چگونه می توان کابینت ام دی اف را تمیز کرد؟

0

چگونه می توان کابینت ام دی اف را تمیز کرد؟

به گزارش دکوکده : چگونه می توان کابینت ام دی اف را تمیز کرد؟ یکی از مهم ترین مسئله در رابطه با نگهداری کابینت ام دی اف، تمیز نگهداشتن آن است. کابینت یک بخش مهم در نمای آشپزخانه بوده بنابراین تمیز نگهداشتن آن در زیبایی خانه و آشپزخانه می تواند تاثیر گذار باشد. کابینت کثیف و پر از لکه می تواند نمای آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد.

برای تمیز کردن کابینت نکاتی در این خصوص وجود دارد که بتوان تمام آلودگی ها را به طور کامل برطرف کرد. نحوه تمیز کردن هر کابینت می تواند متفاوت باشد، برای تمیز کردن کابینت ام دی اف باید نکاتی را رعایت کنیم تا به طور کامل آلودگی ها پاک شود و جای آن بر کابینت باقی نماند.

به چه طریق می توان کابینت ام دی اف را تمیز کرد؟

بسیاری از افراد برای تمیز کردن کابینت از هر شوینده ای استفاده می کنند، این یک روش غلطی است زیرا می تواند به مرور زمان به سطح کابینت شما آسیب وارد شود. برای تمیز کردن کابینت اولین کاری که باید انجام دهید یک دستمال کاملا تمیز را نمدار کرده و به مواد شوینده آغشته کنید.

به یاد داشته باشید که شما نمی توانید هر مواد شوینده ای مانند الکل یا وایتکس را برای تمیز کردن انتخاب کنید زیرا ممکن است در طی زمان به کابینت ام دی اف آسیب وارد شود. می توانید مواد های شوینده ای مانند نرم کننده و یا مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کابینت استفاده کنید.

سپس بعد از تمیز کردن با مواد شوینده با یک دستمال تمیز ونم دار، سطح کابینت را از مواد شوینده چندین بار پاک کنید و در مرحله آخر به طور کامل خشک کنید تا اثری از جای دستمال بر سطح کابینت ام دی اف باقی نماند.

در هنگام تمیز کردن باید از دستمال خیس یا نمدار استفاده کنید. برای پاک کردن کابینت نیازی نیست آب زیادی استفاده کنید. استفاده زیاد آب برای تمیز کردن سطح کابینت ممکن است در طی زمان به کابینت ام دی اف آسیب وارد شود.

چه نکاتی را باید در خصوص پاک کردن کابینتها رعایت کرد؟

برای تمیز کردن کابینت باید به برخی از نکات توجه کنید تا مشکلی ایجاد نشود و شما بتوانید به راحتی هر آلودگی را از سطح کابینت پاک کنید. اولین نکته که باید به آن توجه کنید نوع مواد شوینده ای است که انتخاب می کنید.

سعی کنید از مواد شوینده ای استفاده کنید که زبری یا خط وخشی  بر سطح کابینت ام دی اف ایجاد نکند. پودر های دستی از آن دسته از مواد های شوینده است که برای پاک کردن کابینت، به خصوص اگر سطح براقی دارند، توصیه نمی شود. بهتر است از مایع های نرم کننده و مایع ظرفشویی یا شامپو فرش  برای تمیز کردن استفاده کنید.

از مواد های پاک کننده قوی مانند وایتکس برای تمیز کردن کابینت استفاده نکنید ممکن است بعد از چندین بار تمیز کردن، رنگ و کیفیت سطح کابینت دچار تغییراتی شود. استفاده زیاد از آب برای تمیز کردن به طوری که سطح کابینت را آب بگیرد به کابینت ام دی اف آسیب خواهد رساند و بعد از مدتی چوب ام دی اف دچار برآمدگی خواهد شد.

برای پاک کردن کابینت هرگز از اسکاچ و هر وسیله ای که باعث خط و خش بر  سطح کابینت میشوند استفاده نکنید. به جای آن می توانید از دستمال یا اسفنج های نرم برای تمیز کردن بهره بگیرید.

نحوه تمیز کردن چربی ها از سطح کابینت ام دی اف

چربی ها یک از آلودگی های سرسخت روی سطح کابینت هستند، که نمی توان این کثیفی های ایجاد شده را به راحتی پاک کرد. برای پا کردن لکه های چربی می توانید از یک راهکار طبیعی و بسیار موثر استفاده کنید.

در ابتدا شما باید یک خمیر جادویی برای پاک کردن چربی ها درست کنید به این صورت که مقداری جوش شیرین را با مقداری روغن مخلوط کنید با توجه به مساحت چربی روی کابینت ام دی اف میتوانید این مقدار را افزایش دهید.

اگر خمیری که با این ترکیب به دست آمد، غلیظ بود می توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. سپس خمیر به دست آمده را روی لکه های چربی قرار داده و با یک مسواک نرم روی آن بکشید و بعد از چند دقیقه می توانید خمیر را با یک دستمال تمیز نمدار پاک کنید.

پس از انجام این کار متوجه تمیزی کابینت ام دی اف خود خواهید شد. شما با این راهکار می توانید هرگونه چربی که بر سطح کابینت ایجاد شده است را به راحتی پاک کنید.

 نکاتی در خصوص نگهداری صحیح و تمیز نگهداشتن کابینت ام دی اف

برای نگهداری صحیح از کابینت باید به نکاتی توجه کنید تا علاوه بر تمیز ماندن کابینت باعث افزایش طول عمر کابینت شما بشود و نمای زیبایی را به آشپزخانه و خانه شما ببخشد. این نکات را در ادامه برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • دستمال های خیسی که در آشپزخانه استفاده میکنید را برای خشک کردن به دستگیره های کابینت آویزان نکنید. زیرا رطوبت دستمال در طولانی مدت می تواند به کابینت و تمیزی آن آسیب وارد کند.
  • برای تمیز کردن درهایی که قاب ام دی اف دارند توجه کنید تا مواد شوینده  به داخل در نفوذ نکند زیرا ممکن است بعد از مدتی در آن قسمت کپک ایجاد شده و در نهایت درب کابینت ام دی اف دچار خرابی شود.
  • در هنگام آشپزی کردن درب های کابینت دیواری را باز نگه ندارید به این دلیل که ممکن است هنگام پخت و پز گرما و چربی غذا وارد کابینت شده و بعد از مدتی چرب و کثیف شوند.
  • درب کابینت ام دی اف را تا حد معمول باز کنید باز کردن بیش از اندازه ممکن است در طی طولانی مدت دچار خرابی و ساییدگی درب های کابینت شود.
  • قبل از قرار دادن سرکه یا مرباجات مطمئن شوید که درهای آن به طور کامل بسته بوده و زیر شیشه ها تمیز است زیرا باعث ایجاد لکه در کابینت شما خواهد شد.

اگر کابینت ام دی اف انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد