سرویس خواب ملامینه یا ام دی اف

0

سرویس خواب ملامینه یا ام دی اف

به گزارش دکوکده : سرویس خواب ملامینه یا ام دی اف امروزه صنایع چوبی دارای اهمیت بوده و در ساخت انواع لوازم خانگی کاربرد دارند. سرویس خواب های چوبی یکی از لوازم خانگی بوده که نمای زیبایی به اتاق خواب می دهد. داشتن تخت خوابی از جنس خوب و مرغوب برای تمام مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بازار فروش تخت خواب، انواع سرویس های خواب با جنس ها و طرح های گوناگون وجود دارد. همین موضوع سبب شده که افراد در انتخاب سرویس خواب مورد نظر خود دچار مشکل شوند.

اغلب تازه افرادی که تصمیم به خرید سرویس خوابی با کیفیت بالا دارند، بین انتخاب سرویس خواب ملامینه یا ام دی اف مردد می شوند. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که با ملامینه و ام دی اف کاملا آشنا شوید.

ملامینه یا ام دی اف چیست؟

زمانی که شما جهت خرید تخت خواب وارد بازار می شوید با دو واژه ملامینه و ام دی اف آشنا خواهید شد که به اشتباه در بین مردم جا افتاده است. در واقع ملامینه به نوعی روکش گفته می شود که مناسب چوب های ام دی اف طراحی شده است. منظور ام دی اف، چوب ام دی اف با روکشی طبیعی یا همان ورق های نازک چوبی است.

لازم به ذکر است که از روکش های ملامینه می توان بر روی چوب های نئوپان هم استفاده کرد که این نوع از چوب با اصطلاح لترون در بازار شناخته می شود. چوب های نئوپان و MDF هر کدام ویژگی های مثبتی دارند. اما چوب ام دی اف با انواع روکش های طبیعی و ملامینه، به علت کیفیت بالا و طول عمر زیاد طرفداران بیشتری دارد.

کدام سرویس خواب بهتر است؟

باید بدانید که ملامینه یک نوع روکش است که بر روی ام دی اف قرار می گیرد. این روکش مقاومت بالایی داشته که به ما کمک می کند مدت زمان بیشتری از سرویس خواب خود استفاده کنیم. زمانی که یک ورق چوب ام دی اف به صورت خام و عمده به دست تاجران صنعت چوب می رسد، این افراد، جهت کاربرد بیشتر از یک ورق چوب آن را به وسیله ی انواع روکش طبیعی و مصنوعی، مقاوم و زیبا می کنند و در نهایت به دست سازندگان می رسانند.

و در واقع منظور از سرویس خواب ملامینه یا ام دی اف، ورق ملامینه و ورق نازک چوب طبیعی است که به عنوان روکش بر روی چوب ام دی اف چسبانده می شود.

استفاده از روکش های طبیعی، باعث زیبایی بیشتر تخت خواب شده و تنوع رنگ و طراحی بیشتری دارند. این روکش های جلوه ای طبیعی داشته و با دو روش تهیه می شوند که در کیفیت آن اثر گذار است.

استفاده از روکش های ملامینه، از سرویس خواب شما در برابر گرما، سرما، رطوبت و… محافظت می کند و از تنوع زیادی برخوردار است. به همین جهت در میان کاربران ایرانی و خارجی از محبوبیت و طرفداران زیادی برخوردار است.

مقایسه قیمت سرویس خواب ملامینه و ام دی اف

خواب بخش مهمی از زندگی بوده و در صورتی که پس از گذراندن خستگی های در طول روز، خواب و استراحت مناسبی نداشته باشیم، دچار بیماری های روحی و جسمی زیادی می شویم. یکی از عواملی که به شما کمک می کند آرام و راحت استراحت کنید، داشتن تخت خوابی مناسب است.

جنس سرویس خواب در مقاومت و راحتی آن نقش اساسی دارد. زمانی که جهت تهیه یک سرویس خواب مناسب وارد بازار می شوید با دو نوع سرویس خواب ملامینه یا ام دی اف روبرو خواهید شد که در واقع هر دو از جنس ام دی اف هستند. یکی از آن ها با روکش ملامینه و دیگری با روکش طبیعی است.

اما در رابطه با قیمت بهتر است بدانید که قیمت ام دی اف با روکش طبیعی از قیمت ام دی اف با روکش ملامینه کمی بیشتر است. زیرا این روکش های طبیعی که از ورق های نازک چوب ساخته شده به سرویس خواب و دکوراسیون منزل شما نمایی شاداب و زنده می بخشد. اما در کل قیمت ام دی اف با روکش طبیعی و ملامینه به طرح و کیفیت این روکش ها بستگی دارد.

اما MDF با روکش ملامینه علاوه بر زیبایی و تنوع رنگ، مقاومت بیشتری به سرویس خواب شما می بخشد. علاوه بر آن، قیمت ام دی اف ملامینه نسبت به دیگر روکش ها ارزان تر بوده و به همین دلیل، طرفداران زیادی دارد.

مزایای ملامینه و ام دی اف

ملامین روکشی است که بخش اصلی آن به وسیله خرده چوب تهیه شده، این ورق های نازک شده جهت زیبایی بخشیدن به ام دی اف بر روی آن پرس می شود. همین اتفاق موجب مقاومت بیشتر ورق های ام دی اف می شود. روکش های ملامینه به گونه ای طراحی شده که در مقابل حرارت و سایش بسیار مقاوم است و تنوع رنگ و طراح فراوان دارد.

اما روکش های طبیعی ام دی اف که در ساخت سرویس خواب به کار رفته، به فضای اتاق ما حالت زنده بودن و طبیعی می بخشند. ام دی اف های روکش های چوبی دارای طرح ها و رنگ های متنوعی بوده اما از نظر کیفیت روکش های ملامینه مقاوم تر هستند. بنابراین اگر قصد دارید که جنس سرویس خواب شما با دوام و با کیفیت باشد، بهتر است از انواع ملامینه آن خریداری کنید. اما در نهایت پاسخ به این سوال که “سرویس خواب ملامینه یا ام دی اف؟” به سلیقه و نیاز شما باز می گردد.

اگر این محصولات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد