معایب ام دی اف مات

0

معایب ام دی اف مات

به گزارش دکوکده : در واقع ام دی اف ها نوعی فرآورده های چوبی است که دارای مقاومت بالا و قابلیت شکل پذیری است. ام دی اف در شکل ها و ضخامت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. قابلیت سنباده خوری و انحنا پذیری بالا از ویژگی ها مهم این چوب است. در این مقاله در مورد معایب ام دی اف مات صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر استقامت بالا و خاصیت شکل گیری این فرآورده چوبی می توان آن را با انواع روکش ها تنوع بخشید و زیبایی آن اضافه کرد. امروزه این روکش ها با مدل ها و طرح های مختلف وارد بازار می شود که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

عدم تنوع رنگ در ام دی اف مات

ام دی اف ها دارای روکش های مختلف هستند و در کل به سه دسته مات، براق و نیمه مات تقسیم می شوند که هرکدام طرفداران خاص خودش را دارد و اگر در مرحله تصمیم گیری جهت خرید این فرآورده چوبی هستید، می بایست به این نکته توجه کنید که ام دی اف مات از تنوع رنگی زیادی برخوردار نیست بنابراین این ویژگی از معایب ام دی اف مات به شمار می رود که می تواند انتخاب شما را محدود کند.

در ادامه چنانچه ام دی اف مات نظر شما را به خود جلب کرده است باید بگویم که متاسفانه این سبک از ام دی اف  بدلیل اینکه تنوع ندارد و دارای زمینه تیره در مدل های طرح دار است. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که رنگ های تیره در روحیه شما اثر منفی می گذارد بهتر است که برای انتخاب ام دی اف به دنبال ام دی اف های مات نباشید.

اگر رنگ های روشن در روکش های ام دی اف مات وجود داشته باشد کاملاً محدود و انگشت شمار هستند. از رنگ های پر طرفدار و انگشت شمار این ام دی اف می توان به رنگ نوک مدادی، مشکی طرح دار، طوسی سیر اشاره کرد.

عدم درخشندگی در ام دی اف مات

از معایب ام دی اف مات، عدم درخشندگی و بازتاب نور است. در ام دی اف های براق نور با برخورد به سطح اشیا بازتاب می کند و این امر موجب بزرگ شدن فضا شما می شود.  معمولاً از ام دی اف مات بدلیل رنگ تیره و مات که دارد توصیه می شود برای فضاهای بزرگ استفاده شود.

در صورتی که منزل یا محل کار شما از نور گیر خوبی بهره مند نیست بهتر است از ام دی اف مات استفاده نکنید. زیرا ام دی اف مات باعث کوچکتر شدن فضا خواهد شد. اگر متراژ منزل و محل کار شما بالا است و به دنبال فضای به دور از نور و روشنایی هستید می توانید از ام دی اف های مات استفاده کنید.

واکنش این محصول نسبت به حرارت و گرما

در واقع یکی از معایب ام دی اف مات که همچنین در مورد همه فرآورده های چوبی ام دی اف وجود دارد، این است که نسبت به حرارت و گرما واکنش نشان می دهند. بنابراین می بایست سعی کنید که این فراورده چوبی را تا حد امکان در مجاورت حرارت و گرما قرار دهید زیرا این موضوع می تواند موجب آسیب به سطح وینیل و منجر به ایجاد برآمدگی و پوسته پوسته شدن شود.

عدم سازگاری ام دی اف مات با محیط مرطوب

یکی از معایب ام دی اف مات و تمام ام دی اف ها عدم سازگاری آن با محیط های مرطوب است در واقع ام دی اف نوعی فرآورده چوبی است که از تخته فیبری فشرده به هم تشکیل شده است که در صورت وجود رطوبت می تواند به بافت چوبی آسیب وارد شود و منجر به تجمع حشرات موذی و ایجاد قارچ و کپک شود. بنابراین توصیه می شود که از این فرآورده چوبی تا جایی که ممکن است در شرایط مرطوب استفاده نکنید زیرا منجر به کاهش طول عمر ام دی اف می شود.

اگر ام دی اف مات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد