بهترین چسب کابینت ممبران

0
بهترین چسب کابینت ممبران جهت ساخت کابینت با کیفیت و مقاوم باید از مواد اولیه یا متریال خوبی استفاده شود که نتیجه کار نهایی شما زیبا و با کیفیت باشد. کابینت ها در انواع مختلفی تولید می شوند، یکی از انواع کابینت هایی که محبوبیت زیاد در بین افراد دارد، نوع ممبران است.

بهترین چسب کابینت ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : جهت ساخت این نوع کابینت از تخته های ام دی اف خام استفاده می شود. برای افزایش مقاومت و زیبایی کابینت ها باید روکش هایی بر روی سطح این پانل ها قرار گیرند. برای موفقیت در عملیات چسباندن روکش بر سطح ام دی اف باید از چسب های مرغوب و با کیفیت استفاده شود. اگر در جستجوی یک چسب خوب جهت ساخت کابینت هستید با ادامه مقاله با ما همراه باشید که در خصوص انتخاب بهترین چسب برای این نوع کابینت توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. جهت ساخت این نوع کابینت ها ابتدا با استفاده از دستگاه های مخصوص سطح ام دی اف خام را کنده کاری می کنند. پس از آن با استفاده از روکش های پی وی سی سطح آن را می پوشانند. جهت چسباندن روکش های پی وی سی باید از چسب های مرغوب و با کیفیت استفاده شود. به طور کلی فرایند ساخت اینگونه است که پس از طراحی بر سطح ام دی اف، چسب را روی ام دی اف اسپری می کنند. بعد از آن تحت گرما و درجه حرارت مشخصی روکش بر سطح تخته چوب چسبانده می شود. استفاده از بهترین چسب کابینت ممبران نقش مهمی در این امر دارد. چراکه نتیجه کار شما در نهایت بسیار زیبا و با کیفیت خواهد شد. در صورتی که از چسب نامرغوب و بی کیفیت استفاده شود، روکش به خوبی بر سطح تخته چوب چسبانده نشده و پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهد. هنگام خریداری یک چسب خوب باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید که در نهایت سازه و کابینت با کیفیتی داشته باشید.

فاکتور های مهم خرید بهترین چسب کابینت ممبران

هنگام خرید چسب برای تولید کابینت ممبران باید به فاکتورهای مهم برای یک چسب خوب دقت داشته باشید. هنگام تهیه چسب باید توجه کنید که چسبی که خریداری کرده اید تک جزئی یا دو جزئی است؟ بهتر است چسب های تک جزئی را برای ساخت کابینت انتخاب کنید. چرا که اینگونه چسب ها به تنهایی مقاومت بالایی داشته و نیازی به اضافه کردن مواد دیگری نخواهند داشت. اما چسب هایی که به صورت دو جزئی هستند، باید با مواد دیگری مانند ایزوسیانول ترکیب شوند که مقاومت و کیفیت خوبی بدست آورند. در نهایت انتخاب چسب های تک جزئی گزینه مناسب تری برای ساخت کابینت خواهند بود. همچنین باید چسب هایی را خریداری کنید که  مقاومت بالایی در برابر گرما و تغییرات داشته باشند. در صورتی که چسب مقاومت خوبی در برابر گرما نداشته باشد، در مدت زمان کوتاهی کیفیت و چسبندگی خود را از دست خواهد داد. علاوه بر مقاوم بودن در برابر گرما، باید در مقابل عوامل مخرب دیگر مانند آب و رطوبت نیز استحکام داشته باشند. امروزه چسب های بسیار متنوعی در کشور تولید می شود که به دلیل ساختار و فرمولاسیون خاصی که دارند، در برابر بسیاری از عوامل مخرب مقاوم هستند.

بهترین نوع چسب برای ساخت کابینت ممبران کدام است؟

چسب هایی که جهت روکش ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرند، به نام چسب ممبران شناخته می شوند. چسب های ممبران  در دو نوع پلی اورتان و اکریلیک هستند. چسب های ممبران، کیفیت های گوناگونی داشته و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. هنگام تهیه این نوع چسب باید نوعی را خریداری کنید که در کمترین درجه حرارت قابلیت چسبندگی داشته باشند. از جمله موارد دیگری که ممکن است شما را با مشکل مواجه کند، نحوه اسپری کردن چسب بر سطح ام دی اف است. به طور کلی باید چسبی را انتخاب کنید که به راحتی بر سطح کار اسپری می شود. معمولا چسب های ممبران که به صورت تک جزئی هستند به راحتی بر سطح کابینت اسپری می شوند. همچنین برخی از چسب ها ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند و هنگام نصب کابینت در منزل خود بوی ناخوشایندی را احساس کنید. چسب های پلی اورتان از آن دسته چسب هایی است که بدون بو هستند.

مهم ترین عوامل جهت ساخت کابینت ممبران با کیفیت

جهت ساخت یک کابینت با کیفیت باید موارد مهمی را مدنظر خود داشته باشید که در نهایت یک کابینت با کیفیت بالا تولید کنید. یکی از مواردی که نقش مهمی در کیفیت کابینت ممبران دارند، نوع چسبی است که در آن به کار می رود. باید دقت داشته باشید، چسبی را انتخاب کنید که قابلیت چسبندگی داشته و با روکش پی وی سی همرنگ باشد. معمولا چسب هایی که به رنگ طبیعی هستند، انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. زیرا اینگونه رنگ ها قابلیت هماهنگی با اغلب روکش ها را دارند. همچنین کیفیت دستگاه وکیومی که جهت پرس بهترین چسب کابینت ممبران استفاده می شود از دیگر مواردی است که بر کیفیت نهائی کابینت موثر واقع می شود. جنس روکش پی وی سی و ضخامت آنها از دیگر نکات قابل توجهی است که باید هنگام ساخت کابینت ممبران در نظر گرفته شود. در نتیجه، اگر در جستجوی بهترین چسب کابینت ممبران هستید، ابتدا باید اطلاعات خود را در خصوص ویژگی یک چسب خوب افزایش دهید. سپس در جستجوی چسب هایی باشید که از این ویژگی ها برخوردار هستند. چسب ها در انواع مختلف با برند های گوناگون به بازار عرضه شده اند. نوعی را باید انتخاب کنید که مقاومت بالایی در برابر حرارت، آب، نم و رطوبت داشته باشد. چرا که کابینت ها بیشتر از هر چیز دیگری در معرض اینگونه عوامل مخرب قرار می گیرند.  همچنین بهترین آنها نوعی است که در کمترین دما قابلیت چسبندگی دارد. اگر چسبانتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد