مزیت های بسیاری را برای صاحبان کارگاه های نجاری و صنایع چوبی داشته باشد. یکی از این مزیت ها را می توان صرفه جویی در انرژی دانست. از آنجایی که چسب های وکیوم را باید قبل از استفاده گرم کرد، این امر می تواند به نفع افراد سازنده ام دی اف نیز باشد. زیرا در صورت دمای پایین انرژی گرمایی و الکتریکی کمتری مصرف می شود و این امر خود نیز می تواند مزیت ها و فواید بسیاری داشته باشد. از این طریق دیگر نیازی به استفاده زیاد از چسب نیست. زیرا با مصرف مقدار کمی از آن، چسبندگی مورد نظر ایجاد می شود. همچنین هزینه های افراد تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. همچنین دمای پایین فعال سازی، استفاده از این نوع چسب را راحت تر می کند. اگر چسب وکیوم  انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد