چسب وکیوم دکوراک

0
چسب وکیوم دکوراک امروزه از ام دی اف ها به خصوص ام دی اف های روکش شده بوفور در ساخت مصنوعات چوبی استفاده می شود. همانطور که می دانید روکش های ام دی اف از نظر جنس، رنگ، طرح و.. به انواع مختلفی همچون هایگلاس، ملامینه، پی وی سی تقسیم می شوند.

چسب وکیوم دکوراک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای روکش کردن یا وکیوم ورق های ام دی اف باید از چسب هایی استفاده شود که روکش بر سطح ورق ام دی اف به خوبی بچسبد. چسب وکیوم یا ممبران نوعی چسب است که از آن برای روکش کردن ام دی اف استفاده می شود. چسب وکیوم به طور کلی دارای دو نوع تک جزئی و دو جزئی است. فرمولاسیون چسب های دو جزئی به شکلی است که برای استفاده باید به آن ها مقداری مواد هاردنر مثل ایزوسیانول اضافه شود. زیرا این چسب ها بدون ترکیب با ایزوسیانول قابلیت چسبندگی نداشته و در حرارت مورد نظر فرآیند روکش زنی انجام نمی شود. اما فرمولاسیون چسب های تک جزئی به شکلی است که بدون نیاز به ترکیب با هیچ گونه موادی می توان از آن ها استفاده کرد. زیرا که این چسب ها به تنهایی چسبندگی مورد نیاز را دارند. یکی از معروف ترین چسب های تک جزئی چسب وکیوم دکوراک است که امروزه با توجه به قابلیت ها و ویژگی های مناسبی که دارد، بسیار مورد توجه واقع شده است.

آیا چسب وکیوم دکوراک مقاوم است؟

از جمله نکات قابل توجه در خرید و استفاده از چسب های ممبران چگونگی مقاومت آن ها است. زیرا عدم مقاومت کافی در این چسب ها باعث می شود که عمل وکیوم کردن ورق ام دی اف به خوبی انجام نشود. همچنین که احتمال بروز هرگونه آسیب در ورق ام دی اف را افزایش می دهد. به همین جهت با خرید و استفاده از این نوع چسب وکیوم می توانید از مقاومت و استحکام آن در برابر هرگونه حرارت اطمینان حاصل کنید. این نوع چسب به گونه ای تولید شده است که در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و باعث افزایش طول عمر ورق ام دی اف روکش شده مورد نظر نیز می شود.

اهمیت درجه حرارت در چسب وکیوم

یکی از مسائل مهم در خرید و استفاده از چسب های وکیوم، حرارت مورد نیاز آن ها جهت فعال سازی است. همانطور که می دانید در فرآیند روکش کردن ورق ام دی اف، چسب ها باید در درجه حرارتی خاص قرار بگیرند که قابلیت چسبانندگی آن ها فعال شود. در این رابطه چسب ها براساس درجه حرارت مورد نیاز، انواع مختلفی دارند. باید بدانید که هر اندازه درجه حرارت مورد نیاز یک چسب برای فعال شدن کم تر باشد آن چسب بهتر عمل خواهد کرد. چسب وکیوم دکوراک دمای فعال سازی پایینی دارد. این چسب در درجه حرارت ۶۵ درجه سانتیگراد فعال شده و می تواند عمل روکش ورق ام دی اف را به خوبی انجام دهد.

چگونگی کاربری چسب وکیوم دکوراک

برای استفاده از این چسب در عمل وکیوم باید ابتدا آن را توسط پیستوله روی ورق ام دی اف بپاشید. سپس صبر کنید که چسب بر سطح مورد نظر خشک شود. بعد از آن با استفاده از دستگاه مخصوص وکیوم روکش مورد نظر را بر سطح ام دی اف پرس می کنید. دقت کنید که در لبه های ام دی اف و قسمت های سی ان سی شده چسب را حتماً دوبار اسپری کنید. همچنین نکته قابل توجه در رابطه با این چسب این است که برای افزایش مقاومت آن در برابر حرارت می توانید ۵ درصد هاردنر دکوراک را با آن ترکیب کرده و سپس استفاده کنید.

نکته مهم در کاربری این محصول

اگر در استفاده از چسب وکیوم در فرآیند روکش کردن ام دی اف با مشکلاتی از جمله تبله شدن و پوسته پرتقالی شدن سطح ام دی اف روبه رو شدید می توانید بمنظور جلوگیری از این اتفاق مخزن چسب را به اندازه ای تکان دهید که مواد تشکیل دهنده آن به خوبی ترکیب شود. زیرا این مشکل در اثر وجود مولکول های آب بر سطح ام دی اف به وجود می آید و باعث می شود که روکش شما به خوبی بر روی سطح مورد نظر نچسبد.

انواع کاربری چسب وکیوم دکوراک

همانطور که می دانید ورقه های ام دی اف وکیوم شده را می توان برای ساخت انواع مصنوعات چوبی به کار برد. به همین دلیل باید چسب مورد استفاده در روکش ام دی اف به شکلی باشد که قابلیت استفاده در انواع صنایع را داشته باشد. از آنجایی که این چسب وکیوم مقاومتی بالا در برابر حرارت دارد و همچنین سطح کیفی آن در طول زمان تغییری نمی کند می توان از آن برای تولید انواع درب های کابینت، درب های ورودی و… استفاده کرد. همچنین این چسب در تولید انواع سرویس خواب، سرویس سیسمونی نوزاد و انواع مبلمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از نکات مهم در رابطه با کاربرد این نوع از چسب وکیوم این است که از آن برای وکیوم روکش های پی وی سی برای تولید ورق های ام دی اف سه بعدی استفاده می شود. در واقع این ویژگی منحصر به فرد این نوع چسب است که باعث می شود برای روکش کردن ام دی اف های سه بعدی بسیار مفید باشد. اگر چسب وکیوم دکوراک انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد