انواع چسب ممبران

0
انواع چسب ممبران برای استفاده در صنایع ام دی اف و روکش کردن آن ها استفاده می شود. با گذشت زمان و استفاده بیشتر و متنوع تر از صفحات خام، چسب های ممبران متنوعی به بازار عرضه شد. چسب ممبران به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع چسب ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چسب پلی اورتان، چسب اکریلیک و چسب ممبران وکیوم از انواع چسب ممبران است که در بازار به چشم می خورد. چسب ممبران پلی اورتان یک درز بند، با دوام و کارایی بالا همراه با قدرت چسبندگی قوی است. این چسب یک اتصال محکم بین روکش و ام دی اف ایجاد می کند که مانع از ورود آب به داخل ام دی اف می شود. به طور کلی برای محیط هایی که در معرض رطوبت قرار دارند عملکرد خوبی دارد. از ویژگی های چسب پلی اورتان این است که قابلیت انعطاف پذیری در گرما و سرمای شدید را دارد. به طوری که می توان آن را سنباده کاری کرد. از دیگر ویژگی های این چسب می توان به کارایی چسب در دماهای مختلف اشاره کرد که در هر دمایی می تواند مقاوم باشد. یکی دیگر از قابلیت های این چسب، استفاده کارخانه های بزرگ خودروسازی از آن برای نصب شیشه های ماشین است. این چسب یک آب بندی قوی برای خودرو محسوب می شود.

چسب اکریلیک

چسب اکریلیک نیز مانند چسب پلی اورتان خاصیت پر کردن اتصالات، درزگیری پنجره و چارچوب را داد. همچنین قابل استفاده روی چوب، فلز، کاشی و سرامیک نیز است. از مزایای این چسب می توان به قیمت مناسب آن، چسبندگی سریع و عالی، خشک شدن سریع و… اشاره کرد.

چسب وکیوم ممبران

کاربرد این چسب بیشتر در صنایع ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب بر خلاف سایر چسب ها نیاز به مخلوط کردن نداشته و بر اساس تکنولوژی روز ساخته شده است. چسب وکیوم ممبران بهترین نوع چسب ممبران برای چسباندن روکش ام دی اف و PVC شناخته شده است.

چسب ممبران ساده

این چسب در دو نوع دو جزئی و یک جزئی در بازار وجود دارد. چسب ممبران دو جزئی پیچیده تر از چسب ممبران یک جزئی است. این چسب با ماده ای به نام ایزوسیانول ترکیب شده که مقاومت حرارتی چسب را بسیار بالا می برد.

تفاوت کیفیت در انواع چسب ممبران

چسب ممبران علاوه بر انواع مختلف، کیفیت های متنوعی نیز دارد که در اینجا به بررسی کیفیت انواع چسب ممبران می پردازیم. چسب پلی اورتان در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و بوی آزار دهنده ای ندارد. چسب پلی اورتان کیفیت لازم برای استفاده کردن در کاربردهایی که در ویژگی های این چسب ذکر شد را دارد. اگر برای چسباندن روکش بر روی ام دی اف به دنبال چسبی مطمئن و با کیفیت هستید چسب وکیوم ممبران از بهترین انواع چسب برای چسباندن روکش بر روی این صفحات فشرده است. چسب های اکریلیک از نظر کیفیتی ثابت شده است و از این چسب ها در موارد تخصصی زیادی استفاده می شود. ساخت قایق های پلاستیکی و جوشکاری در باندینگ باند پنل از جمله کاربرد های این چسب است و به دلیل کیفیت بالایی که این چسب داراست، صنایع زیادی از این چسب برای ساختن وسایل متنوع استفاده می کنند.

مقاومت حرارتی انواع چسب ممبران

به دلیل اینکه این چسب ها در موارد تخصصی و در شرایط خاص استفاده می شوند پس به تناسب مقاومت حرارتی آنها باید بالا باشد. اگر این چسب ها از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار نباشند، از کیفیت لازم برای استفاده برخوردار نیستند. مقاومت این چسب ها باید به گونه ای باشد که توانایی تحمل حرارت مستقیم و غیر مستقیم را داشته باشد.

اطلاعات فنی در استفاده از انواع چسب ممبران

اگر صنعتگر موارد زیر را در استفاده از انواع چسب ممبران رعایت کند بهترین نتیجه را ذریافت خواهد کرد. مشخصات فنی و استاندارد چسب ها مطابق موارد زیر است.
  1. ضخامت لایه چسب نباید بیش از ۰.۰۱ تا ۰.۰۲ سانتیمتر باشد.
  2. فشار باد استاندارد که برای پاشش چسب وجود دارد بین ۴ تا ۵ بار است. اگر کمتر یا بیشتر از موارد ذکر شده باشد از استاندارد لازم برخوردار نیست.
  3. حجم مصرفی این چسب ها نیز باید بر اساس مقدار تعیین شده باشد. اگر حجم مصرفی پایین تر یا بالاتر از عدد مشخص شده باشد، کار شما از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود و نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.
  4. چسبی که برای کار خود انتخاب می کنید باید توانایی اسپری کردن از فاصله ۱.۷ تا ۲ میلیمتری را داشته باشد.
  5. رعایت نکات فنی در هنگام استفاده از چسب ممبران و انواع مختلف آن که جز چسب های تخصصی محسوب می شوند، نیز از جمله موارد ضروری است. دلیل ما بر تاکید بر رعایت این نکات از آن جهت است که اگر به هنگام کاربرد این چسب ها موارد ایمنی رعایت نشود ممکن است آسیب جدی به سلامت شما وارد شود.
  6. با توجه به تنوع بالا در چسب ممبران هنگام استفاده از این چسب ها حتما توجه داشته باشد که چسب مناسب برای کار خود را انتخاب کنید. انتخاب چسب مناسب با توجه به جنس قطعه کار، کیفیت کار شما را بالا برده و از اهمیت زیادی برخوردار است.
اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد