چسب وکیوم ممبران پرس

0
چسب وکیوم ممبران پرس ام دی اف ها به صورت خام، کیفیت و زیبایی چندانی ندارند. به همین جهت تولید کنندگان از روکش های متفاوتی برای افزایش مقاومت و زیبایی آنها استفاده می کنند. برای روکش کردن ام دی اف چسب های گوناگونی در بازار عرضه شده است.

چسب وکیوم ممبران پرس

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر قصد روکش کردن تخته ام دی اف را دارید، بهتر است چسبی را خریداری کنید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. چرا که استفاده از چسب با کیفیت سبب افزایش طول عمر محصول شما خواهد شد. چسب ممبران پرس یکی از چسب های با کیفیت در بازار محسوب می شوند. اگر شما در جستجوی خرید چسب با کیفیت برای روکش کردن ام دی اف هستید، در ادامه با این مقاله با ما همراه باشید. همانطور که گفته شد به دلیل زیبایی و مقاومت بیشتر ام دی اف ها از چسب وکیوم استفاده می شود. به طور کلی از این نوع چسب برای روکش های pvc یا هایگلاس استفاده می شود. در واقع از چسب ممبران برای روکش بسیاری از صفحات فشرده چوبی مختلف مانند ام دی اف، اچ دی اف، نئوپان و… استفاده می شود. بمنظور استفاده از این نوع چسب ها ابتدا با درجه حرارت مشخصی آنها را گرم کرد. سپس در پیستوله هایی مخصوص ریخته و به صورت اسپری به سطح کار بپاشید.

مزایای استفاده از چسب وکیوم ممبران پرس

چسب های مختلفی در بازار به فروش می رسند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. چسب های ممبران از آن نوع چسب هایی هستند که با کمترین فشار بر سطح کار چسبیده می شوند. این نوع ویژگی از مهم ترین نکاتی است که باید هنگام خرید چسب به آن توجه داشته باشید. چرا که استفاده از چسبی که با کمترین فشار بر سطح کار چسبیده شود، آسیبی به دستگاه پرس شما نخواهد رساند. اما چسب هایی که که نیاز به فشار زیاد جهت وکیوم داشته باشند، در زمان طولانی به دستگاه شما آسیب خواهد رساند. چسب های ممبران از آن نوع چسب هایی هستند که در برابر آب مقاومت بالایی دارند. زیرا استفاده از این نوع چسب برای روکش کردن ام دی اف سبب افزایش مقاومت و افزایش کیفیت محصول نهایی شما خواهد شد. هنگام خرید چسب به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که این نوع چسب در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و خاصیت خود را از دست نخواهند داد. به همین جهت در ساخت بسیاری از سازه ها مانند کابینت به کار برده می روند. زیرا کابینت ها باید به گونه ای ساخته شوند که در برابر حرارت و آب مقاومت بالایی داشته باشند. در نهایت شما  با استفاده از اینگونه چسب ها در ساخت و روکش کردن کابینت خود، کیفیت محصولات را تضمین کنید. زیرا هنگام پخت و پز و شستشوی ظرف ها هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

هنگام خرید این محصول باید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید چسب ممبران باید توجه داشته باشید که با روکش سطح ام دی اف شما همرنگ باشد تا ظاهری زیبا داشته باشد. این نوع چسب ها دارای رنگ بندی متنوعی هستند. رنگ های طبیعی برای شما انتخاب مناسبی خواهند بود. زیرا این نوع از رنگ ها با هر روکشی به راحتی قابلیت هماهنگی دارند. هنگام خرید چسب باید به دقت کاتالوگ چسب را مطالعه کنید. به طور مثال در چه مدت زمانی و در چه درجه حرارتی چسب شما قابلیت چسبندگی دارد. هرچه چسب شما سریعتر عمل کند، به طبع چسب مناسب تری خواهد بود. همچنین بهتر است چسبی را خریداری کنید که به صورت تک جزئی باشد. منظور از تک جزئی، استفاده از چسب بدون استفاده و مخلوط کردن مواد اضافی دیگر است. برخی از چسب ها به صورت دو جزئی بوده و جهت افزایش مقاومت باید ماده ایزوسیانول را با آنها ترکیب کرد. اما چسب هایی که به صورت تک جزئی هستند به تنهایی قابلیت چسبندگی داشته و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. همچنین باید چسبی را خریداری کنید که با کمترین فشار ممکن به سطح کار شما به خوبی چسبیده شود.

نحوه استفاده از چسب وکیوم ممبران پرس چگونه است؟

تولید کنندگان جهت روکش انواع صفحات فشرده چوبی ابتدا بر سطح کار چسب وکیوم را اسپری می کنند. پس از اسپری کردن چسب مدت زمانی را صبر می کنند که چسب به طور کامل خشک شود. چگونه متوجه شوید که کار شما خشک شده است یا خیر؟ باید سطح کار را لمس کنید اگر رطوبتی را احساس کردید به این معناست که چسب به طور کامل خشک نشده است. در غیر این صورت می توانید مراحل بعدی کار خود را شروع کنید. پس از خشک شدن کامل چسب بر سطح ام دی اف، روکش مورد نظر خود را بر سطح کار قرار داده و با استفاده از دستگاه پرس روکش را بر سطح کار پرس کنید. دستگاه پرسی که جهت روکش کردن استفاده می شود، درجه حرارت مشخصی داشته و چسب مجددا قابلیت چسبندگی پیدا کرده تا دو ورقه به خوبی بر یکدیگر چسبیده شوند. پس از آن باید مدتی را نیز صبر کنید که روکش به خوبی بر سطح کار شما قرار گیرد.

کاربرد چسب وکیوم ممبران

این نوع چسب ها به دلیل عملکرد خوب و مقاومت بالایی که دارند در ساخت بسیاری از سازه ها کاربرد دارند. اما اغلب به دلیل مقاومت در برابر حرارت و آب در ساخت و روکش کردن پانل های ام دی اف به کار برده می شوند. در واقع شما با روکش کردن پانل های کابینت با استفاده از این نوع چسب، به راحتی در آشپزخانه خود می توانید پخت و پز کنید، چرا که حرارت موجود در آشپزخانه آسیبی به کابینت شما وارد نخواهد کرد. علاوه براین در ساخت بسیاری از محصولات مانند درب های ضد آب، میز ، صندلی و بسیاری از سازه های دیگر به کار برده می شود. در نهایت شما با استفاده از این نوع چسب در سازه های خود می توانید در طولانی مدت از آنها استفاده کنید. اگر چسب وکیوم انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد