ام دی اف جدید

0

ام دی اف جدید

به گزارش دکوکده :  ام دی اف جدید امروزه به شدت مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. افرادی که به دنبال طراحی های خاص و مدرن هستند، تمایل دارند از ام دی اف جدید استفاده کنند. در این مقاله انواع ام دی اف جدید را برای شما معرفی می کنیم.

از ام دی اف قدیمی تا ام دی اف جدید

تاریخچه تولید و عرضه ام دی اف به نزدیک به ۱۰۰ سال پیش باز می گردد. در آن زمان تنها به دنبال این هدف بودند که جایگزینی مناسب برای چوب پیدا کنند. چرا که چوب بسیار گران بوده و از تنوع کمتری در طرح و رنگ برخوردار است.

ام دی اف جدید

به همین دلیل با استفاده از ورقه های نازک و نرم چوب شروع به تولید ام دی اف هایی با چگالی بسیار کمتر نسبت به چوب کردند. اما امروزه ام دی اف جدید با بسیاری اهداف کاملتر در حال تولید است. تولید کنندگان با طراحی و تولید ام دی اف جدید مزایای بیشماری را به صفحات فشرده قدیمی اضافه کرده اند.

به همین دلیل است که طرفداران صفحات فشرده مدرن رو به افزایش هستند. در واقع تولید و عرضه صفحات فشرده مدرن باعث شده است که خریداران از این نوع صفحات فشرده به جای چوب استفاده کنند.

ام دی اف جدید با قابلیت ضد آب

تولید کننده های قدیمی نیز همواره سعی می کردند که تولیدات خود را نسبت به رطوبت مقاوم کنند. اما همیشه نمی توانستند این مزیت را به صورت تضمینی ایجاد کنند. امروزه با تولید صفحات فشرده مدرن این مزیت به صورت کاملا تضمینی ایجاد شده است.

تمام تولید کنندگان سعی کرده اند تا از بهترین مواد به جهت مقاومت در برابر رطوبت استفاده کنند. ام دی اف های ضد آب معمولا از نوع ام دی اف روکش دار هستند. در این نوع ام دی اف از دو نوع روکش به عنوان پوشش استفاده می کنند.

یکی از این روکش ها، رنگ پلاستیکی است. و نوع دیگر روکش، پودر ترموپلاستیک است. هر دو نوع این روکش پوششی را ایجاد می کند که خاصیت ضد آب بودن را به این محصول می بخشد. تولید کنندگان به جهت ضد آب کردن ام دی اف از مواد آبگریز طبیعی استفاده می کنند.

این مواد دارای گروه های استیل هستند که که مانع ورود مولکول های آب به درون بافت ام دی اف می شوند. این مواد ضد آب همچنین این توانایی را دارند که میزان پایداری و دوام ام دی اف را افزایش دهند. چرا که وقتی ام دی اف خیس نشود، در برابر پوسیدگی ها مقاوم بوده و عمر مفید بیشتری خواهد داشت.

صفحات فشرده مدرن با طرح های خارق العاده

ام دی اف جدید دارای طرح هایی با تنوع بسیار بالا است. در گذشته طرح های تولید شده از صفحات فشرده دارای محدودیت بودند. اما امروزه ام دی اف های مدرن در طرح هایی زیبا و کاملا مدرن تولید می شوند. تولید کنندگان قدیمی خیلی به سلیقه خریداران توجه نمی کردند، اما امروزه سلیقه مشتری بعد از کیفیت، در اولویت قرار گرفته است.

چرا که توجه به سلیقه خریدار نوعی احترام به مشتری است. با تولید و عرضه ام دی اف جدید، خریداران این امکان را دارند که هر طرح و رنگی که می پسندند را تهیه کنند. به همین دلیل است که این محصول توانسته تمام معایب ام دی اف های قدیمی را پوشش دهد.

این مزیت باعث شده است که بسیار از سازندگان مبلمان های نوین، از صفحات فشرده مدرن به جای چوب استفاده کنند. چرا که این نوع از صفحات فشرده ها دارای طرح های مشابه چوب بوده و به دلیل قیمت پایین تر، جایگزین مناسبی برای چوب هستند.

ام دی اف با قابلیت ضد خش

برای اکثر خریداران آن مهم است که جنس ام دی اف ها به گونه ای باشد که در برابر خط و خش مقاوم باشد. از آن جا که ام دی اف ها از لایه های نازک چوب ساخته شده اند، در گذشته این مشکل برایشان وجود داشت. اما امروزه با تولید فرآورده های مدرن این مشکل حل شده است.

تولید کنندگان در ساخت این محصول از موادی ضد خش جهت پوشش سطح ام دی اف استفاده می کنند. این پوشش ام دی اف را در برابر آسیب های جزئی مقاوم می کند. بنابراین خریداران، به خصوص آن هایی که برای ساخت کابینت از ام دی اف استفاده می کنند، مزیت ضد خش بودن را نیز به کابینت های مشتریان اضافه می کنند.

با اضافه شدن این مزیت به این محصول، استفاده از ام دی اف به جای چوب بسیار مقرون به صرفه تر است. زیرا در برابر هزینه ای که می‌کنید، امکانات و مزایای بسیاری را نیز دریافت خواهید کرد.

ام دی اف جدید دوست دار محیط زیست

در گذشته متریالی که برای تولید ام دی اف استفاده می شد دارای مواد شیمیایی مضر برای طبیعت بودند. علاوه بر این برخی از این مواد از جمله رزین فرمالدئید برای سلامت انسان نیز مضر هستند. اما امروزه از موادی در ساخت این محصول استفاده می شود که هیچ آسیبی به محیط زیست و انسان وارد نمی کند.

برخی مواد مضر شیمیایی تا جایی خطرناک هستند که حتی ممکن است باعث بروز سرطان بینی شوند. علاوه بر این موادی که در گذشته برای ساخت ام دی اف استفاده میشد، نیاز به فرآیند بازیافت داشتند. این فرآیند بازیافت هزینه های اضافی را به دنبال داشت.

اما تولید کنندگان امروزه سعی کرده اند از موادی کاملا طبیعی و حتی مفید استفاده کنند. به عنوان مثال بسیاری از تولیدکنندگان از چوب اکالیپتوس به جهت تولید این محصول استفاده می کنند. بنابراین تولید این نوع ام دی اف ها نیازی به صرف هزینه های اضافی برای بازیافت بقایای مواد ندارد.

اگر در جستجوی انواع ام دی اف هستید به منظور آشنایی با این محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شده و کالای مورد نظر خود را آنلاین و بصورت نقد یا اقساطی خریداری نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد