رنگ چوب ام دی اف مات

0

رنگ چوب ام دی اف مات

به گزارش دکوکده : رنگ چوب ام دی اف مات یکی از به روز ترین فرآورده های چوب بوده که باعث تحول بزرگی در تولید محصولات چوبی و صنایع مرتبط با آن شده اند. این فرآورده های مهم دارای تنوع بسیار بالایی بوده و توانسته اند طیف وسیعی از نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را پوشش دهند. به جرات می توان گفت که دیگر نمی توان روزهای پیش از ورود ام دی اف ها را تصور کرد. در واقع تنوع و کارکردهایی که این نوع فرآورده ها به بازار لوازم چوبی بخشیده اند، واقعاً انکار ناپذیر است.

ام دی اف های مات که یکی از پر کاربردترین ام دی اف های موجود در بازار هستند، خود نیز دارای تنوع فوق العاده ای است. این تنوع به خاطر طرح و رنگ هایی است که در هنگام روکش این نوع خاص از ام دی اف ها ایجاد می شود. ام دی اف های مات که یکی از انواع ملامینه این فرآورده های چوبی هستند، توسط دستگاه های مدرن و طی عملیات پیچیده ای تولید می شوند. رنگ چوب ام دی اف مات از موارد بسیار مهم در خرید این محصول است.

چگونگی ایجاد رنگ چوب ام دی اف مات

همانطور که گفته شد ام دی اف های ملامینه دارای انواع مات و براق بوده که در همان مرحله نخست تولید شکل می گیرند. در واقع جهت ایجاد تنوع در طرح و رنگ این نوع فرآورده های چوبی در همان مرحله روکش کردن اقدام می کنند. ام دی اف های مات اگرچه براق نبوده و از شفافیت های نمونه های هایگلاس یا براق برخوردار نیستند اما دارای تنوع رنگی بسیار فوق العاده ای از روشن تا تیره هستند.

طرح و رنگ هایی که در ام دی اف ها شکل می گیرد به خاطر کاغذ طرح داری است که در هنگام روکش کردن روی سطح ام دی اف خام قرار می گیرد. این کاغذ بسته به اینکه چه نوع روکش یا طرحی را چاپ می کند، دارای رنگ ها و نقش های متنوعی است. این کاغذهای طرح دار و رنگی توسط دستگاه های پیشرفته ای طی یک عملیات سخت حرارتی، مدل و طراحی های مورد نظر خود را به ام دی اف خام منتقل می کنند.

رنگ چوب ام دی اف مات در قیمت چه تاثیر دارد؟

ظاهر ام دی اف از جمله مواردی است که در جلب رضایت مشتریان و مصرف کنندگان تاثیر بسزایی داشته است. بنابراین اینکه ام دی اف دارای چه رنگ و طرحی است، در قیمت آن بسیار موثر خواهد بود. بنابراین طرح ها و رنگ های خاص و پر طرفدار دارای قیمت های به مراتب بیشتری بوده که باعث افزایش میزان تولید خواهند شد.

از طرفی برخی از رنگ ها به علت کاربرد و کارایی فراوانی که دارد، مورد توجه مصرف کنندگان قرار داشته و باعث افزایش فروش خواهد شد. همین امر سبب می شود که این دسته از محصولات دارای قیمت های بیشتری نسبت به دیگر محصولات مشابه باشند. اینکه چوب ام دی اف مات از چه رنگ و طرحی بهره می برد به میزان و نوع مواد اولیه استفاده شده در روکش آن نیز بستگی دارد که این مسئله در قیمت گذاری ام دی اف تاثیر مهمی خواهد داشت.

آیا رنگ ام دی اف های مات در طراحی دکوراسیون ها کاربرد دارد؟

با وجود اینکه ام دی اف های براق در طراحی و اجرای دکوراسیون ها کاربرد فراوانی دارند، در بسیاری از موارد نیز از ام دی اف های مات جهت این منظور بهره می برند. در واقع تنوع بسیار فراوانی که ام دی اف های مات دارا هستند باعث شده که حتی در دکوراسیون ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که وقتی از مات بودن ام دی اف ها صحبت می کنیم به این معنا نیست که همه انواع ام دی اف ها کدر بوده و دارای رنگ های تیره ای هستند. بلکه مات بودن تنها این معنی را می دهد که این ورقه ها نسبت به نمونه های براق از شفافیت کمتری برخوردار هستند.

بنابراین در میان تنوع بالای این محصولات می توان نمونه هایی را یافت که دارای رنگ های روشن و نسبتاً براقی هستند. اگرچه شفافیت آن ها به ورقه های براق نمی رسد اما استفاده از آن ها به عنوان بخش هایی از یک دکور زیبا کاربردی و موثر خواهد بود از طرفی همه انواع دکوراسیون ها براق و درخشان نبوده و در برخی موارد افراد تمایل به اجرای دکورهایی مات و با طرح هایی کدر دارند که در این صورت استفاده از این نوع ام دی اف ها کمک کننده خواهد بود.

مقایسه این محصول از نوع مات با نمونه های براق

در طول مقاله بارها نمونه های مات و براق ام دی اف ها را با یکدیگر مقایسه کردیم. این ورقه های مات اگرچه به اندازه نمونه های براق زیبا و چشم نواز نیستند اما دارای مزایای ویژه ای بوده که کاربردهای این فرآورده ها را افزوده است. وجود رنگ ها و تنوع آن ها یکی دیگر از مواردی هستند که می توان در ام دی اف های مختلف مورد بررسی قرار داد.

ام دی اف های براق معمولاً دارای رنگ های کاملاً شفاف و یکنواختی بوده و به اندازه نمونه های مات تنوع مناسبی ندارند. در صورتی که طیف رنگ ها در ام دی اف های مات بی نهایت گسترده بوده که همین امر باعث ایجاد تنوع بالا و محبوبیت زیاد این محصولات شده است.

رنگ و طرح ها در ام دی اف های مات معمولاً به سه دسته طرح چوب، مدرن و فانتزی تقسیم شده که هر کدام دارای کاربردها و استفاده های متفاوتی است. بیشترین میزان محبوبیت و استفاده از رنگ چوب ام دی اف مات مربوط به مدل های طرح چوب بوده که به خاطر شباهت زیادی که به چوب های طبیعی دارند کاربردهای فراوانی را ایجاد کرده اند.

ایجاد تنوع چشمگیر با رنگ های این محصول

اگرچه ام دی اف های مات دارای طرح های بسیار متنوعی بوده اما بیشترین میزان تنوع به خاطر رنگ های متفاوت و فراوانی است که در این فرآورده های چوبی به خوبی ایجاد شده است. همانطور که اشاره کردیم این تنوع به زمان تولید ام دی اف های ملامینه مات باز می گردد. در واقع در همان مرحله روکش کردن توانسته اند این وسعت چشمگیر از تنوع را در خود جای دهند.

اگر ام دی اف مات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد